ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی وزارت خارجه ایران: روابط اقتصادی با سوریه را تقویت می‌کنیم

ارسال محموله‌ای از کالاهای اساسی و دارو از تهران به دمشق و همچنین سفر هیأت اقتصادی ایرانی به سوریه، نمایانگر تمایل ایران برای ایجاد مکانیسمی است که از تاثیر تحریم‌های قانون سزار بکاهد.

وزارت خارجه ایران اعلام کرد با وجود اعمال تحریم‌های وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه هیأت حاکمه سوریه روابط اقتصادی با آن کشور را تقویت خواهد کرد.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران (عکس: آرشیو)

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران پنجشنبه ۲۹ خرداد واکنش به تحریم هیأت حاکمه سوریه از سوی آمریکا گفت:

«همانند گذشته به همکاری‌های اقتصادی خود با ملت مقاوم و دولت سوریه ادامه خواهیم داد و به‌رغم این تحریم‌ها، روابط اقتصادی خود را با سوریه تقویت خواهیم کرد.»

دولت دونالد ترامپ چهارشنبه ۲۸ خرداد / ۱۷ ژوئن با تحریم‌های جدید اقتصادی و مسافرتی علیه ۳۹ نفر از مقام‌های بلندپایه سوریه به دلیل نقض حقوق بشر، فشارهای گسترده‌ بر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و حلقه درونی آن را افزود. به‌جز بشار اسد و همسرش اسماء اسد، رهبران بلندپایه نظامی و مدیران اقتصادی سوریه نیز در میان تحریم‌شدگان هستند. نمایندگان مجلس سنای آمریکا دسامبر ۲۰۱۹  قانون سزار (قیصر) را تصویب کردند.

سخنگوی وزارت خارجه قانون سزار علیه سوریه را اقدامی خلاف قوانین بین‌المللی و «مبانی انسانی» دانست و آن را محکوم کرد. موسوی گفت:

«در شرایطی که جهان درگیر همه‌گیری کرونا است، اعمال این قبیل تحریم‌های غیرانسانی، تنها رنج و آلام مردم سوریه را تشدید خواهد کرد.»

در پی تصویب قانون سزار در کنگره آمریکا، ارزش لیره سوریه به‌میزان ۴۴ درصد سقوط کرد و کشور با مشکلات بیشتر اقتصادی و اجتماعی روبه‌رو شد. در حال حاضر بیش از نیمی از مردم سوریه با کمبود مواد غذائی مواجه شده‌اند.

تحریم‌های جدید آمریکا تنها در مناطقی از سوریه به‌اجرا گذاشته می‌شوند که در اختیار رژیم اسد قرار دارند، مناطق دیگر از جمله مناطق شمالی سوریه می‌توانند به مبادلات تجاری آزاد خود ادامه دهند.

ارسال محموله‌ای از کالاهای اساسی و دارو از تهران به دمشق که چند روز پیش انجام شد و همچنین سفر هیأت اقتصادی ایرانی به سوریه، نشان‌دهنده گرایش و تمایل سوریه و ایران برای ایجاد مکانیسمی است که از تاثیر تحریم‌های قانون سزار بکاهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.