ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

CO₂ نیویورک را در بر می‌گیرد

<p>در سال ۲۰۱۰ شهر نیویورک ۵۴ میلیون تن گاز دی اکسید کربن به فضای جو زمین اضافه کرد (۷۵ درصد از ساختمان&zwnj;ها و بخش عمده&zwnj;ای هم از وسائل حمل و نقل). اما بیشتر مردم ایده بصری&zwnj;ای از ۵۴ میلیون تن گاز ندارند.</p> <!--break--> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">پروژه &laquo;کربن بصری&raquo; یا <a href="http://www.carbonvisuals.com/"><span dir="LTR">Carbon Visuals</span></a>، پروژه&zwnj;ای هنری-محیط زیستی است که قصد دارد میزان گاز دی اکسید کربن ساطع&zwnj;شده از شهرهای بزرگ جهان را به تصویر بکشد تا حس میرزان آلودگی اتمسفر توسط زندگی روزمره انسان&zwnj;ها، برای مردم عادی شهروند این شهر&zwnj;ها، ملموس شود. این پروژه که با حمایت &laquo;صندوق دفاع محیط زیست&raquo; ممکن شده است و می&zwnj;خواهد که مردم نسبت به تولید گازهای گلخانه&zwnj;ای بیشتر حساس باشند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">در سال ۲۰۱۰ (آخرین سالی که اطلاعات آماری برای گاز دی اکسید کربن ساتع&zwnj;شده به جو موجود است)، شهر نیویورک ۵۴،۳۴۹،۶۵۰ تن گاز <span dir="LTR">CO</span><span dir="LTR">₂</span> به فضای جو افزود: این میزان گاز برابر است با ۱۴۸،۹۰۳ تن <span dir="LTR">CO</span><span dir="LTR">₂</span> در روز، &nbsp;۶،۲۰۴ تن <span dir="LTR">CO</span><span dir="LTR">₂</span> در ساعت و ۱،۷۲ تن <span dir="LTR">CO</span><span dir="LTR">₂</span> در تانیه.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">در فشار هوای استاندارد و دمای ۵۹ درجه فارنهایت،&nbsp; یک تن گاز <span dir="LTR">CO</span><span dir="LTR">₂</span> ساتع&zwnj;شده از شهر نیویورک، فضای جو را در ۰.۵۸ ثانیه پر خواهد کرد. حباب&zwnj;های آبی رنگ که در <a href="http://www.carbonvisuals.com/work/new-yorks-carbon-emissions-in-real-time">این ویدئو</a> می&zwnj;بینید همین یک تُن، یک تُن اضافه شدن&zwnj;های گاز <span dir="LTR">CO</span><span dir="LTR">₂</span> به فضای جو زمین است. پس از مدت زمان کوتاهی، حباب&zwnj;های یک تنی، کوهی از گاز <span dir="LTR">CO</span><span dir="LTR">₂</span> را در اطراف ساختمان امپایر استیت شهر نیویورک تشکیل خواهند داد که کل ساختمان را در بر خواهد گرفت.</p>

در سال ۲۰۱۰ شهر نیویورک ۵۴ میلیون تن گاز دی اکسید کربن به فضای جو زمین اضافه کرد (۷۵ درصد از ساختمان‌ها و بخش عمده‌ای هم از وسائل حمل و نقل). اما بیشتر مردم ایده بصری‌ای از ۵۴ میلیون تن گاز ندارند.

پروژه «کربن بصری» یا Carbon Visuals، پروژه‌ای هنری-محیط زیستی است که قصد دارد میزان گاز دی اکسید کربن ساطع‌شده از شهرهای بزرگ جهان را به تصویر بکشد تا حس میرزان آلودگی اتمسفر توسط زندگی روزمره انسان‌ها، برای مردم عادی شهروند این شهر‌ها، ملموس شود. این پروژه که با حمایت «صندوق دفاع محیط زیست» ممکن شده است و می‌خواهد که مردم نسبت به تولید گازهای گلخانه‌ای بیشتر حساس باشند.

در سال ۲۰۱۰ (آخرین سالی که اطلاعات آماری برای گاز دی اکسید کربن ساتع‌شده به جو موجود است)، شهر نیویورک ۵۴،۳۴۹،۶۵۰ تن گاز CO₂ به فضای جو افزود: این میزان گاز برابر است با ۱۴۸،۹۰۳ تن CO₂ در روز،  ۶،۲۰۴ تن CO₂ در ساعت و ۱،۷۲ تن CO₂ در تانیه.

در فشار هوای استاندارد و دمای ۵۹ درجه فارنهایت،  یک تن گاز CO₂ ساتع‌شده از شهر نیویورک، فضای جو را در ۰.۵۸ ثانیه پر خواهد کرد. حباب‌های آبی رنگ که در این ویدئو می‌بینید همین یک تُن، یک تُن اضافه شدن‌های گاز CO₂ به فضای جو زمین است. پس از مدت زمان کوتاهی، حباب‌های یک تنی، کوهی از گاز CO₂ را در اطراف ساختمان امپایر استیت شهر نیویورک تشکیل خواهند داد که کل ساختمان را در بر خواهد گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.