ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم پلمپ اتحاديه سراسری کانون‌های وکلای ايران صادر شد

<p>دادسرای تهران حکم پلمپ اتحاديه سراسری کانو&zwnj;ن&zwnj;های وکلای دادگستری را به دليل &quot;فعاليت غيرقانونی&quot;&zwnj; صادر کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری مهر، اين حکم که روز سه&zwnj;شنبه ۱۶ آبان صادر شده، قرار بوده امروز چهارشنبه اجرا شود اما پليس هنوز اين حکم را اجرا نکرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در اين حکم آمده است: &quot;نظر به بررسی&zwnj;های صورت گرفته در مراجع ذی&zwnj;صلاح وزارت کشور، اداره ثبت شرکت&zwnj;های تهران، سازمان امور مالياتی تهران و با توجه به قوانين دادرسی و قانون تشديد مجازات اختلاس و ارتشاء و کلاهبرداری پس از صورت جلسه از اثباب و اثاثيه داخل دفتر مرکزی نسبت به ادامه فعاليت اتحاديه سراسری کانون&zwnj;های وکلا جلوگيری انجام شود.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وزارت کشور ايران نيز در نامه&zwnj;ای به پليس آگاهی ايران اعلام کرده است اتحاديه کانون وکلای دادگستری مجوز فعاليت ندارد.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>کانون وکلای دادگستری، نهادی غيردولتی است که ۵۸ سال پيش، در جهت حمايت از وکلا و نيز نظارت بر عملکرد آن&zwnj;ها تشکيل شده &zwnj;است</p> </blockquote> <p>اتحاديه سراسری کانو&zwnj;ن&zwnj;های وکلای دادگستری که دارای ۲۲ شعبه در ايران است، هنوز به اين حکم واکنشی نشان نداده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>با اين حال گودرز افتخار جهرمی، رئيس کانون وکلای دادگستری مرکز دو هفته پيش گفته بود: &quot;کانون وکلا استقلال می&zwnj;خواهد و قوه قضائيه نبايد در کار کانون وکلای دادگستری دخالت کند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>کانون وکلای دادگستری، نهادی غيردولتی است که ۵۸ سال پيش، در جهت حمايت از وکلا و نيز نظارت بر عملکرد آن&zwnj;ها تشکيل شده &zwnj;است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش مهر، اواخر سال گذشته آزمون وکالت توسط کانون وکلای مرکز برگزار شد که با اعتراض شماری از شرکت&zwnj;کنندگان روبه&zwnj;رو گرديد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دو نفر از شاکيان پرونده کانون وکلای مرکز در مورد دلايل &quot;تخلف&quot; کانون وکلا در پذيرش کارآموزان سال ۹۰ اعلام کردند: &quot;برای نخستين بار است که از کميسيون تعيين تعداد کارآموزان وکالت کانون وکلای مرکز شکايت می&zwnj;شود و اين شکايت تنها به دليل اجرا نکردن ماده ۲۸ و ۳۰ آيين&zwnj;نامه لايحه قانونی استقلال وکالت دادگستری توسط اين کميسيون بوده است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>ماده ۲۸ اين آيين&zwnj;نامه می&zwnj;گويد: &quot;پروانه وکالت به عده لازم داده می&zwnj;شود و به نسبت هر ۱۰ نفر وکيل يک پروانه کارآموزی علاوه بر عده معين داده خواهد شد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>ماده ۳۰ نيز می&zwnj;گويد: &quot;در صورتی که عده وکيل در محلی زائد بر عده معين از طرف کميسيون باشد به استناد رأی کميسيون نمی&zwnj;توان مانع وکالت عده زائد شد و در صورتی که کمتر باشد تا عده معين پروانه داده می&zwnj;شود.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

دادسرای تهران حکم پلمپ اتحاديه سراسری کانو‌ن‌های وکلای دادگستری را به دليل "فعاليت غيرقانونی"‌ صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اين حکم که روز سه‌شنبه ۱۶ آبان صادر شده، قرار بوده امروز چهارشنبه اجرا شود اما پليس هنوز اين حکم را اجرا نکرده است.

در اين حکم آمده است: "نظر به بررسی‌های صورت گرفته در مراجع ذی‌صلاح وزارت کشور، اداره ثبت شرکت‌های تهران، سازمان امور مالياتی تهران و با توجه به قوانين دادرسی و قانون تشديد مجازات اختلاس و ارتشاء و کلاهبرداری پس از صورت جلسه از اثباب و اثاثيه داخل دفتر مرکزی نسبت به ادامه فعاليت اتحاديه سراسری کانون‌های وکلا جلوگيری انجام شود."

وزارت کشور ايران نيز در نامه‌ای به پليس آگاهی ايران اعلام کرده است اتحاديه کانون وکلای دادگستری مجوز فعاليت ندارد.

