ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشت زندانی سياسی زن به اعتصاب غذای خود پايان دادند

<p>هشت زندانی سياسی زن که شش روز پيش در اعتراض به برخورد مأموران دست به اعتصاب غذا زده بودند اعتصاب خود را شکستند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش کميته گزارشگران حقوق بشر، اين زندانيان با تنظيم شکايتی از مأموران خاطی و تعهد مسئولان حفاظت و بازرسی زندان اوين مبنی بر پيگيری مسئله و برخورد با افراد خاطی و عدم تکرار اينگونه مسائل در آينده، امروز، سه&zwnj;شنبه ۱۶ آبان&zwnj;ماه به اعتصاب غذای خود پايان دادند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ژيلا بنی&zwnj;يعقوب، مهسا امرآبادی، شيوا نظرآهاری، نازنين ديهمی، بهاره هدايت، نسيم سلطان&zwnj;بيگی، حکيمه شکر، ژيلا کرم&zwnj;زاده مکوندی، محبوبه کرمی و راحله ذکايی از تاريخ دهم آبان&zwnj;ماه در اعتراض به هتک حرمت، برخورد توهين&zwnj;آميز و آزار جنسی از سوی مأموران زندان اوين که در تفتيش بدنی آن&zwnj;ها صورت گرفت دست به اعتصاب غذا زدند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>اعتصاب&zwnj;کنندگان توسط شورای انضباطی زندان به سه هفته ممنوعيت ملاقات و انتقال به انفرادی محکوم شده&zwnj;اند که با اعتراض آنان، اين حکم تا شش ماه به تعليق در آمده است</p> </blockquote> <p>از بين اين ۱۰ زندانی، محبوبه کرمی و راحله ذکايی به اعتصاب غذای خود پايان داده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>زندانيان اعتصابی اعلام کردند که تا عذرخواهی مأموران خاطی و پيگيری بازرسی زندان اوين در مورد اين مسئله دست از اعتصاب غذای خود بر نخواهند داشت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته کميته گزارشگران حقوق بشر، اعتصاب&zwnj;کنندگان توسط شورای انضباطی زندان به سه هفته ممنوعيت ملاقات و انتقال به انفرادی محکوم شده&zwnj;اند که با اعتراض آنان، اين حکم تا شش ماه به تعليق در آمده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>روز گذشته سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار اطلاعيه&zwnj;ای &quot;نگرانی عميق&quot; خود را از وضعيت جسمی هشت زندانی سياسی زن در ايران اعلام کرد و گفت &quot;اين زندانيان هدف انتقام&zwnj;جويی مقامات مسئول و مأموران زندان قرار گرفته&zwnj;اند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>نسرين ستوده، ديگر زندانی بند زنان زندان اوين، نيز بيست&zwnj;ويکمين روز اعتصاب غذای خود را در حالی پشت سر گذاشته که از دو روز گذشته به &quot;سلول&zwnj;های فوق امنيتی ۲۰۹ اوين&quot; منتقل شده است.<br /> اين وکيل دادگستری و فعال حقوق بشر، در طی اين مدت چند بار به بهداری زندان اوين انتقال داده شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

هشت زندانی سياسی زن که شش روز پيش در اعتراض به برخورد مأموران دست به اعتصاب غذا زده بودند اعتصاب خود را شکستند.

به گزارش کميته گزارشگران حقوق بشر، اين زندانيان با تنظيم شکايتی از مأموران خاطی و تعهد مسئولان حفاظت و بازرسی زندان اوين مبنی بر پيگيری مسئله و برخورد با افراد خاطی و عدم تکرار اينگونه مسائل در آينده، امروز، سه‌شنبه ۱۶ آبان‌ماه به اعتصاب غذای خود پايان دادند.

ژيلا بنی‌يعقوب، مهسا امرآبادی، شيوا نظرآهاری، نازنين ديهمی، بهاره هدايت، نسيم سلطان‌بيگی، حکيمه شکر، ژيلا کرم‌زاده مکوندی، محبوبه کرمی و راحله ذکايی از تاريخ دهم آبان‌ماه در اعتراض به هتک حرمت، برخورد توهين‌آميز و آزار جنسی از سوی مأموران زندان اوين که در تفتيش بدنی آن‌ها صورت گرفت دست به اعتصاب غذا زدند.

اعتصاب‌کنندگان توسط شورای انضباطی زندان به سه هفته ممنوعيت ملاقات و انتقال به انفرادی محکوم شده‌اند که با اعتراض آنان، اين حکم تا شش ماه به تعليق در آمده است

از بين اين ۱۰ زندانی، محبوبه کرمی و راحله ذکايی به اعتصاب غذای خود پايان داده‌اند.

زندانيان اعتصابی اعلام کردند که تا عذرخواهی مأموران خاطی و پيگيری بازرسی زندان اوين در مورد اين مسئله دست از اعتصاب غذای خود بر نخواهند داشت.

به گفته کميته گزارشگران حقوق بشر، اعتصاب‌کنندگان توسط شورای انضباطی زندان به سه هفته ممنوعيت ملاقات و انتقال به انفرادی محکوم شده‌اند که با اعتراض آنان، اين حکم تا شش ماه به تعليق در آمده است.

روز گذشته سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار اطلاعيه‌ای "نگرانی عميق" خود را از وضعيت جسمی هشت زندانی سياسی زن در ايران اعلام کرد و گفت "اين زندانيان هدف انتقام‌جويی مقامات مسئول و مأموران زندان قرار گرفته‌اند."

نسرين ستوده، ديگر زندانی بند زنان زندان اوين، نيز بيست‌ويکمين روز اعتصاب غذای خود را در حالی پشت سر گذاشته که از دو روز گذشته به "سلول‌های فوق امنيتی ۲۰۹ اوين" منتقل شده است.
اين وکيل دادگستری و فعال حقوق بشر، در طی اين مدت چند بار به بهداری زندان اوين انتقال داده شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.