ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهار کشته و ۳۵ زخمی در اثر واژگونی قطار مسافربری زاهدان - تهران

<p>در پی خروج پنج واگن قطار مسافربری زاهدان - تهران از مسیر ریلی تاکنون چهارتن از مسافران آن کشته شده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">منابع خبری ایران گزارش دادند در ساعت ٢٣ و ٤٥ دقیقه شب گذشته، جمعه ١٩ آبان ماه قطار مسافربری زاهدان &ndash; تهران که ٣٢٤ مسافر را در خود جای داده بود به علت سرعت بالا در ایستگاه نظرآباد، نزدیک استان یزد از مسیر ریل خارج شد و پنج واگن آن که بر روی پل شهر اشکذر روی دره&zwnj;ای قرار داشتند به داخل دره پرتاب شدند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">محمد دهقان پور، مدیرکل راه آهن یزد امروز، شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: در این حادثه، سه تن از کارکنان راه آهن شامل یک لکوموتیوران و دو نفر از عوامل فنی و همچنین یک مسافر زن کشته و ٣٥ تن دیگر نیز زخمی شدند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی ایران، تاکنون دو جسد متعلق به خورشید رخشانی(مسافر) و علیرضا انتظاری (لوکوموتیوران) شناسایی شده است.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <blockquote> <p dir="RTL">محمد دهقان پور، مدیرکل راه آهن یزد: در این حادثه، سه تن از کارکنان راه آهن شامل یک لکوموتیوران و دو نفر از عوامل فنی و همچنین یک مسافر زن کشته و ٣٥ تن دیگر نیز زخمی شدند&nbsp;</p> </blockquote> <p dir="RTL">واحد مرکزی خبر نیز به نقل از محمدرضا فلاح&zwnj;زاده، استاندار یزد نوشت، ١٨مجروح هم در بیمارستان&zwnj;های یزد بستری هستند که حال سه نفرشان وخیم است. مصدومیت مسافران بیشتر از ناحیه شکستگی بازو، شکستگی مهره کمر و شکستگی دست است.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">با این وجود، مصطفی داودی، مدير كل راه آهن جنوب شرق در گفت&zwnj;وگو با خبرگزاری فارس پیرامون این سانحه گفت:&quot; کمیسیون عالی بررسی سوانح راه&zwnj;آهن به سرعت به محل حادثه اعزام شده و هم&zwnj;اکنون در حال بررسی علت این واقعه هستند.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">وی درباره اظهارات برخی مسئولان مبنی بر سقوط قطار به دره، گفت:&quot;با شناخت توپوگرافی منطقه یزد، در آن محدوده دره&zwnj;ای در کنار خطوط ریلی وجود ندارد که قطار به داخل آن سقوط کرده باشد.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">به گفته این مقام مسئول، اگر به فرض هم سقوط قطار و لکوموتیو به داخل دره رخ داده بود، قطعاً میزان تلفات حادثه زیاد بود در حالی که در این حادثه چهار نفر جان باختند و ٣٢٣ مسافر دیگر به تهران اعزام شدند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">غضنفر فولادی، سرپرست معاونت بخش مسافری شرکت راه&zwnj;آهن ایران نیز به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است: &quot;به دلیل ساخت پلی به تقاضای مسئولان استانی، قطار در مسیر موقت حرکت میکرد و سانحه در همان نقطه رخ داد. &quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">هم اکنون مسیر جایگزین برای تردد قطارهای مسیر اردکان - جندق - بافق پیش&zwnj;بینی شده است.</p> <p dir="RTL">بهمن ماه ۱۳۸۸بیست تن در سانحه خروج قطار مشهد &ndash; تهران کشته و زخمی شدند.&nbsp; در این حادثه که در ايستگاه آزادور نزدیک نيشابور رخ داد&nbsp; دو واگـن بـا نزدیک به پنجاه مسافر و یک دیـزل از ریل خـارج و واژگون شد.</p>

در پی خروج پنج واگن قطار مسافربری زاهدان - تهران از مسیر ریلی تاکنون چهارتن از مسافران آن کشته شده‌اند.

منابع خبری ایران گزارش دادند در ساعت ٢٣ و ٤٥ دقیقه شب گذشته، جمعه ١٩ آبان ماه قطار مسافربری زاهدان – تهران که ٣٢٤ مسافر را در خود جای داده بود به علت سرعت بالا در ایستگاه نظرآباد، نزدیک استان یزد از مسیر ریل خارج شد و پنج واگن آن که بر روی پل شهر اشکذر روی دره‌ای قرار داشتند به داخل دره پرتاب شدند.

محمد دهقان پور، مدیرکل راه آهن یزد امروز، شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: در این حادثه، سه تن از کارکنان راه آهن شامل یک لکوموتیوران و دو نفر از عوامل فنی و همچنین یک مسافر زن کشته و ٣٥ تن دیگر نیز زخمی شدند.

بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی ایران، تاکنون دو جسد متعلق به خورشید رخشانی(مسافر) و علیرضا انتظاری (لوکوموتیوران) شناسایی شده است.

واحد مرکزی خبر نیز به نقل از محمدرضا فلاح‌زاده، استاندار یزد نوشت، ١٨مجروح هم در بیمارستان‌های یزد بستری هستند که حال سه نفرشان وخیم است. مصدومیت مسافران بیشتر از ناحیه شکستگی بازو، شکستگی مهره کمر و شکستگی دست است.

با این وجود، مصطفی داودی، مدير كل راه آهن جنوب شرق در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس پیرامون این سانحه گفت:" کمیسیون عالی بررسی سوانح راه‌آهن به سرعت به محل حادثه اعزام شده و هم‌اکنون در حال بررسی علت این واقعه هستند."

وی درباره اظهارات برخی مسئولان مبنی بر سقوط قطار به دره، گفت:"با شناخت توپوگرافی منطقه یزد، در آن محدوده دره‌ای در کنار خطوط ریلی وجود ندارد که قطار به داخل آن سقوط کرده باشد."

به گفته این مقام مسئول، اگر به فرض هم سقوط قطار و لکوموتیو به داخل دره رخ داده بود، قطعاً میزان تلفات حادثه زیاد بود در حالی که در این حادثه چهار نفر جان باختند و ٣٢٣ مسافر دیگر به تهران اعزام شدند.

غضنفر فولادی، سرپرست معاونت بخش مسافری شرکت راه‌آهن ایران نیز به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است: "به دلیل ساخت پلی به تقاضای مسئولان استانی، قطار در مسیر موقت حرکت میکرد و سانحه در همان نقطه رخ داد. "

هم اکنون مسیر جایگزین برای تردد قطارهای مسیر اردکان - جندق - بافق پیش‌بینی شده است.

بهمن ماه ۱۳۸۸بیست تن در سانحه خروج قطار مشهد – تهران کشته و زخمی شدند.  در این حادثه که در ايستگاه آزادور نزدیک نيشابور رخ داد  دو واگـن بـا نزدیک به پنجاه مسافر و یک دیـزل از ریل خـارج و واژگون شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • haghighatgo

    زاهدان رو بهشون بدید برن دیگه ....دینشون و خداشون و زبونشون یه جور دیگس دیگه ...یه جور دیگه هم لباس می پوشن ...طفلگی ها خیلی عجله هم دارن دیگه ...بهمین دلیل هم ریل قطار رو انگولگ می کنن دیگه...و به لاستیک های هواپیما هم تیر اندازی می کنن دیگه !!!

  • کاربر مهمان

    وزير راه و ترابري را جايزه بدهند !