ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده سابق مجلس: برخی نمایندگان ۴۰ خانه سازمانی را ۱۲ سال است تصرف کرده‌اند

این نماینده جبهه پایداری در مجلس دهم گفته است واحدهای سازمانی که همچنان در تصرف نمایندگان مجلس هفتم هستند در سعادت‌آباد تهران قرار دارند و مساحت آن‌ها ۳۰۰ تا ۳۵۰ متر است.

در حالی‌که مردم ایران با مشکل مسکن مواجه‌اند، یک نماینده اصولگرای مجلس دهم فاش کرد که برخی از نمایندگان مجلس در دوره هفتم ۱۲ سال است که ۴۰ خانه سازمانی در سعادت‌آباد تهران را تصرف کرده‌اند.

نمایندگان هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی ـ عکس از آرشیو

محمدجواد ابطحی، نماینده اصولگرای مجلس دهم از جبهه پایداری که به‌دلیل قرار نگرفتن در فهرست اصولگرایان به مجلس یازدهم راه نیافت اعلام کرد که «۴۰ واحد خانه سازمانی مجلس در مساحت ۳۰۰ تا ۳۵۰ متر در سعادت‌آباد» که قیمت کنونی‌شان «دست‌کم ۱۰ میلیارد تومان است» توسط نمایندگان مجلس اصولگرای هفتم که در دوره‌های بعدی رأی نیاورده بودند، ۱۲ سال است تصرف شده است.

ابطحی گفت: «[آن‌ها] خانه‌های سازمانی مجلس را تحویل ندادند و در نهایت به‌صورت قسطی و با قیمت اندک آن را تصرف کردند.»

این نماینده سابق همچنین اعلام کرد که «قرار است مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای رهن خانه، به هر یک از نمایندگان مجلس یازدهم داده شود». او همچنین از ساخت حدود ۱۵۰ خانه سازمانی برای نمایندگان دوره یازدهم خبر داد.

امروز چهارشنبه ۷ خرداد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد. به‌دلیل ردصلاحیت‌های گسترده در این دوره مجلس یازدهم نیز از فراکسیون‌های اصولگرا تشکیل شده است.

محمدجواد ابطحی در حالی از تصرف خانه‌های سازمانی توسط نمایندگان دوره‌های پیشین مجلس خبر داده است که وضعیت مسکن در ایران بحرانی است. بنا بر آمار رسمی اجاره‌خانه در ایران بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است. صاحب‌خانه‌ها مستأجرانشان را برای تخلیه تحت فشار قرار داده‌اند با این امید که خانه را با قیمت بیشتری اجاره بدهند. مرکز آمار ایران گفته است که  از زمستان ۱۳۹۶ تا زمستان سال گذشته متوسط افزایش اجاره‌بها بین ۱۶,۸ درصد تا ۳۱,۶ درصد متغیر بوده است که کمترین آن مربوط به زمستان ۱۳۹۶ می‌شود.

بر اساس آخرین سرشماری ۲۵ میلیون خانوار ایرانی وجود دارد که از این جمعیت حدود ۳۷ درصد از خانوارها اجاره‌نشین هستند. از طرف دیگر طبق آمارهای رسمی حدود ۵۰ درصد از خانوارها در کلانشهر تهران در خانه‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    آهای مردمی که شهرداری خانه ومسکن مخروبه تان که دران سکونت هم دارید برسرتان تخریب می کنید بپاخیزید چهل خانه سازمانی را ازآقازده های رد صلایت شده برای سکونت غرزندان سپاه پس بگیرید ...بله اسلام ناب محمدی را ملاحظه می کنید که بنابه روایت ها چهل ساله دربالای منبرها و درکتب انچنانی مذهبی نقل شده است که پیامبراسلام و امام هایش کاخ نشین وسعادت اباد نشین نبوده اند و با خرما وشیر شکم مبارکشان سیر میکردند ...حالا برحسب خلاقیت ها انچنانی اصلوگرایان درحل مشکلات کشورومردم چه مانعی داشته بجای سکونت درهمجواری گورستان ها درسعادت اباد درخانه های لوکس زندگی کنند؟ درافغانستان طلیبان برای حکومت کردن لازمه آن را عمیلیاتی انتهاری دانسته ومیداند ولی چه میشد که اگرمردم ایران هم برای ظهورحکومت مردمی شان انتهاری عمل میکردند که نه سعادت ابادی باشد ونه خانه های لوکس ونه اقازدها ...