ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی: گازوئیل با خط لوله از زیر دریا قاچاق می‌شود

صنایعی که فعالیت ندارند، سهمیه گازوئیل دریافت می‌کنند. این سهمیه در اختیار قاچاقچیان قرار می‌گیرد که از راه دریا در کشورهای همسایه به فروش برسانند.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در مصاحبه با رسانه‌های داخلی از کشف یک خط لوله در زیر راه دریا در ایران خبر داد که قاچاقچیان به وسیه آن گازوئیل را به وسط دریا می‌رسانند و سپس از آنجا با لنج و سایر شناورها به کشورهای دیگر قاچاق می‌کنند.

بشکه‌های حاوی گازوئیل قاچاق

 به دلیل محدودیت‌های تجاری و کاهش قاچاق، قیمت گازوییل در کشور‌هایی همچون پاکستان افزایش یافته تا آن حد که حتی از بنزین هم گران‌تر شده است. این موضوع به قاچاق گازوئیل از ایران به کشورهای همسایه دامن زده است. گازوئیل قاچاق به طور عمده‌فروشی دست‌کم پنج هزار تومان در هر لیتر به فروش می‌رسد.   

سید حمید حسینی دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در ادامه مصاحبه با پارسینه گفت:

«در حال حاضر برخی از صنایع فعالیتی ندارد یا با حداقل ظرفیت مشغول به کار هستند، اما سهمیه گازوییل دریافت می‌کنند و هیچ کنترلی روی میزان سوخت اختصاص داده شده به آن‌ها صورت نمی‌گیرد. بیشترین نشتی گازوییل برای قاچاق سوخت هم از محل سهمیه نیروگاه‌ها و صنایع صورت می‌گیرد.»

قیمت فوب خلیج فارس هر بشکه گازوئیل، ۷۳ دلار و ۶۴ سنت است. با در نظر گرفتن هر بشکه گازوئیل که معادل ۱۵۹ لیتر است، ‌قیمت هر لیتر گازوئیل فوب خلیج فارس، ۶ هزار و ۸۶۹ تومان است.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ۱۹ خرداد گفته بود قیمت گازوئیل در ایران گران نمی‌شود:

«برنامه‌ای در این زمینه نداریم و طبق قانون بودجه هم برنامه‌ای برای این موضوع نداریم.»

 قبل از افرایش قیمت بنزین که به اعتراضات سراسری آبان ۹۸ انجامید بحث قاچاق بنزین به کشورهای همسایه در رسانه‌های داخلی بازتاب گسترده‌ای داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.