ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض کارگران نوبت‌کار پتروشیمی دماوند به تحمیل برنامه کاری جدید

مدیرعامل پتروشیمی دماوند در عسلویه به دنبال تغییر شیفت کاری کارگران نوبت‌کار است. این تغییر ساعت‌های کاری و هزینه‌ها و مشکلات زندگی کارگران را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل پتروشیمی دماوند واقع در عسلویه تصمیم است شیفت کاری کارگران نوبت‌کار را تغییر دهند. کارگران در اعتراض به این امر نامه سرگشاده‌ای منتشر کرده و نوشته‌اند بی‌اعتنایی مدیران به خواست کارگران، سبب شده صبر و تحمل کارگران به پایان برسد.

پتروشیمی- عکس از آرشیو

در نامه سرگشاده کارگران پتروشیمی دماوند آمده است که از ابتدای راه‌اندازی پتروشیمی‌های عسلویه برنامه کاری به صورت هفتگی تعریف شده بود و پرسنل نوبتکار یک هفته روز کار، یک هفته شبکار و یک هفته استراحت داشتند. طبق تصمیم مدیرعامل، از ابتدای خرداد و پرسنل نوبتکار در شیفت‌های ۱۲ ساعته، چهار روز روزکار، چهار روز شبکار کار می‌کنند و چهار روز استراحت خواهند داشت.

این تصمیم سبب می‌شود کارگرانی که از مناطق دیگر برای کار به عسلویه آمده و در اوقات تعطیلی نزد خانواده خود بازمی‌گردند، امکان دیدار خانواده خود را عملا از دست بدهند.

«نفت ما» ۲۸ اردیبهشت به نقل از نامه سرگشاده کارگران نوشت:

«پرسنل این شرکت تاکنون سعی کرده‌اند با مذاکره و نامه نگاری مدیران این شرکت را منصرف کنند. ولی ادامه این برنامه ممکن است از صبر و تحمل کارکنان خارج شده و عواقب ناخواسته و خطرناکی را نیز در پی داشته باشد.»

کارگران می‌گویند مدیران با اجرای این تصمیم سعی در اسکان اجباری کارگران در منطقه را دارند که هوای آن بسیار آلوده است و به دلیل مهاجرت گسترده، هزینه اسکان و زندگی در آن بالاست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.