ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا: گروه ساخت‌‌وساز سعودی «بن لادن» هزاران کارگر را به مرخصی نامحدود بدون حقوق فرستاد

این گروه صنعتی که مقر آن در جده است، هزاران کارمند خود را به مرخصی نامحدود و بدون حقوق فرستاده و همزمان در حال بررسی گزینه‌هایش برای کاهش هزینه‌ها تا ۵۰ درصد است.

گروه سعودی «بن لادن»، یک غول ساخت‌وساز سعودی که ریاست آن بر عهده برادر ناتنی اسامه بن‌لادن، رهبر کشته‌شده القاعده است، هزاران کارگرش را به مرخصی بدون حقوق و نامحدود فرستاده است.

جده- عربستان سعودی
نمایی از ساختمان‌های شهر جده؛ عربستان سعودی ــ عکس:‌ Shutterstock

به گزارش وب‌سایت خبری «بلومبرگ»، گروه سعودی بن‌لادن با اخراج کارگران و کاهش حقوق کارمندان سعی در جبران ضررهای ناشی از شیوع ویروس جدید کرونا دارد.

این گروه صنعتی که مقر آن در جده است، هزاران کارمند خود را به مرخصی نامحدود و بدون حقوق فرستاده است و همزمان در حال بررسی گزینه‌هایش برای کاهش هزینه‌ها تا ۵۰ درصد است.

حقوق برخی از کارمندان طی ماه رمضان و همزمان با کاهش ساعات کاری حدود یک سوم کاهش یافت. حدود نیمی از یکصد هزار کارمند این شرکت مشمول این کاهش حقوق شدند.

این کمپانی تا کنون تعدادی از کارمندان، از جمله مدیران ارشد را اخراج کرده است.

نماینده گروه ساختمانی بن لادن پاسخی به درخواست بلومبرگ برای اظهار نظر در این مورد نداده است.

دولت سعودی که ۳۷ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد، اینک به‌دلیل سقوط قیمت نفت و تعطیلی عمومی ناشی از شیوع کرونا با کاهش درآمد مواجه شده است، به همین دلیل به سه برابر کردن مالیات بر ارزش افزوده، کاهش کمک هزینه های کارمندان دولت و استفاده از ذخایرخارجی‌اش  روی آورده است.

به دلیل این که اقتصاد عربستان اکنون تحت فشار است، بسیاری از پروژه‌‌های ساخت و ساز عظیم تعلیق یا تعطیل شده‌اند و این مساله بر گروه ساختمانی بن‌لادن تاثیر مستقیم گذاشته است.

اوایل ماه جاری میلادی، دولت به شرکت‌های بخش خصوصی اجازه داد تا دستمزد کارمندان را تا ۴۰ درصد برای حداکثر شش ماه کاهش دهند. دولت سعودی همچنین به کارفرمایان اختیارات بیشتری برای منفصل کردن قراردادها داد.

حتی پیش از بحران سال جاری، گروه ساختمانی بن لادن که همچنان با تبعات ناشی از سقوط قیمت نفت در ۲۰۱۵ دست و پنجه نرم می‌کرد، ناگزیر به کاهش ۵۰ هزار موقعیت شغلی در سال ۲۰۱۶ شده بود.

یک سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۷، دولت ۳۷ درصد سهام شرکت را از خانواده بن لادن خرید.

دلیل این اقدام در حقیقت حل و فصل بدهی‌های معوقه شرکت در پی بازداشت بکر بن لادن در جریان مبارزه با فساد بود.

بکر بن لادن، رییس هیات مدیره این گروه و بزرگترین سهامدار آن، برادر ناتنی اسامه بن لادن (موسس القاعده) و فرزند محمد بن عوض بن لادن است.

محمد بن عوض بن لادن، پدر بکر،  ۲۲ همسر و بیش از ۵۰ فرزند داشت که اسامه و بکر از جمله آن ها هستند. او نیز مانند بکر پیمانکار ساختمانی بود.

ماه گذشته، گروه بن لادن از شرکت سرمایه‌گذاری بانکی هولیهان لوکی ( که مقر آن در کالیفرنیا است) برای فائق آمدن و حل و فصل بدهی ۱۵ میلیارد دلاری این شرکت کمک خواست.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.