ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰ غیر نظامی در هلمند بر اثر انفجار بمب کشته شدند

<p>بر اثر انفجار بمب کنار جاده&zwnj;ای در ولایت هلمند در جنوب افغانستان، ۱۰ تن از جمله زنان و کودکان که عازم مراسم عروسی بودند جان باختند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>محمد اسماعیل، معاون فرماندهی پلیس هلمند گفت این رویداد حوالی ساعت هشت صبح امروز پنج&zwnj;شنبه ۱۸ آبان&zwnj;ماه هنگامی رخ داد که خودروی حامل این غیرنظامیان از جاده&zwnj;ای در منطقه طوقی شهرستان موسی&zwnj;قلعه در حال عبور بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی گفت در این انفجار دست&zwnj;کم هفت تن دیگر از سرنشیان این خودرو زخمی شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر پایه اطلاعات پلیس موسی&zwnj;قلعه، در این انفجار پنج زن، چهار مرد و یک کودک کشته شده و زخمی&zwnj;شدگان همه مرد هستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>طالبان که همواره مسئولیت انفجارهای مشابه را برعهده می&zwnj;گیرند، در مورد این رویداد اظهار نظر نکرده&zwnj;اند اما معاون فرماندهی پلیس هلمند طالبان را متهم به کارگذاری این بمب دست&zwnj;ساز کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>طی سالیان اخیر میزان بالای مرگ غیرنظامیان در عملیات&zwnj; جنگی طرفین درگیر از موارد عمده نگرانی دولت افغانستان و سازمان&zwnj;های حقوق بشری بوده است</p> </blockquote> <p>موسی&zwnj;قلعه در ۸۰ کیلومتری شمال شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند از جمله مناطق به&zwnj;نسبت نا&zwnj;امن این ولایت به&zwnj;شمار می&zwnj;رود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>این منطقه هفته گذشته نیز شاهد دو رویداد خونین بود که طی آن دست&zwnj;کم ۱۱ غیر نظامی بر اثر انفجار بمب کنار جاده کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>غیر نظامیان بیشترین قربانی را در جنگ کنونی افغانستان داشته&zwnj;اند که بیشتر آنان بر اثر بمب&zwnj;های دست&zwnj;ساز کنار جاده&zwnj;ای و حمله&zwnj;های انتحاری که طالبان همواره مسئولیت آن را بر عهده می&zwnj;گیرند جانشان را از دست داده&zwnj;اند و یا مجروح شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>طی سالیان اخیر میزان بالای مرگ غیرنظامیان در عملیات&zwnj; جنگی طرفین درگیر از موارد عمده نگرانی دولت افغانستان و سازمان&zwnj;های حقوق بشری بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سازمان ملل متحد در امور افغانستان در تازه&zwnj;ترین گزارش خود که دو ماه پیش منتشر کرد ضمن ابراز نگرانی از میزان بالای تلفات غیرنظامیان در افغانستان، از طالبان و دیگر طرف&zwnj;های دیگر خواست تا قوانین جنگی را برای کاهش تلفات غیرنظامیان رعایت کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای در ولایت هلمند در جنوب افغانستان، ۱۰ تن از جمله زنان و کودکان که عازم مراسم عروسی بودند جان باختند.

محمد اسماعیل، معاون فرماندهی پلیس هلمند گفت این رویداد حوالی ساعت هشت صبح امروز پنج‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه هنگامی رخ داد که خودروی حامل این غیرنظامیان از جاده‌ای در منطقه طوقی شهرستان موسی‌قلعه در حال عبور بود.

وی گفت در این انفجار دست‌کم هفت تن دیگر از سرنشیان این خودرو زخمی شده‌اند.

بر پایه اطلاعات پلیس موسی‌قلعه، در این انفجار پنج زن، چهار مرد و یک کودک کشته شده و زخمی‌شدگان همه مرد هستند.

طالبان که همواره مسئولیت انفجارهای مشابه را برعهده می‌گیرند، در مورد این رویداد اظهار نظر نکرده‌اند اما معاون فرماندهی پلیس هلمند طالبان را متهم به کارگذاری این بمب دست‌ساز کرد.

طی سالیان اخیر میزان بالای مرگ غیرنظامیان در عملیات‌ جنگی طرفین درگیر از موارد عمده نگرانی دولت افغانستان و سازمان‌های حقوق بشری بوده است

موسی‌قلعه در ۸۰ کیلومتری شمال شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند از جمله مناطق به‌نسبت نا‌امن این ولایت به‌شمار می‌رود.

این منطقه هفته گذشته نیز شاهد دو رویداد خونین بود که طی آن دست‌کم ۱۱ غیر نظامی بر اثر انفجار بمب کنار جاده کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

غیر نظامیان بیشترین قربانی را در جنگ کنونی افغانستان داشته‌اند که بیشتر آنان بر اثر بمب‌های دست‌ساز کنار جاده‌ای و حمله‌های انتحاری که طالبان همواره مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرند جانشان را از دست داده‌اند و یا مجروح شده‌اند.

طی سالیان اخیر میزان بالای مرگ غیرنظامیان در عملیات‌ جنگی طرفین درگیر از موارد عمده نگرانی دولت افغانستان و سازمان‌های حقوق بشری بوده است.

سازمان ملل متحد در امور افغانستان در تازه‌ترین گزارش خود که دو ماه پیش منتشر کرد ضمن ابراز نگرانی از میزان بالای تلفات غیرنظامیان در افغانستان، از طالبان و دیگر طرف‌های دیگر خواست تا قوانین جنگی را برای کاهش تلفات غیرنظامیان رعایت کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • haghighatgo

    دین اسلام در افغانستان میگه اگر منو نمی خواید پس باید تکه تکه بشید و بمیرید !!!!!