کانون وکلای دادگستری، نهادی غيردولتی است که ۵۸ سال پيش، در جهت حمايت از وکلا و نيز نظارت بر عملکرد آن‌ها تشکيل شده ‌است

اتحاديه سراسری کانو‌ن‌های وکلای دادگستری که دارای ۲۲ شعبه در ايران است، هنوز به اين حکم واکنشی نشان نداده است.

با اين حال گودرز افتخار جهرمی، رئيس کانون وکلای دادگستری مرکز دو هفته پيش گفته بود: "کانون وکلا استقلال می‌خواهد و قوه قضائيه نبايد در کار کانون وکلای دادگستری دخالت کند."

کانون وکلای دادگستری، نهادی غيردولتی است که ۵۸ سال پيش، در جهت حمايت از وکلا و نيز نظارت بر عملکرد آن‌ها تشکيل شده ‌است.

به گزارش مهر، اواخر سال گذشته آزمون وکالت توسط کانون وکلای مرکز برگزار شد که با اعتراض شماری از شرکت‌کنندگان روبه‌رو گرديد.

دو نفر از شاکيان پرونده کانون وکلای مرکز در مورد دلايل "تخلف" کانون وکلا در پذيرش کارآموزان سال ۹۰ اعلام کردند: "برای نخستين بار است که از کميسيون تعيين تعداد کارآموزان وکالت کانون وکلای مرکز شکايت می‌شود و اين شکايت تنها به دليل اجرا نکردن ماده ۲۸ و ۳۰ آيين‌نامه لايحه قانونی استقلال وکالت دادگستری توسط اين کميسيون بوده است."

ماده ۲۸ اين آيين‌نامه می‌گويد: "پروانه وکالت به عده لازم داده می‌شود و به نسبت هر ۱۰ نفر وکيل يک پروانه کارآموزی علاوه بر عده معين داده خواهد شد."

ماده ۳۰ نيز می‌گويد: "در صورتی که عده وکيل در محلی زائد بر عده معين از طرف کميسيون باشد به استناد رأی کميسيون نمی‌توان مانع وکالت عده زائد شد و در صورتی که کمتر باشد تا عده معين پروانه داده می‌شود."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • داریوش

    سالها است که وکلای دلسوز و وطن پرست را که از حقوق موکلان خود بدون هرگونه شیله و پیله یی دفاع می کنند در سیاهچالهای رژیم اداخته اند و بر دست و پاهای آنها زنجیر کشیده اند. خوب حالا هم به اتحادیه کانونهای انها دستدرازی می کنند. خوب بعد از آن چه می کنید؟ زبان همه مردم را می برید؟ بعد از آن هم حتما دستها را قطع می کنید و ....؟ به خود آیید و خود را درست کنید آیینه شکستن خطا است.

  • haghighatgo

    وقتی میلیون ها رو بی تفاوتی و بی غیرتی رو خواب میبره ..استبداد تازیان اشغالگر ایران و اوباشان میلیاردرشون رشدشون وحشتناک می شه...حقوق بشر بی حقوق بشر ...وکیل بی وکیل ....دهان با زبان باید بشه دهان بی زبان ....روشنائی بایدخفه و تاریک بشه ...هنر بی هنر ...و....!! حکومت جنونهوری اسلامی و ضد ایرانی که بدنبال ساخت انسان های کور و کر و لال و بدون معده است در حال پیشرفت است !!!

  • کاربر مهمان

    آقا مگر در صدر اسلام وکیل داشتند؟ مگر کانون وکلا داشتند؟ یک آدمی مثل شیخ محمد یزدی بود همه کارهای قضا(ی حاجت ) را انجام میداد. همشان را اعدام کنید ! اسلام که این حرفها را نمیشناسد. یک عده ای بیایند که چه بشد ؟ که وکیل بیاید حقوق بشر درست کند ؟ مگر ما در اسلام ازاین بازیها داریم؟ اگر همان اول که پیروز شدیم همه این وکلا را اعدام کرده بودیم اینطور نمیشد. اینها مفسده است ! اینها برای مخالفت با اسلام و نظام است! ظاهرش وکیل است. میخواهند برای ما حقوق بشر درست کنند که امریکا بیاید ! ولایت فقیه هرکس را خواست میتواند اعدام کند. اینها برای اسلام است. اقا به دامن اسلام برگردید، به دامن روحانیت برگردید. اسلام عزیز برای شما خوب است. این همه عزتی که دارید از اسلام عزیز است، از ولایت فقیه است. میروید حقوق بشر درست میکیند که چه بشد؟ که امریکا بیاید ؟ ... میروید خانه وکلا درست میکیند که امریکا را بیاورید، که اسرائیل را بیاورید؟ اینها همه مفسده است! انشاء الله خدا ما را آدم کند ! وسلام علیکم و رحمت الله و برکاته . از طرف بنیانگذار نظام مقدس : شهروند درجه سه از تهران ( پایمنبر ولی امر مسلمین جهان، عمود خیمه نظام )