ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنج اعتصاب کارگری همزمان در خوزستان

همزمان با برگزاری پنج اعتصاب کارگری در خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار در تهران بود تا در یک گفت‌و‌گوی رسانه‌ای وجود هر گونه بی‌عدالتی و اعتراض در این استان را انکار کند.

صبح روز دوشنبه ۲۶ خرداد همزمان پنج اعتصاب و تجمع کارگری در استان خوزستان صورت گرفت. چهار تجمع در اهواز بود که دو تا از آن‌ها مقابل استانداری برگزار شد. اما استاندار در اهواز نبود. غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان همزمان با این اعتصاب‌ها، در تهران به سر می‌برد تا در یک گفت‌و‌گوی زنده با سایت انصاف نیوز، وجود هر گونه بی‌عدالتی و اعتراض در این استان از جمله تعویق چند ماهه دستمزد کارگران شهرداری، کمبود آب در غیزانیه و اعتراض مردم، کشتار مردم در نیزارهای ماهشهر در آبان ۹۸، و رشوه‌گرفتن از امید اسدبیگی مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه را انکار کند.

۲۶ خرداد ۱۳۹۹ – تجمع کارگران شهرداری منطقه دو اهواز که بی دلیل اخراج شده‌اند

اعتصاب‌های امروز خوزستان در اعتراض به تعویق دستمزد، نپرداختن حق بیمه، و عدم امنیت شغلی و بیکارسازی انجام شدند.

گروهی از پرسنل مرکز جامع خدمات سلامت استان خوزستان مقابل استانداری در اهواز، و کارگران شرکت رامپکو (تلمبه خانه غرب کارون) مقابل استانداری اهواز تجمع کردند، کارگران آبفای روستایی خوزستان مقابل دفتر این اداره در اهواز، و کارگران فضای سبز شرکت پیمانکاری انبار سحر خوزستان مقابل شهرداری اهواز تجمع کردند و کارگران نیشکر هفت‌تپه در محوطه شرکت راهپیمایی و مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند.
پرسنل مرکز جامع خدمات سلامت استان خوزستان که حدود ۶۰ نفرند، سال ۹۴ به استخدام دانشگاه علوم پزشکی اهواز درآمده و در یک پروسه چهار ساله به بهانه نبود بودجه مازاد قلمداد و اخراج شده‌اند. اما سپس بخشی از آنان را با قرارداد موقت از طریق پیمانکار به کار گرفتند. آن‌ها مقابل استانداری تجمع کرده بودند. پرسنل مرکز جامع خدمات سلامت استان خوزستان خواستار بازگشت همکارانشان و استخدام توسط دانشگاه علوم پزشکی اهواز هستند.

کارگران شرکت رامپکو (تلمبه خانه غرب کارون) که ماه‌ها پرداخت مزدشان به تعویق افتاده، قراردادشان به قراردادهای یک ماهه تبدیل شده و مزدشان هم کاهش یافته، مقابل استانداری تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.
رامپکو زیر مجموعه شرکت مهندسی توسعه نفت (متن) است. کارگران این شرکت حدود ۸۰ نفرند. کارفرما شیفت کار را از سه شیفت در شبانه‌روز به چهار شیفت تغییر داده اما همان تعداد کارگر اکنون در چهار شیفت و با حقوق کمتری کار می‌کنند. اداره کار نظارتی بر کار کارفرما ندارد و تعدادی از کارگران در پی اعتراض به وضعیت خود توسط نهادهای امنیتی تهدید شده‌اند.

روز دوشنبه، تعدادی از کارگران فضای سبز منطقه دو شهرداری اهواز مقابل شهرداری تجمع کردند. شرکت پیمانکاری انبار سحر خوزستان که کارفرمای این کارگران است، آن‌ها را اخراج کرده. کارگران خواستار بازگشت به کارند.

مدیران مجتمع نیشکر هفت‌تپه به اختلاس یک و نیم میلیارد دلار ارز متهم‌اند اما کارگران
کارگران نیشکر هفت‌تپه که از ابتدای سال حقوق نگرفته‌اند و دفترچه بیمه‌شان تمدید نشده دوشنبه ۲۶ خرداد اعتصاب کرده و پس از راهپیمایی در محوطه شرکت، مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند.
گروهی از کارگران این شرکت که مشمول بازنشستگی هستند نیز به دلیل نپرداختن حق بیمه سهم کارفرما هنوز بازنشسته نشده‌اند. این در حالی است که مدیران این شرکت به اختلاس حدود یک و نیم میلیارد دلار ارز متهم‌اند و دادگاه مدیرعامل، یک عضو هیات مدیره و ۱۷ تن از سهامداران این شرکت به اتهام اختلاس، رشوه‌دهی و فروش غیرمجاز ارز در جریان است. استاندار خوزستان از جمله مقامات دولتی است که نام او در ارتباط با گرفتن رشوه از امید اسدبیگی مدیرعامل نیشکر هفت تپه در دادگاه مطرح شده است.


کارگران قراردادی شرکت آبفا (اداره آب و فاضلاب) روستایی خوزستان که پنج ماه است حقوق نگرفته‌اند، دوشنبه ۲۶ خرداد اعتصاب کرده و مقابل دفتر این سازمان در اهواز تجمع کردند. علاوه بر تعویق دستمزد، ۱۸ ماه است حق بیمه کارگران پرداخت نشده است. حق سنوات چهار سال گذشته نیز به آنان داده نشده است.
شرکت آبفا دولتی است و اعتبار آن از سوی دولت تعیین می‌شود. آبفای اهواز مبالغ کلانی به پیمانکارن، تامین اجتماعی و کارکنان خود بدهکار است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

    آدرس ایمیل سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه syndica.hafttape@gmail.com صفحه #تلگرام #سندیکای کارگران.نیشکر هفت تپه ⬇️ @syndica_7tape با کلیک روی آدرس زیر @Sandika7tapeh اخبار، نظرات و گزارشات خود را برای ما ارسال کنید . اعتراض ، اعتصاب، تجمع، تشکل ، داشتن نان ، آزادی و زندگی شایسته حق مسلم ماست. #نان_کار_آزادی_ #شادی_رفاه_آبادی آدرس صفحه اینستاگرام سندیکای کارگران هفت تپه Instagram[dot]com/syndicahafttp