ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هاشمی رفسنجانی: زمينه برگزاری انتخابات قانونی و آزاد را فراهم کنيد

<p>اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خواهان فراهم شدن زمينه برگزاری انتخابات &quot;آزاد و قانونی&quot; در ايران شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، هاشمی رفسنجانی در ديدار با شماری از اعضای شوراهای شهری و روستايی ايران گفت: &quot;همان&zwnj;گونه که مردم تکليف دارند در صحنه&zwnj;های انقلاب حضور داشته باشند، مسئولان نيز تکليف دارند زمينه حضور و مشارکت فعال مردم را در عرصه&zwnj;های مختلف از جمله انتخابات، به صورت قانونی و آزاد فراهم کنند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>هاشمی رفسنجانی يکی از مقام&zwnj;های بلندپايه حکومتی در جمهوری اسلامی ايران است که منتقد برخی از سياست&zwnj;های جاری در اين کشور است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی يک ماه پيش نيز گفته بود برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و منطبق بر قانون اساسی، &quot;بخش بزرگی از مشکلات ايران را حل می&zwnj;کند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>رفسنجانی يک ماه پيش نيز گفته بود برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و منطبق بر قانون اساسی، &quot;بخش بزرگی از مشکلات ايران را حل می&zwnj;کند&quot;</p> </blockquote> <p>به گفته هاشمی رفسنجانی، &quot;اگر به مردم و جوانان ميدان و فضا برای انتقاد سالم و فعاليت داده نشود، اين انتقادات خاموش نخواهد شد و چه بسا به محفل&zwnj;های خانگی و زيرزمينی کشيده شود.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>مهدی و فانزه هاشمی رفسنجانی، دو تن از فرزندان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام چندی پيش بازداشت شدند. مهدی هاشمی رفسنجانی چند روز پيش برای درمان از زندان مرخص شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اکبر هاشمی رفسنجانی که هم&zwnj;اکنون ۷۸ سال سن دارد در سال ۱۳۱۳ در&nbsp; روستای &quot;بهرمان&quot; نوق در حومه شهرستان رفسنجان به دنيا آمد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ ايران، سمت&zwnj;های رئيس مجلس، رئيس&zwnj;جمهوری، رئيس مجلس خبرگان رهبری و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام را بر عهده داشته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مجمع تشخيص مصلحت در سال ۱۳۶۶ به فرمان آيت&zwnj;الله خمينی، رهبر پيشين جمهوری اسلامی برای حل اختلافات بين شورای نگهبان و مجلس تشکيل شد. آيت&zwnj;الله خامنه&zwnj;ای از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۶۸ رئيس اين نهاد بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين نهاد نظارتی در جريان بازنگری قانون اساسی به&zwnj;عنوان يکی از تشکيلات جمهوری اسلامی به قانون اساسی افزوده شد. از مهرماه ۱۳۶۸ تاکنون رياست مجمع تشخيص مصلحت بر عهده هاشمی رفسنجانی است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&quot;حل اختلافات بين شورای نگهبان و مجلس، حل معضلات نظام و مشورت دادن به رهبر ايران برای تعيين سياست&zwnj;های کلی نظام&quot; از وظايف مجمع تشخيص مصلحت است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اعضای مجمع تشخيص مصلحت را همواره آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران منصوب می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خواهان فراهم شدن زمينه برگزاری انتخابات "آزاد و قانونی" در ايران شد.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، هاشمی رفسنجانی در ديدار با شماری از اعضای شوراهای شهری و روستايی ايران گفت: "همان‌گونه که مردم تکليف دارند در صحنه‌های انقلاب حضور داشته باشند، مسئولان نيز تکليف دارند زمينه حضور و مشارکت فعال مردم را در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات، به صورت قانونی و آزاد فراهم کنند."

هاشمی رفسنجانی يکی از مقام‌های بلندپايه حکومتی در جمهوری اسلامی ايران است که منتقد برخی از سياست‌های جاری در اين کشور است.

وی يک ماه پيش نيز گفته بود برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و منطبق بر قانون اساسی، "بخش بزرگی از مشکلات ايران را حل می‌کند."

رفسنجانی يک ماه پيش نيز گفته بود برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و منطبق بر قانون اساسی، "بخش بزرگی از مشکلات ايران را حل می‌کند"

به گفته هاشمی رفسنجانی، "اگر به مردم و جوانان ميدان و فضا برای انتقاد سالم و فعاليت داده نشود، اين انتقادات خاموش نخواهد شد و چه بسا به محفل‌های خانگی و زيرزمينی کشيده شود."

مهدی و فانزه هاشمی رفسنجانی، دو تن از فرزندان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام چندی پيش بازداشت شدند. مهدی هاشمی رفسنجانی چند روز پيش برای درمان از زندان مرخص شده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی که هم‌اکنون ۷۸ سال سن دارد در سال ۱۳۱۳ در  روستای "بهرمان" نوق در حومه شهرستان رفسنجان به دنيا آمد.

وی پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ ايران، سمت‌های رئيس مجلس، رئيس‌جمهوری، رئيس مجلس خبرگان رهبری و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام را بر عهده داشته است.

مجمع تشخيص مصلحت در سال ۱۳۶۶ به فرمان آيت‌الله خمينی، رهبر پيشين جمهوری اسلامی برای حل اختلافات بين شورای نگهبان و مجلس تشکيل شد. آيت‌الله خامنه‌ای از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۶۸ رئيس اين نهاد بود.

اين نهاد نظارتی در جريان بازنگری قانون اساسی به‌عنوان يکی از تشکيلات جمهوری اسلامی به قانون اساسی افزوده شد. از مهرماه ۱۳۶۸ تاکنون رياست مجمع تشخيص مصلحت بر عهده هاشمی رفسنجانی است.

"حل اختلافات بين شورای نگهبان و مجلس، حل معضلات نظام و مشورت دادن به رهبر ايران برای تعيين سياست‌های کلی نظام" از وظايف مجمع تشخيص مصلحت است.

اعضای مجمع تشخيص مصلحت را همواره آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران منصوب می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    رفسنجانی نیز در قتل ستار بهشتی دست داشته. او نیز گفته بود این بابا باید خفه شود. و خفه هم شد٬ اما هزاران چون او خواهند سر برآورد

  • کاربر مهمان

    رفسنجانی جانی ست و برادر و یار و یاور خامنه ای ضحاک ماردوش است.

  • هوسباز از تهران

    تفاوت رفسنجانی با خامنه ای در این است که مارهای بردوش خامنه ای پیدایند و مارهای بر دوش هاشمی رفسنجانی در زیر عباذ و عمامه! همین! هر دو اما از حلال زادگانند!