ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع کارگران شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس مقابل سازمان خصوصی‌سازی

گروهی از کارگران شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس دوشنبه ۲۶ خرداد در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی و تعویق پرداخت دست‌مزدها مقابل سازمان خصوصی‌سازی در تهران تجمع کردند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود و لغو فرآیند خصوصی‌سازی این شرکت شدند.

گروهی از کارگران شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس دوشنبه ۲۶ خرداد در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی و تعویق پرداخت دست‌مزدها مقابل سازمان خصوصی‌سازی در تهران تجمع کردند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود و لغو فرآیند خصوصی‌سازی این شرکت شدند.

تجمع کارگران شرکت حمل و نقل خلیج فارس مقابل سازمان خصوص‌سازی، ۲۶ خرداد ۹۶

تجمع‌کنندگان که خبرگزاری کار ایران (ایلنا) تعداد آن‌ها را حدود ۲۰۰ تن گزارش کرده، گفته‌اند وضعیت شغلی ۴۵ تن از همکاران آن‌ها از مرداد سال گذشته نامشخص است. اشاره کارگران به لغو قرارداد ۱۰۰ تن از کارگران با سابقه در سال گذشته است که در پی اعتصاب و اعتراض کارگران، ۵۵ تن از آنان به کار بازگشتند و ۴۵ تن همچنان بلاتکلیف باقی مانده‌اند.

مساله دیگری که نگرانی کارگران نسبت به امنیت شغلی‌شان را افزایش داده، محدود شدن فعالیت نمایندگی‌های شرکت در مناطق مختلف است.

شرکت حمل و نقل خلیج فارس سال ۹۵ و در زمانی که یک هزار و ۲۸۶ نیروی کار داشت، به شرکت «احیا گستر هرمز» واگذار شد. کارفرمای جدید بیمه تکمیلی کارگران را لغو کرد و از پرداخت حق بهره‌وری و حق اضافه‌کاری خودداری کرد.

مرداد سال ۹۸، مدیر جدید شرکت در اولین اقدام خود قرارداد صد کارگر باسابقه را لغو کرد تا آن‌ها را به امضای قرارداد سه ماهه تا یک ساله با پیمانکاران ناگزیر کند. کارگرانی که پیش از این در بخش‌های خدماتی، فضای سبز، اداری، ناوگان و سایر بخش‌ها با عناوین شغلی راننده، آبدارچی، نظافتچی، برنامه‌ریز و غیره به کار اشتغال داشته‌اند، می‌بایست از این پس تحت مسئولیت یک یا چند پیمانکار کار کنند.

شرکت حمل و نقل خلیج فارس ۴۳ شعبه و نمایندگی در مناطق مختلف ایران دارد. بخشی از کارگران آن در شعبه اسلام‌شهر تهران کار می‌کنند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.