ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعزام گارد ملی به مینیاپولیس در پی بالا گرفتن اعتراضات به قتل یک مرد سیاهپوست به دست پلیس

در واکنش به قتل جورج فلوید، خیابان‌های مینیاپولیس به صحنه درگیری معترضان با پلیس بدل شد. تظاهرات بزرگی هم در مرکز شهر برگزار شد. فرماندار گارد ملی را فعال کرد.

در ایالت مینسوتا اعتراضات خشونت‌آمیز در پی کشته شدن یک مرد سیاه‌پوست به دست پلیس ادامه دارد. معترضان مرکز پلیس را به آتش کشیدند.  فرماندار با اعلام وضع اضطراری، گارد ملی را فعال کرد.

معترضان مرکز پلیس در مینیاپولیس را به آتش کشیدند. فرماندار با اعلام وضع اضطراری، گارد ملی را فعال کرد. (عکس: توییتر معترضان)

تیم والس، فرماندار مینسوتا به دلیل شورش‌ معترضان به قتل یک مرد سیاه‌پوست به دست پلیس گارد ملی را بسیج کرد. شامگاه گذشته خیابان‌های مینیاپولیس صحنه درگیری معترضان با پلیس بود. تظاهرات بزرگی هم در مرکز شهر برگزار شد.  

شامگاه دوشنبه ۵ خرداد / ۲۵ مه در مینیاپولیس مأموران پلیس یک سیاه‌پوست جوان به نام جورج فلوید را به قتل رساندند. در تصاویری که از این جنایت ثبت شده نشان داده می‌شود که جورج فلوید در پیاده‌رو، در کنار خودرو گشت‌زنی پلیس بی‌دفاع افتاده و یک مأمور پلیس سفیدپوست روی او خم شده و زانویش را بر گلوی او گذاشته و یک مأمور پلیس دیگر به تماشا ایستاده است. فلوید در حالی که فشار زانوی پلیس او را در وضعیت دشواری قرار داده است از مأمور خواهش می‌کند زانوی خود را بردارد: «لطفاً، من نمی‌توانم نفس بکشم! من را نکش!» دقایقی می‌گذرد اما مأمور پلیس فلوید را رها نمی‌کند. مردم جمع می‌شوند. یکی می‌گوید: «رهایش کن تو که او را در اختیار داری. حداقل اجازه بده نفس بکشد.»

سرانجام آمبولانس از راه می‌رسد و فلوید را بر روی یک برانکارد قرار می‌دهند. اما به نظر می‌رسد بی‌هوش است. اندکی بعد او در بیمارستان جان می‌بازد. یک روز بعد از این واقعه و انتشار صحنه‌های دستگیری فلوید در شبکه‌های اجتماعی، اعتراضات مردمی در مینسوتا آغاز شد.

افسر پلیس که فلوید زیر زانوی او جان سپرده بود از کار برکنار شد و پلیس مینیاپولیس تحقیقات داخلی خود را آغاز کرد. جیکوب فری، شهردار میناپولیس نیز خواستار رسیدگی کیفری علیه پلیس قاتل شد و در همان حال اف بی آی تحقیقاتی را درباره احتمال نقض حقوق مدنی فلوید آغاز کرد.  

فعالان حقوق مدنی از خشونت مداوم پلیس علیه مردان سیاه‌پوست صحبت می‌کنند. اعتراضات در مینیاپولیس پس از مرگ فلوید شامگاه پنجشنبه ۲۸ مه/ ۸ خرداد شدت گرفت. نیروهای امنیتی برای مقابله با معترضان از گلوله‌های لاستیکی و گاز اشک‌آور استفاده کردند. کار به جنگ خیابانی کشید و معترضان برخی از نقاط شهر را به آتش کشیدند.   

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.