ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شاخص داو جونز ۱۸۰۰ واحد سقوط کرد

با شروع مجدد فعالیت‎های اقتصادی در آمریکا، به‌دلیل رشد ابتلا به کرونا میانگین صنعتی داو جونز ۶,۹ درصد سقوط کرد. این میزان سقوط از ماه مارس بی‌سابقه است.

این روزها بازار سهام آمریکا دستخوش تغییرات ناگهانی شده است. با شروع مجدد فعالیت‌های اقتصادی، به‌دلیل رشد ابتلا به کرونا میانگین صنعتی داو جونز به پایین‌ترین حد خود از ماه مارس تاکنون سقوط کرد.

ساختمان بورس نیویورک ـ عکس از شاتر استاک

در آمریکا سه شاخص عمده سهام بار دیگر سقوط کردند. شاخص متوسط ​​صنعتی داو جونز با افت بیش از ۱۸۰۰ واحد، شاهد بزرگترین میزان کاهش از ۱۶ مارس تا کنون بود.

میانگین صنعتی داو جونز ۱٫۸۶۱ واحد یا ۶,۹ درصد سقوط کرد و در ۲۵٫۱۲۸.۱۷ واحد بسته شد. اس‌اندپی ۵,۹ درصد سقوط کرد و به ۳٫۰۰۲.۱۰ واحد بازگشت. کامپوزیت نزدک ۵,۳ درصد سقوط کرد و در ۹٫۴۹۲.۷۳ واحد بسته شد.

در ۱۶ مارس (۲۶ اسفند سال گذشته) شاخص‌های سهام آمریکا بیش از ۱۱ درصد سقوط کرده بودند. شاخص اس‌اندپی نیز برای نخستین بار از اوایل مارس تا کنون با سه سقوط متوالی روزانه مواجه شد.

بازار سهام آمریکا از روند رو به افزایش موارد ابتلا به ویروس کووید۱۹ متأثر است. سرمایه‌گذاران آمریکایی در پی سرمایه‌گذاری‌های امن‌تر هستند تا در صورت رکود اقتصادی بیشتر ثروت خود را از دست ندهند.

بیش از سه روز است که داو جونز تقریباً ۹ درصد شاخص خود را از دست داده است. این شاخص در اواسط ماه فوریه با ۲۹۵۵۱ واحد به اوج خود رسید و بیش از یک ماه پیش به شدت سقوط کرد و به ۱۸۵۹۲ واحد رسید.

بازار سهام آمریکا از اواخر ماه مارس به دلیل بسته‌های کمکی فوق‌العاده وزارت خزانه‌داری و کنگره به‌منظور بهبود وضعیت اقتصادی در دوران کرونا، افزایش یافته بود.

نشانه‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند اقتصاد آمریکا پس از بدترین رکود تثبیت شده است، اما اقتصاددانان نظرات متفاوتی دارند. وزارت کار آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که در ماه مه ۲,۵ میلیون شغل جدید ایجاد شد، اما نرخ بیکاری از زمان رکود بزرگ همچنان در بالاترین حد قرار دارد. همچنین نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهند مردم با بازگشایی مراکز تجاری بیشتر خرج می‌کنند، با این حال بسیاری از مراکز تجاری همچنان بسته هستند یا با ظرفیت پایین کار می‌کنند و برخی نیز هیچ برنامه‌ای برای بازگشایی ندارند.

رشد دوباره شیوع کووید۱۹ در آمریکا نااطمینانی از وضعیت اقتصادی را بیشتر کرده و بدترین سقوط سهام وال‌استریت را رقم زده است.

آمریکا با حدود ۲ میلیون و ۹۰ هزار مبتلا به کووید۱۹ بیشترین ابتلا در جهان را دارد. تاکنون بیش از ۱۱۶ هزار نفر در آمریکا بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.