ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همجنسگراستیزی و جنبش‌های اجتماعی

<p>در رابطه&zwnj; جنبش&zwnj;های اجتماعی با یکدیگر و ضرورت مقابله با همجنسگراستیزی و ترنس&zwnj; ستیزی، اولویت&zwnj;ها چگونه تعیین می&zwnj;شوند؟</p> <p>&nbsp;</p> <p>در این ویدئو چند تن از فعالان حقوق همجنسگرایان به موضوع جایگاه افراد همجنسگرا در عرصه&zwnj; فعالیت سیاسی و اجتماعی و همچنین نقش تاریخ مردسالار در حذف&zwnj;کردن و نادیده&zwnj;گرفتن حضور افراد همجنسگرا در صحنه&zwnj; سیاست می پردازند.&nbsp;</p> <p><br /> پویا ارسطو، وبلاگ&zwnj;نویس، فعال حقوق دگرباشان، رقصنده و هنرپیشه&zwnj; تئاتر است. سپهر مساکنی، فعال جنبش دانشجویی و شادی امین، فعال حقوق زنان و همجنسگرایان است. گلرخ جهانگیری نیز مدیریت نشست را بر عهده داشت. این نشست در تاریخ چهارم نوامبر ۲۰۱۲ در سالن کانون پناهندگان سیاسی برلین برگزار شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p><a href="#http://radiozamaneh.com/society/degarbash/2012/11/16/21739"><strong>ادامه ...</strong></a></p> <p>&nbsp;</p> <p dir="RTL"><a href="http://www.youtube.com/watch?v=GfTbW_mvhzA&amp;feature=plcp">ویدئوی قسمت اول نشست</a></p> <p dir="RTL"><a href="http://www.youtube.com/watch?v=PxyFAfXbblM&amp;feature=plcp">ویدئوی قسمت دوم نشست</a></p> <p dir="RTL"><a href="http://www.youtube.com/watch?v=QpAh2d9NqbE&amp;feature=plcp">ویدئوی قسمت سوم نشست</a></p> <p dir="RTL"><a href="http://www.youtube.com/watch?v=QpAh2d9NqbE&amp;feature=plcp">ویدئوی قسمت چهارم نشست</a></p> <p dir="RTL"><a href="http://www.youtube.com/watch?v=StD5Cf8fz2w&amp;feature=plcp">ویدئوی قسمت پنجم نشست</a></p> <p><a href="http://www.youtube.com/watch?v=bYc_IcqdjUI&amp;feature=plcp"><span dir="RTL">ویدئوی قسمت ششم نشست</span></a></p> <p>&nbsp;</p>

در رابطه‌ جنبش‌های اجتماعی با یکدیگر و ضرورت مقابله با همجنسگراستیزی و ترنس‌ ستیزی، اولویت‌ها چگونه تعیین می‌شوند؟

در این ویدئو چند تن از فعالان حقوق همجنسگرایان به موضوع جایگاه افراد همجنسگرا در عرصه‌ فعالیت سیاسی و اجتماعی و همچنین نقش تاریخ مردسالار در حذف‌کردن و نادیده‌گرفتن حضور افراد همجنسگرا در صحنه‌ سیاست می پردازند. 

پویا ارسطو، وبلاگ‌نویس، فعال حقوق دگرباشان، رقصنده و هنرپیشه‌ تئاتر است. سپهر مساکنی، فعال جنبش دانشجویی و شادی امین، فعال حقوق زنان و همجنسگرایان است. گلرخ جهانگیری نیز مدیریت نشست را بر عهده داشت. این نشست در تاریخ چهارم نوامبر ۲۰۱۲ در سالن کانون پناهندگان سیاسی برلین برگزار شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Anonymous

    حرف های قشنگ و زیبای گفته شد. حرف ها زیبا بود.اما وقتی یک آقای  آذری حرف زد  به ناگاه  ابراز نفهمیدن کردند! و چندین مرتبه ای که سعی کرد منظورش را بیان کند اجازه نیافت و بنوعی  تفهیم کردند که خفه شه.البته من فقط ویدیو را دیدم جای سوال برایم پیش آمده که در پشت این  همه حرف های زیبا عالمانه:   دفاع از حاشیه نشین ها و حاشیه رانده شده ها  و اقلیت های  افغانی و عرب و... فقط ایده های ابستراک فلسفی است.و یا فاصله این اقلیت ها ( اینجا اقلیت  زبانی و قومی آذری یا  اقلیت کارگری در مقابل اقلیت جنسی) از هم  زیاد و ناشناخته است و یا پیش  داوری ها آنقدر بزرگ که جای دیالوگ نیست. در صورتی که دو خانم دیگر یکی با روسری و آن  دیگری در حرف هایشان کنایهای سنگین و نا روای در مورد خانم امین و نحوه پوشش او و  جایگاهش یا سخنران دیگر داشتند. بهرحال باید در عمل روادار بود نه در حرف. آنهم این  دو سخنران گویا خود در جلسه گروه دیگری، بیرون  رانده شده اند و انتظار آن است همین حالت را بهتر درک کنند. در هر حالت این گفته های زیر  در هر کنتکستی زیباست و گوینده اش با درد آشناست: «در واقع خود فعال سیاسی موظف است تا با در نظر آوردن اخلاق در کار خویش، عاملیت خودش در امر سیاسی را هر چه اخلاقی‌تر کند.» «هنوز هم مسئله‌ دادخواهی همجنسگرایان و دگرباشان جنسی از جنایات حاکمیت ایران از سوی اپوزیسیون جدی گرفته نشده است. » «.... این "همگان" که نتوانسته با حق انسان بر بدن‌اش و نوع رابطه‌ی جنسی و پوشش کنار بیاید حامل چه ارزش‌هایی است، جز تمامیت‌ خواهی؟ جز همسان‌کردن انسان‌ها؟ جز تحقق خواست‌های فرادستان با عنوان اولویت‌بندی؟ کاش به جای روخوانی و از بَر کردن یک سری کلمه‌های تئوریک و جدا از محیط، از دستاوردهای محیط عملی و زیسته‌مان نیز چیزی یاد می‌گرفتیم.» ««آیا فرودستان و حاشیه‌نشینان می‌توانند صحبت کنند؟»»، ««مسئله اینجاست که مردها چطور در این روند‌ تاریخی از امتیازات استفاده کردند و صدادار شدند » « در سال ۱۳۵۷ بحث‌هایی بین گروه‌های سیاسی در مورد دفاع یا عدم دفاع از تظاهرات زنان ایجاد شد. برای من دفاع‌نکردن نیروهای چپ از تظاهرات و مسائل زنان فقط و فقط ریشه در گفتمان مسلط مردسالار داشت که هیچ تلنگری به آن نخورده بود.»»