ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما در کاخ سفید ماند

<p>بارک اوباما، برنده ایالت&zwnj;های نیوهمپشایر، پنسیلوانیا، اوهایو، ویسکانسین&nbsp; و نوادا شد و به این ترتیب توسط شبکه&zwnj;های تلویزیونی آمریکایی برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام شد.</p> <!--break--> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">در حال حاضر، شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ششم نوامبر ۲۰۱۲ هنوز ادامه دارد. با این حال، طبق پیش&zwnj;بینی شبکه&zwnj;های تلوزیونی از جمله شبکه محافظه کار فاکس نیوز، با توجه نتیجه آرای شمرده شده در ایالت&zwnj;های سرنوشت&zwnj;ساز اوهایو، نیوهمشایر، ویرجینیا، فلوریدا، کارولینای شمالی، ویسکانسین، آیووا، کلرادو و نوادا، بارک اوباما برنده قطعی انتخابات است<span dir="LTR">. </span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">پنسیلوانیا، نیوهمپشایر و ویسکانسین سه ایالتی هستند که میت رامنی برای جلوگیری از انتخاب مجدد اوباما، در آن&zwnj;ها تبلیغ بسیار کرده بود. اکثریت شهروندان این ایالت&zwnj;ها اما به میت رامنی و سیاست&zwnj;های حزب محافظه کار رای ندادند<span dir="LTR">. </span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <blockquote> <p dir="RTL">اوباما برای چهار سال دیگر در کاخ سفید خواهد ماند اما در این دوره وظایف به مراتب دشوارتری پیش رو دارد. رأی&zwnj;دهندگان منتظرند او تغییرات وعده شده را عملی سازد<span dir="LTR">.</span></p> </blockquote> <p dir="RTL">اوباما برای چهار سال دیگر در کاخ سفید خواهد ماند اما در این دوره وظایف به مراتب دشوارتری پیش رو دارد. رأی&zwnj;دهندگان منتظرند او تغییرات وعده شده را عملی سازد<span dir="LTR">.</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">نظرسنجی&zwnj;های پیش از انتخابات نشان می&zwnj;داد که اکثر رای&zwnj;دهندگان وضعیت اقتصادی آمریکا را &laquo;نه چندان خوب&raquo; یا &laquo;بسیار بد&raquo; ارزیابی می&zwnj;کردند و برخی نیز معتقد بودند که کشور &laquo;به طور جدی در مسیری اشتباه&raquo; در حرکت است<span dir="LTR">. </span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">اما نتایج مقدماتی انتخابات آمریکا، پیام&zwnj;های متفاوتی نسبت به نظرسنجی&zwnj;ها داشت: نظر مساعد رأی&zwnj;دهندگان به رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما &nbsp;&zwnj;مشخص شد.&nbsp;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <blockquote> <p dir="RTL">پنسیلوانیا، نیوهمپشایر و ویسکانسین سه ایالتی هستند که میت رامنی برای جلوگیری از انتخاب مجدد اوباما، در آن&zwnj;ها تبلیغ بسیار کرده بود. اکثریت شهروندان این ایالت&zwnj;ها اما به میت رامنی و سیاست&zwnj;های حزب محافظه کار رای ندادند<span dir="LTR">.</span></p> </blockquote> <p dir="RTL">رأی&zwnj;دهندگان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیش از هر چیز نگران موضوع اقتصاد و اشتغال در داخل کشور و جهت&zwnj;گیری&zwnj;های سیاست خارجی بودند. اوباما بیش از هرچیز روی کارآفرینی، اصلاحات بیمه درمانی و تغییر تبلیغ کرد. رامنی نیز تسهیلات مالیاتی را صدر شعارهای خود قرار داده بود و در عین حال به وعده&zwnj;های عملی نشده اوباما می&zwnj;تاخت<span dir="LTR">. </span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">نخستين صندوق&zwnj;های رأی در ایالت&zwnj;های شرقی آمریکا سه&zwnj;شنبه شب بسته شدند. صف&zwnj;های طولانی در بسیاری از محل&zwnj;های رأی&zwnj;گيری در سراسر آمریکا، رأی&zwnj;دهندگان را ناچار کرد گاهی بیش از دو ساعت برای رأی دادن، منتظر بمانند<span dir="LTR">.</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p>

بارک اوباما، برنده ایالت‌های نیوهمپشایر، پنسیلوانیا، اوهایو، ویسکانسین  و نوادا شد و به این ترتیب توسط شبکه‌های تلویزیونی آمریکایی برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام شد.

