ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا: اماکن مذهبی بعد از عید فطر بازگشایی می‌شوند

رئیس جمهوری ایران از بازگشت همه کارمندان به اداره‌ها از دهم خرداد خبر داد و ابراز امیدواری کرد همه کشور «به تدریج و با سرعت» به مرحله چهارم مهار کرونا برسد.

رئیس جمهوری ایران در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که روز شنبه سوم خرداد ماه برگزار شد خبر از عبور از سه مرحله در روند مبارزه با کرونا و ورود به مرحله چهارم داد.

جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست حسن روحانی

حسن روحانی این سه مرحله را اعلام دقیق بیماری و بسیج همه کشور برای مقابله با آن، عبور از حالت خطرناک و کنترل شیوع با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و بازگشایی‌های تدریجی و پلکانی کسب و کارها دانست و مرحله چهارم را نظارت‌ها و تشدید سازوکار تشخیص و شناسایی بیماران خواند؛ با هدف تسریع در روند شناسایی مبتلایان و جداسازی آنان.

این اظهارات روحانی در حالی‌ست که وضعیت شیوع ویروس کرونا در برخی استان‌ها از جمله خوزستان همچنان قرمز است، هشدارهای زیادی در مورد ضرورت ادامه فاصله‌گذاری اجتماعی منتشر می‌شود و از دولت به دلیل وضع نکردن محدودیت‌های جدی برای جلوگیری از سفر مردم در ایام عید فطر انتقادهای جدی صورت می‌گیرد.

حسن روحانی اما با تأکید بر ضرورت رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی گفت:

«عده‌ای در موضوع کرونا دنبال هراس افکنی هستند. این را هم نباید بپذیریم. اماکن و صحن حرم‌ها از بعد از عید فطر گشایش می‌یابد و همه کارمندان از دهم خرداد به اداره‌ها برمی‌گردند.»

او ساعت کار اداره‌ها را ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ اعلام و ابراز امیدواری کرد که همه کشور «به تدریج و با سرعت» به مرحله چهارم مهار کرونا برسد.

رئیس جمهوری ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت:

«ویروس کرونا نوپدید و عالمگیر است. دستور العمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی باید همچنان مراعات شوند چون هنوز به نقطه اطمینان بخشی نرسیده‌ایم.»

به گفته روحانی مراقبت‌ها و احتیاط‌های بهداشتی کاملا لازم است اما:

«برخی می‌خواهند فضای روانی جامعه را ناامن کرده یا القاء کنند که وضعیت غیرقابل بازگشت است.»

او با اشاره به تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت گفت:

«میزان مرگ و میر نسبت به ابتلا نزولی است. دوران بستری هم به تدریج نزولی شده و فعالیت وزارت بهداشت برای کشف موارد ابتلا بیشتر شده، اما نکته هشدار دهنده این است که مرگ و میرها شامل افرادی شده که بیماری‌های زمینه‌ای مانند قلبی و عروقی و دیابت داشته‌اند.»

استناد رئیس جمهوری ایران به آمارهای رسمی در حالی‌ست که مقام‌های رسمی و منابع مختلف خبری حتی در داخل ایران نسبت به درستی این آمارها ابراز تردید می‌کنند و ارقام واقعی ابتلا و مرگ و میر حاصل از شیوع ویروس کرونا در کشور را تا چند برابر آمار رسمی تخمین می‌زنند.

روحانی اما در بخش دیگری از صحبت‌های خود از بازگشایی موزه‌ها و اماکن تاریخی از روز چهارم خرداد، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

او گفت بررسی‌ها درباره بازگشایی کل مساجد و پایان محدودیت برای فعالیت پاساژها ظرف هفته جاری تکمیل و در جلسه شنبه آینده ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد این موضوع تصمیم‌گیری می‌شود.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.