ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"اختلاس سنگين"، اتهام تازه مهدی هاشمی رفسنجانی

<p>يک منبع به خبرگزاری فارس گفته است &quot;اختلاس سنگين&quot; يکی از اتهاماتی است که درباره مهدی هاشمی رفسنجانی مطرح شده است.</p> <!--break--> <p><br /> اين منبع که نامش فاش نشده، به خبرگزاری فارس گفت: &quot;عناصر دستگيرشده در ارتباط با پرونده مهدی هاشمی، دارای فساد مالی کلان و پيچيده از جمله اختلاس بسيار سنگين هستند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی &quot;دستگيرشدگان دارای فساد مالی کلان و پيچيده هستند و اتهام اختلاس بسيار سنگينی به آن&zwnj;ها وارد شده و همه جرائم مالی که مرتکب شده&zwnj;اند به مهدی هاشمی ارتباط دارد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين منبع افزود: &quot;دستگيری اين عناصر کمک زيادی به رمز گشايی از پرونده مهدی هاشمی می&zwnj;کند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>به گفته منبع خبرگزاری فارس &quot;دستگيرشدگان دارای فساد مالی کلان و پيچيده هستند و اتهام اختلاس بسيار سنگينی به آن&zwnj;ها وارد شده و همه جرائم مالی که مرتکب شده&zwnj;اند به مهدی هاشمی ارتباط دارد&quot;</p> </blockquote> <p>وی گفت مهدی هاشمی فرزند چهارم اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به اتهامات گوناگون &quot;امنيتی و مالی&quot; دستگير شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>این منبع جزئیاتی درباره بازداشت&zwnj;شدگان و این اتهامات اعلام نکرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مهدی هاشمی که پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ از ايران خارج شده بود، سوم مهرماه امسال به&zwnj;هنگام ورود به ايران بازداشت شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين يک روز پيش از بازگشت مهدی هاشمی، فائزه هاشمی رفسنجانی، فعال سياسی و فرزند ديگر اکبر هاشمی رفسنجانی شامگاه شنبه، يکم مهر در منزل شخصی خود بازداشت و به زندان اوين منتقل شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دليل بازداشت فائزه هاشمی اجرای حکم محکوميت شش ماهه وی اعلام شده است. اين محکوميت به دليل مصاحبه وی با تارنمای روزآنلاين است که در آن حاکمان ايران را &quot;اراذل و اوباش&quot; توصيف کرده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مهدی هاشمی هفته گذشته به پدرش اکبر هاشمی رفسنجانی، گفت مأموران امنيتی هيچ سند و مدرکی عليه وی ندارند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مهدی هاشمی ۱۵ آبان&zwnj;ماه جاری نيز برای درمان به بيمارستان منتقل و روز جمعه ۱۹ آبان&zwnj;ماه دوباره به زندان بازگردانده شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

يک منبع به خبرگزاری فارس گفته است "اختلاس سنگين" يکی از اتهاماتی است که درباره مهدی هاشمی رفسنجانی مطرح شده است.

اين منبع که نامش فاش نشده، به خبرگزاری فارس گفت: "عناصر دستگيرشده در ارتباط با پرونده مهدی هاشمی، دارای فساد مالی کلان و پيچيده از جمله اختلاس بسيار سنگين هستند."

به گفته وی "دستگيرشدگان دارای فساد مالی کلان و پيچيده هستند و اتهام اختلاس بسيار سنگينی به آن‌ها وارد شده و همه جرائم مالی که مرتکب شده‌اند به مهدی هاشمی ارتباط دارد."

اين منبع افزود: "دستگيری اين عناصر کمک زيادی به رمز گشايی از پرونده مهدی هاشمی می‌کند."

به گفته منبع خبرگزاری فارس "دستگيرشدگان دارای فساد مالی کلان و پيچيده هستند و اتهام اختلاس بسيار سنگينی به آن‌ها وارد شده و همه جرائم مالی که مرتکب شده‌اند به مهدی هاشمی ارتباط دارد"

وی گفت مهدی هاشمی فرزند چهارم اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به اتهامات گوناگون "امنيتی و مالی" دستگير شده است.

این منبع جزئیاتی درباره بازداشت‌شدگان و این اتهامات اعلام نکرده است.

مهدی هاشمی که پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ از ايران خارج شده بود، سوم مهرماه امسال به‌هنگام ورود به ايران بازداشت شد.

همچنين يک روز پيش از بازگشت مهدی هاشمی، فائزه هاشمی رفسنجانی، فعال سياسی و فرزند ديگر اکبر هاشمی رفسنجانی شامگاه شنبه، يکم مهر در منزل شخصی خود بازداشت و به زندان اوين منتقل شد.

دليل بازداشت فائزه هاشمی اجرای حکم محکوميت شش ماهه وی اعلام شده است. اين محکوميت به دليل مصاحبه وی با تارنمای روزآنلاين است که در آن حاکمان ايران را "اراذل و اوباش" توصيف کرده بود.

