ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر اقتصاد: کرونا به تولید ناخالص داخلی ۱۵ درصد خسارت وارد کرده است

وزیر اقتصاد رشد اقتصاد ایران در سال ۹۸ را منفی اعلام کرد و گفت دولت باید برای جبران کسری درآمدهای نفتی، به درآمدهای مالیاتی اتکا کند.

وزیر اقتصاد و دارایی از آسیب ۱۵ درصدی ویروس کرونای جدید به تولید ناخالص داخلی ایران خبر داد. او به مجلس گفت دولت باید برای کسری بودجه نفتی به درآمدهای مالیاتی تکیه کند. یک نماینده مجلس حجم فرار مالیاتی در اقتصاد ایران را ۶۰ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.

تصویری از بازار اردبیل - شیوع ویروس کرونا در ایران به تعطیلی کسب و کارها و واحدهای تولیدی منجر شد. وزیر اقتصاد می‌گوید کرونا به صورت کلی خسارتی ۱۵ درصدی را به تولید ناخالص داخلی در ایران وارد کرده است.

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی یکشنبه ۱۸ خرداد اعلام کرد شیوع ویروس کرونا در ایران و شرایط ناشی از آن ۱۵درصد به تولید ناخالص داخلی کشور آسیب وارد کرده است. به نوشته خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، وزیر اقتصاد در سخنرانی خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که به بررسی مسائل اقتصادی اختصاص داده شده بود، رشد اقتصاد ایران در سال ۹۸ را نیز منفی اعلام کرد و گفت: «رشد اقتصادی کشور در سال گذشته با احتساب نفت، منفی بوده که برای بهبود شرایط اقتصادی باید به سیاست‌های تحریک تقاضا روی آورد».

دژپسند با اشاره به کسری بودجه نفتی گفت: «حتی اگر صادرات نفت بدون تحریم و مشکل انجام شود، باز هم به همه منابع، دسترسی نخواهیم داشت» و دولت ناچار است بودجه غیرنفتی را با اتکا به درآمدهای مالیاتی تجربه کند.

وزیر اقتصاد ادعا کرد درآمدمالیاتی ایران در سال ۹۸ «بیشتر از مبلغ مورد انتظار» بوده و دولت توانسته با بخشش جریمه‌های تاخیر در پرداخت مالیات، ۱۰ هزار میلیاردتومان درآمد مالیاتی دریافت کند.   

همزمان محمدرضا پورابراهیمی، نماینده کرمان در مجلس یازدهم، اما برآورد موجود از میزان فرار مالیاتی در اقتصاد ایران را ۶ تا ۷ برابر و بین ۶۰ تا ۷۰ هزارمیلیارد تومان اعلام کرد. به نوشته خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پورابراهیمی در جلسه روز یکشنبه مجلس گفت: اجرای طرح جامع مالیات می‌تواند جلوی فرار سرمایه را که ۶۰ تا ۷۰هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، بگیرد. نماینده کرمان اضافه کرد: دولت در حال حاضر بیش از ۷ هزار میلیارد تومان دارایی دارد و مولد سازی ۱۰ درصد از آن می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات دولت را حل کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.