ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زیارتگاه‌ها از دوشنبه بازگشایی می‌شوند

با وجود روند صعودی شمار بیماران کرونا سرانجام ستاد مقابله با کرونا با بازگشایی اماکن مذهبی موافت کرد.

تولیت پنج زیارتگاه شیعیان در ایران در یک بیانیه مشترک از بازگشایی این زیارتگاه‌ها از دوشنبه پنجم خرداد خبر دادند.

روحانیون به دنبال بازگشایی اماکن مذهبی هستند
زیارتگاه‌ها از دوشنبه پنجم خرداد بازگشایی می‌شود

تولیت آستان قدس رضوی در مشهد، شاهچراغ در شیراز، حضرت عبدالعظیم در شهرری و حضرت معصومه و مسجد جمکران در قم در اطلاعیه‌ای مشترک که در خبرگزاری‌های ایران منتشر شد، اعلام کردند؛ بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا از روز دوشنبه پنجم خردادماه، صحن‌ حرم‌ها به روی زائران بازگشایی خواهد شد.

محسن فرهادی، معاون سلامت و محیط کار وزارت بهداشت و درمان ایران هم در این رابطه گفت: بر اساس پروتکل بهداشتی بازگشایی اماکن مقدس، فقط قرار است صحن این اماکن باز شود، مردم می توانند با رعایت فاصله گذاری از یک سمت صحن وارد شوند و بدون اینکه توقف و حضور داشته باشند، از طرف دیگر خارج شوند. به گفته او قرار نیست در این مکان‌ها نماز جماعت برگزار شود.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران هفته گذشته گفته بود که اماکن زیارتی پس از عید فطر بازگشایی خواهد شد.

بستن اماکن زیارتی و مذهبی برای کنترل بیماری کرونا در ایران با مخالفت بخشی از مقام‌های مذهبی روبرو شد. در قم و مشهد جمعی از نیروهای تندرو در اعتراض به این تصمیم تجمع کردند. مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی این افراد را وابسته به «جریان‌های انحرافی» خواندند.

ستاد مقابله با کرونا در حالی با بازگشایی اماکن مذهبی موافقت کرده که براساس آخرین آمار تا روز سوم خردادماه ۱۳۳ هزار و ۵۲۱ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و هفت هزار و ۳۵۹ نفر نیز بر اثر این بیماری جان‌شان را از دست دادند. شمار بیماران پس از کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی اصناف در برخی مناطق رشد چشمگیر داشته است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.