ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو کارگر ايرانی بر اثر انفجار در کارخانه کشته شدند

<p>دو کارگر ايرانی بر اثر انفجار در کارخانه رنگ در حومه شهرستان شهريار در غرب تهران کشته شدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>اين انفجار عصر روز چهارشنبه هشتم آذر رخ داده است. بر اثر اين انفجار چهار کارگر نيز زخمی شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سرهنگ افضل گلزاری، جانشين فرمانده انتظامی غرب استان تهران به خبرگزاری مهر گفت: &quot;صدای انفجار شنيده شده در شهريار مربوط به انفجارهای صورت گرفته در انبار مواد اوليه اين کارخانه می&zwnj;باشد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>شدت اين انفجار در حدی بوده که صدای آن در شهريار نيز شنيده شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>فعالان کارگری ايران از شرايط نامناسب ايمنی کار در اين کشور انتقاد می&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>منابع کارگری به نقل از دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی صندوق تأمين&zwnj;اجتماعی اعلام کرده&zwnj;اند که سال گذشته دست&zwnj;کم ۱۵ هزار و ۱۹ نفر از افراد بيمه شده تأمين&zwnj;اجتماعی دچار حادثه ناشی از کار شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>&quot;مرگ خاموش کارگران&quot; اصطلاحی است که در بين فعالان حقوق کارگران ايران در پيوند با مرگ ده&zwnj;ها کارگر در سال بر اثر سوانح محيط کار استفاده می&zwnj;شود</p> </blockquote> <p>به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، در سال گذشته ۱۳۲ نفر از کارگران آسيب&zwnj;ديده ناشی از حوادث در حين کار به صورت کامل از کارافتاده شده&zwnj;اند، ۲۰۸ نفر دچار از کارافتادگی جزئی شده&zwnj;اند و ۶۴۸ نفر نقص عضو پيدا کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا بر اين گزارش ۷۶۲ نفر از کارگران به دليل استفاده از وسايل بی&zwnj;حفاظ، ۵۷۱ نفر به دليل استفاده از وسايل معيوب، هشت هزار و ۹۰۷ نفر به دليل بی&zwnj;احتياطی، يک&zwnj;هزار و ۶۹ نفر به دليل عدم رعايت مقررات ايمنی، ۹۱ نفر به دليل ازدحام و بی&zwnj;نظمی تجهيزات در سال گذشته دچار حوادث ناشی از کار شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&quot;مرگ خاموش کارگران&quot; اصطلاحی است که در بين فعالان حقوق کارگران ايران در پيوند با مرگ ده&zwnj;ها کارگر در سال بر اثر سوانح محيط کار استفاده می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به دليل همين سوانح کاری که در کل جهان هم اتفاق می&zwnj;افتد و در بعضی کشور&zwnj;ها مثل ايران و چين شدت زيادی دارد، سازمان جهانی کار روز ۲۸ آوريل را به مسائل سوانح کاری اختصاص داده است تا آموزش&zwnj;های لازم در اين مورد به دولت&zwnj;ها و کارفرمايان ارائه شود و با استانداردهايی که سازمان جهانی کار و تشکل&zwnj;های کارگری و وزارت کار کشورهای مختلف در نظر می&zwnj;گيرند برای ايمنی محيط کار تلاش کنند و آموزش&zwnj;های لازم را انجام دهند و آمار مرگ کارگران طی سوانح کار پايين بيايد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

دو کارگر ايرانی بر اثر انفجار در کارخانه رنگ در حومه شهرستان شهريار در غرب تهران کشته شدند.

اين انفجار عصر روز چهارشنبه هشتم آذر رخ داده است. بر اثر اين انفجار چهار کارگر نيز زخمی شده‌اند.

سرهنگ افضل گلزاری، جانشين فرمانده انتظامی غرب استان تهران به خبرگزاری مهر گفت: "صدای انفجار شنيده شده در شهريار مربوط به انفجارهای صورت گرفته در انبار مواد اوليه اين کارخانه می‌باشد."

شدت اين انفجار در حدی بوده که صدای آن در شهريار نيز شنيده شده است.

فعالان کارگری ايران از شرايط نامناسب ايمنی کار در اين کشور انتقاد می‌کنند.

منابع کارگری به نقل از دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی صندوق تأمين‌اجتماعی اعلام کرده‌اند که سال گذشته دست‌کم ۱۵ هزار و ۱۹ نفر از افراد بيمه شده تأمين‌اجتماعی دچار حادثه ناشی از کار شده‌اند.

"مرگ خاموش کارگران" اصطلاحی است که در بين فعالان حقوق کارگران ايران در پيوند با مرگ ده‌ها کارگر در سال بر اثر سوانح محيط کار استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، در سال گذشته ۱۳۲ نفر از کارگران آسيب‌ديده ناشی از حوادث در حين کار به صورت کامل از کارافتاده شده‌اند، ۲۰۸ نفر دچار از کارافتادگی جزئی شده‌اند و ۶۴۸ نفر نقص عضو پيدا کرده‌اند.

بنا بر اين گزارش ۷۶۲ نفر از کارگران به دليل استفاده از وسايل بی‌حفاظ، ۵۷۱ نفر به دليل استفاده از وسايل معيوب، هشت هزار و ۹۰۷ نفر به دليل بی‌احتياطی، يک‌هزار و ۶۹ نفر به دليل عدم رعايت مقررات ايمنی، ۹۱ نفر به دليل ازدحام و بی‌نظمی تجهيزات در سال گذشته دچار حوادث ناشی از کار شده‌اند.

"مرگ خاموش کارگران" اصطلاحی است که در بين فعالان حقوق کارگران ايران در پيوند با مرگ ده‌ها کارگر در سال بر اثر سوانح محيط کار استفاده می‌شود.

به دليل همين سوانح کاری که در کل جهان هم اتفاق می‌افتد و در بعضی کشور‌ها مثل ايران و چين شدت زيادی دارد، سازمان جهانی کار روز ۲۸ آوريل را به مسائل سوانح کاری اختصاص داده است تا آموزش‌های لازم در اين مورد به دولت‌ها و کارفرمايان ارائه شود و با استانداردهايی که سازمان جهانی کار و تشکل‌های کارگری و وزارت کار کشورهای مختلف در نظر می‌گيرند برای ايمنی محيط کار تلاش کنند و آموزش‌های لازم را انجام دهند و آمار مرگ کارگران طی سوانح کار پايين بيايد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.