ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعیت شیوع کرونا در استان گلستان قرمز شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام کرد از نظر شیوع بیماری کووید ۱۹ شهرستان‌های بندرگز، گنبدکاووس، آق‌قلا، بندرترکمن و مراوه‌تپه در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی گلستان اعلام کرد از نظر شیوع بیماری کووید ۱۹ شهرستان‌های بندرگز، گنبدکاووس، آق‌قلا، بندرترکمن و مراوه‌تپه در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

کرونا در ایران ـ عکس از خبرگزاری تسنیم

عبدالرضا فاضل چهارشنبه ۲۸ خرداد  با اعلام این خبر افزود:

به غیر از شهرستان‌های کردکوی و گمیشان که وضعیت آنها سفید اعلام شده، شهرستان‌های گرگان، علی‌آبادکتول، رامیان، آزادشهر، مینودشت، کلاله و گالیکش در وضعیت زرد قرار دارند.

فاضل هشدار داد که چنانچه روند شیوع کوئید ۱۹ به همین سرعت ادامه داشته باشد، دور از انتظار نیست که به زودی همه شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار گیرند.   

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر ۴۶۰ بیمار حاد تنفسی با ظن ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری‌اند. بر همین اساس با افزایش بار بیمارستانی، نه تنها کیفیت رسیدگی به وضع بیماران کاهش می‌یابد بلکه آمار مرگ و میر و عوارض ناشی از این ویروس نیز بیشتر خواهد شد.

فاضل از مردم خواست، از حضور در اجتماعات خودداری کرده و ضمن استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل و رعایت فاصله اجتماعی، از حضور در اماکن شلوغ و پرتردد خودداری کنند.

درویشعلی حسن‌زاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان هم اعلام کرد رعایت پروتکل‌های بهداشتی واحدهای صنفی و مراکز عرضه و فروشگاهی در استان گلستان به زیر ۲۰ درصد رسیده است.

اعلام وضعیت قرمز در گنبدکاووس باعث شد تا فرماندار این شهرستان، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی مانند تعطیلی بازارچه مرزی اینچه‌برون، امامزاده یحیی بن زید، تمامی مساجد و حوزه‌های علمیه اهل سنت و شیعه، بازار هفتگی (جمعه بازار)، میدان دام، گیم‌نت‌ها، پارک‌های بازی و مینی‌ پارک‌ها و برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان را تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کند.

عبدالقدیر کریمی تاکید کرد که تالارها، رستوران‌ها، کافه‌ها و کافه‌ باغ‌ها نیز شامل این تعطیلی شده و برگزاری هرگونه جلسه و تجمعات گروهی و مذهبی از سوی ادارات، نهادها، سازمان‌ها و اشخاص منوط به کسب مجوز از فرمانداری است.

در استان‌های تهران، خراسان رضوی و بوشهر موارد بستری در چند روز اخیر در حال افزایش است و استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند. در مازندران و همدان هم وضع شیوع بحرانی است. زنجان و خرمدره نیز به وضعیت قرمز بازگشتند.

علی‌اکبر حق‌دوست تهران، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران سه‌شنبه ۲۷ خرداد گفت:

«اپیدمی کرونا رو به افزایش است و درخواست وزارت بهداشت این است که محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌های اجتماعی برای رعایت اصول بهداشتی به‌صورت هوشمند برگردد.»

براساس آمار وزارت بهداشت، تاکنون ۱۸۹ هزار و ۸۷۶ نفر در ایران به بیماری کویید ‍۱۹ مبتلا شدند و هشت هزار و ۹۵۰ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.