مهدی هاشمی هفته گذشته به پدرش اکبر هاشمی رفسنجانی، گفت مأموران امنيتی هيچ سند و مدرکی عليه وی ندارند.

مهدی هاشمی ۱۵ آبان‌ماه جاری نيز برای درمان به بيمارستان منتقل و روز جمعه ۱۹ آبان‌ماه دوباره به زندان بازگردانده شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی حصوری

    من هیچ نظر خاصی در مورد خانواده ی رفسنجانی ندارم اما وقتی بزرگ ایشان در آغاز ریاست جمهوریش گفت تا بیست درصد فساد قابل قبول است باید به اینجا رسید که بیست در صد در این بیست ساله رشد کرده و به هشتاد درصد رسیده است. فوضول.

  • بنده خدا وکیل دادگستری (کاربرمهم

    چون یک وکیل دادگستری و یا یک حقوقدان مستقل پرونده اتهامی آقای مهدی هاشمی را تا کنون مطالعه نکرده است درحقیقت نمیتوان از نظر حقوقی صحت یا سقم این اتهامات را تائید و یا رد کرد . ولی سئوالی که مطرح میشود چرا ایشان بعد از داشتن اقامت چند ساله در خارج به کشور خود برگشت ؟ بعضی افراد مانند آقای شریعتمداری مدیر معلوم الحال روزنامه کیهان که دشمن سرسخت آقای هاشمی رفسنجانی است اعلام کرده اند که ایشان و خواهرشان فائزه هاشمی به خواست پدرشان تن داده اند و به ایران برگشتند و برخی افراد دیگر به حق و یا ناحق اعلام نمودند که آقای مهدی هاشمی از ترس پرونده ای که برای او به حق یا نا حق دریکی کشورهای خارجی البته نه انگلستان در حال تشکیل بود و آن کشور به او و وکیلش برای دفاع از خود اجازه مسافرت به آن کشور را نمیداد به ناچار برای حفظ آبروی خود و خانواده اش به کشور ایران برگشتند . ویا حتی شاید بخاطر هر دو مورد و نیز مواردی دیگر ؟ ولی بنظر اینجانب ای کاش ایشان و خواهرشان و نیز پدرشان تصمیم به برگشت آنها نمیگرفتند زیرا هر شخصی هم که اطلاع مختصری از وضعیت سیاسی ایران دارد به آسانی میداند که همه مسانل کیفری و حقوقی ایران یا سیاسی است و یا اگر هم برای افراد معمولی و غیر سیاسی باشد همیشه و در اکثر دعاوی همراه با فساد و ارتشاء میباشد . لذا با این جنگ قدرت حاکم بر ایران میخواهند از طریق فرزندان آقای هاشمی او رانزد مردم بی آبرو کنند . اگرچه من نظری خاصی نمیتوانم در مورد صحت یا عدم صحت اتهامات او داشته باشم چون همانگونه که اشاره شد پرونده اتهامی او را نه من ونه حقوقدان دیگری مطالعه کرده است ولی فقط میدانم رفتن او به ایران و خود را در دست قصابان و جلادان قرار دادن اشتباه محض بوده است. و آقای هاشمی هم نمیتوانند بخاطر برگشت آنان برای خود طرفی ببندد زیرا قصد سران عالی نظام بی آبرو کردن ایشان است. وحتی اگر هم بقول آیت الله خامنه ای زمانی که قبل انقلاب هر دو طلبه بودند هر وقت که خود آقای خامنه ای نیاز مالی داشتند از آقای هاشمی رفسنجانی کمک و استقراض میکردند ولی متاسفانه قدرت و مقام این چیزها را نمیشناسد و بقول هارون الرشید خلیفه مشهور عباسی به عزیزترین فرزندانش مامون که گفت اگر بدانم بخواهی فکر گرفتن قدرت را از من در سرت بپرورانی سرت از تن جدا خواهم کرد و همینطور هم شد آما به دست برادرش مامون که امین را کشت و قدرت را از او گرفت.که متاسفانه اکنون در ایران همه این ظلم در حق ملت ایران بنام اسلام عزیز و پیغمبر و امامان معصوم علیهم السلام روا میدارند و اسلام را بد نام میکنند ولی افرادی مانند صدام حسین و قذافی و یا حتی شاه ایران هر کار که کردند بنام خود کردند و نه اسلام پس آنها صد شرف به این سردمداران فعلی ایران دارند.

  • کاربر مهمان

    در جواب "بنده خدا وکیل دادگستری": چرا فکر میکنی مردم قدرت تجزیه تحلیل ندارن و به علت کارهای ایناست که نسبت به اسلام بربین شدن؟ نه، ما قدرت تحلیل داریم و چه خواسته و چه ناخواسته از بچگی از طرق مختلف مبانی اسلام رو به ما یاد دادن و همینطور با دیدن عملش به این نتیجه رسیدیم که عامل بدبختی خود مذهبه. به عنوان نمونه خود شما (چه خودآگاه و چه ناخودآگاه) برای پاک جلوه دادن عقیدتون باقی رو متهم به جوگیری میکنید.