ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار شدید اسرائیل به دولت سوریه درباره درگیری‌ها در بلندی‌های جولان

<p>یک مقام ارشد دولت اسرائیل به مقام&zwnj;های سوریه هشدار داد تا از گسترش درگیری&zwnj;های داخلی در آن کشور و انتقال آن به بلندی&zwnj;های جولان جلوگیری کند.</p> <!--break--> <div> &nbsp;</div> <p dir="RTL">به گزارش العربیه &quot;موشه یعلون&quot; معاون نخست وزیر اسرائیل گفت: &quot;اگر درگیری&zwnj;های سوریه به سمت مناطق مرزی با اسرائیل گسترش یابد ارتش اسرائیل از شهروندان و حاکمیت سرزمین خود دفاع خواهد کرد.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">معاون نخست وزیر اسرائیل، با اعلام آن که &quot;ما دولت سوریه را مسئول آنچه که در مرزهای دو کشور رخ می&zwnj;دهد، می&zwnj;دانیم.&quot; ابراز امیدواری کرده است که &quot;در سوریه کسی قادر به حل این مسئله پیدا خواهد شد.&quot;</p> <p dir="RTL">در روزهای گذشته منابع خبری بین&zwnj;المللی از اصابت گلوله&zwnj;های توپ و خمپاره به چند نقطه در منطقه هم مرز اسرائیل با سوریه خبر داده بودند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">یکی از سخن&zwnj;گویان ارتش اسرائیل در این باره گفته بود که &quot;به نظر می&zwnj;رسد این خمپاره&zwnj;ها در جریان درگیری میان ارتش سوریه و مخالفان مسلح این کشور به صورت اشتباهی به سوی اسرائیل شلیک شده باشند<span dir="LTR">.</span>&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <blockquote> <p dir="RTL">معاون نخست وزیر اسرائیل: &quot;اگر درگیری&zwnj;های سوریه به سمت مناطق مرزی با اسرائیل گسترش یابد ارتش اسرائیل از شهروندان و حاکمیت سرزمین خود دفاع خواهد کرد&quot;&nbsp;</p> </blockquote> <p dir="RTL">در عین حال نماینده دولت اسرائیل در سازمان ملل متحد با ارسال نامه&zwnj;ای به شورای امنیت این سازمان اقدام فوری جامعه جهانی و شورای امنیت برای برخورد با این موضوع را خواستار شد<span dir="LTR">.</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">دولت اسرائیل در جریان جنگ سال ۱۹۶۷ بلندی&zwnj;های جولان را به اشغال خود در آورد و از آن پس نیروهای نظامی سوریه از ورود به منطقه&zwnj;ای به مساحت۴۰۰کیلومتر مربع موسوم به &quot;منطقه حائل&quot;، طبق توافق آتش&zwnj;بس سال ۱۹۷۳، ممنوع شدند.&nbsp;این منطقه مرزی در چند ماه اخیر بارها با حمله خمپاره&zwnj;هایی از طرف ارتش سوریه مواجه بوده است<span dir="LTR">.</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">پیش&zwnj;تر برخی منابع خبری در اسرائیل گزارش داده بودند که دولت اسرائیل از طریق نیروهای سازمان ملل متحد که در بلندی&zwnj;های جولان حضور دارند، به سوریه هشدار داده است که درگیری&zwnj;های داخلی خود را به این مناطق مرزی منتقل نکند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">تارنمای اسرائیلی &quot;دبکا&quot; در این باره نوشته بود که در صورت نقض تعهدات و نفوذ نیروهای سوری به مناطق خلع سلاح شده بلندی&zwnj;های جولان و الجلیل، اسرائیل دست به اقدام نظامی متقابل خواهد زد.</p>

یک مقام ارشد دولت اسرائیل به مقام‌های سوریه هشدار داد تا از گسترش درگیری‌های داخلی در آن کشور و انتقال آن به بلندی‌های جولان جلوگیری کند.

به گزارش العربیه "موشه یعلون" معاون نخست وزیر اسرائیل گفت: "اگر درگیری‌های سوریه به سمت مناطق مرزی با اسرائیل گسترش یابد ارتش اسرائیل از شهروندان و حاکمیت سرزمین خود دفاع خواهد کرد."

معاون نخست وزیر اسرائیل، با اعلام آن که "ما دولت سوریه را مسئول آنچه که در مرزهای دو کشور رخ می‌دهد، می‌دانیم." ابراز امیدواری کرده است که "در سوریه کسی قادر به حل این مسئله پیدا خواهد شد."

در روزهای گذشته منابع خبری بین‌المللی از اصابت گلوله‌های توپ و خمپاره به چند نقطه در منطقه هم مرز اسرائیل با سوریه خبر داده بودند.

یکی از سخن‌گویان ارتش اسرائیل در این باره گفته بود که "به نظر می‌رسد این خمپاره‌ها در جریان درگیری میان ارتش سوریه و مخالفان مسلح این کشور به صورت اشتباهی به سوی اسرائیل شلیک شده باشند."

در عین حال نماینده دولت اسرائیل در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت این سازمان اقدام فوری جامعه جهانی و شورای امنیت برای برخورد با این موضوع را خواستار شد.

دولت اسرائیل در جریان جنگ سال ۱۹۶۷ بلندی‌های جولان را به اشغال خود در آورد و از آن پس نیروهای نظامی سوریه از ورود به منطقه‌ای به مساحت۴۰۰کیلومتر مربع موسوم به "منطقه حائل"، طبق توافق آتش‌بس سال ۱۹۷۳، ممنوع شدند. این منطقه مرزی در چند ماه اخیر بارها با حمله خمپاره‌هایی از طرف ارتش سوریه مواجه بوده است.

پیش‌تر برخی منابع خبری در اسرائیل گزارش داده بودند که دولت اسرائیل از طریق نیروهای سازمان ملل متحد که در بلندی‌های جولان حضور دارند، به سوریه هشدار داده است که درگیری‌های داخلی خود را به این مناطق مرزی منتقل نکند.

تارنمای اسرائیلی "دبکا" در این باره نوشته بود که در صورت نقض تعهدات و نفوذ نیروهای سوری به مناطق خلع سلاح شده بلندی‌های جولان و الجلیل، اسرائیل دست به اقدام نظامی متقابل خواهد زد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    رو که نیست، برگه چغندره! بلندی های جولان مال خود سوریه است که سالهاست در اشغال اسرائیلی هاست.

  • کاربر مهمان

    <p>مردک تروریست و بچه کش، جولان سرزمین مردم سوری است. *** دنیا از صهیونیست های بچه کش متنفر است. ***</p>

  • Satar

    موافقت سازمان‌ملل با ورود تانک‌های سوری به جولان !!! این در حالی است که رادیو صدای روسیه اعلام کرد که در نامه‌ای که اخیرا سوریه به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده، آمده است که تانک‌های این کشور با موافقت نیروهای بین‌المللی !!! وارد منطقه اشغالی جولان شده‌اند. در نامه مذکور تاکید شده است که هدف از ورود تانک‌های ارتش سوریه پاکسازی روستاهای مرزی از وجود گروه‌های تروریستی بوده است. نسخه‌ای از این نامه تقدیم هرو لادسوس، معاون دبیرکل سازمان ملل شد که در آن اعلام شده تانک‌های سوری طی ۷۲ ساعت روستای بیرعجم را ترک خواهند کرد.