در حال حاضر، شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ششم نوامبر ۲۰۱۲ هنوز ادامه دارد. با این حال، طبق پیش‌بینی شبکه‌های تلوزیونی از جمله شبکه محافظه کار فاکس نیوز، با توجه نتیجه آرای شمرده شده در ایالت‌های سرنوشت‌ساز اوهایو، نیوهمشایر، ویرجینیا، فلوریدا، کارولینای شمالی، ویسکانسین، آیووا، کلرادو و نوادا، بارک اوباما برنده قطعی انتخابات است.

پنسیلوانیا، نیوهمپشایر و ویسکانسین سه ایالتی هستند که میت رامنی برای جلوگیری از انتخاب مجدد اوباما، در آن‌ها تبلیغ بسیار کرده بود. اکثریت شهروندان این ایالت‌ها اما به میت رامنی و سیاست‌های حزب محافظه کار رای ندادند.

اوباما برای چهار سال دیگر در کاخ سفید خواهد ماند اما در این دوره وظایف به مراتب دشوارتری پیش رو دارد. رأی‌دهندگان منتظرند او تغییرات وعده شده را عملی سازد.

نظرسنجی‌های پیش از انتخابات نشان می‌داد که اکثر رای‌دهندگان وضعیت اقتصادی آمریکا را «نه چندان خوب» یا «بسیار بد» ارزیابی می‌کردند و برخی نیز معتقد بودند که کشور «به طور جدی در مسیری اشتباه» در حرکت است.

اما نتایج مقدماتی انتخابات آمریکا، پیام‌های متفاوتی نسبت به نظرسنجی‌ها داشت: نظر مساعد رأی‌دهندگان به رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما  ‌مشخص شد. 

رأی‌دهندگان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیش از هر چیز نگران موضوع اقتصاد و اشتغال در داخل کشور و جهت‌گیری‌های سیاست خارجی بودند. اوباما بیش از هرچیز روی کارآفرینی، اصلاحات بیمه درمانی و تغییر تبلیغ کرد. رامنی نیز تسهیلات مالیاتی را صدر شعارهای خود قرار داده بود و در عین حال به وعده‌های عملی نشده اوباما می‌تاخت.

نخستين صندوق‌های رأی در ایالت‌های شرقی آمریکا سه‌شنبه شب بسته شدند. صف‌های طولانی در بسیاری از محل‌های رأی‌گيری در سراسر آمریکا، رأی‌دهندگان را ناچار کرد گاهی بیش از دو ساعت برای رأی دادن، منتظر بمانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید سلطانپور

    خوشبختانه اوباما برای دوردوم انتخاب شد . البته نباید انتظار تحولات چدی را داشت زیرا کنترل کنگره دست جمهوری خواهان است . در ضمن جمهوری خواهان بایستی تعریف جدیدی از حود برای دوره بعدی پیدا کنند . انتخاب اوباما یک خبر خوش - مکث به جنگ در خاورمیانه می دهد . حال باید دید 1- حرکت بعدی ایران چیست بخضوص هیلاری کلینتون دیگر وزیر امور خارجه نخواهد بود. 2- بوش یکی از چهر ه هایی بود که به هیچ وجه از وی بدلیل عدم محبوبیت در انتخابات بازیش ندادند د رحالیکه کلینتون علیرغم اختلافات جدی اش با اوباما، کمک فراوانی به وی کرد . 3- اگر اوباما به انچه که گفته بود در دوره اول عمل کرد دیگر نیاز به این همه نگرانی نداشت . 4-اکثریت مردم امریکا به دمکراسی اهمیت می دهند ایستادن چند ین ساعت در صف برای رای دادن برای یک امریکایی قابل تحسین است . روزنامه نگار - تورنتو