ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پومپئو بولتون را به خاطر کتابش درباره اتاق بیضی کاخ سفید خائن خواند

حملات اعضای دولت ترامپ به بولتون ادامه دارد. هفته آینده افشاگری‌های جان بولتون منتشر می‌شود.

هفته آینده افشاگری‌های جان بولتون از اسرار مگوی اتاق بیضی کاخ سفید منتشر می‌شود. وزارت دادگستری ایالات متحده در تلاش است مانع از انتشار کتاب شود. در همان حال حملات اعضای دولت ترامپ به بولتون ادامه دارد. وزیر خارجه آمریکا او را خائن نامید.

جان بولتون و مایک پمپئو

وزیر خارجه آمریکا بامداد جمعه ۱۹ ژوئن/۳۰ خرداد در پیامی در توییتر در ادامه واکنش‌های دولت ترامپ به افشاگری‌های جان بولتون درباره اسرار مگو در اتاق بیضی کاخ سفید نوشت کتاب را نخوانده اما با توجه به گزیده‌هایی از کتاب که منتشر شده، بولتون مشتی دروغ و مطالب تحریف‌شده منتشر می‌کند.

 بولتون در کتاب خود که قرار است هفته آینده رسماً منتشر شود ادعا کرده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از همتای چینی‌ خود شی جین‌پینگ خواسته تا به انتخاب مجدد او درسال ۲۰۲۰ کمک کند، بولتون همچنین در این کتاب نوشته که وقتی چین در حال ساختن اردوگاه‌های کار اجباری برای مسلمانان بازداشتی اویغور بوده، ترامپ به رئیس جمهوری چین گفته است که کار درستی می‌کند و باید به آن ادامه دهد.

در بخش دیگری از این کتاب  بولتون نوشته است که بعد از سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک ارتش آمریکا توسط ایران در خلیج فارس در تابستان سال گذشته، وقتی ترامپ تصمیم گرفت از حمله نظامی به ایران صرف‌نظر کند، به قدری پریشان بود که تا دو بعد از نیمه‌شب بیدار  ماند.

وزیر خارجه آمریکا در توییتر نوشت هم ناراحت‌کننده و هم خطرناک است که بولتون خائنی شده که قصد دارد با نقض اعتماد مردم به آمریکا آسیب بزند.

وزارت دادگستری آمریکا با تنظیم شکایتی در دادگاه سعی دارد مانع از انتشار کتاب جان بولتون شود. وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید این کتاب حاوی اطلاعات محرمانه‌ای است که نباید منتشر گردد.

کتاب بولتون قرار است ۲۳ ژوئن/۳ تیر منتشر شود.

بولتون آوریل ۲۰۱۸/ فروردین ۹۷ به تیم امنیت ملی کاخ سفید پیوست و در سپتامبر/ شهریور سال بعد هم دولت ترامپ را ترک کرد و گفت خودش خواسته که استعفا دهد. ترامپ اما گفت بولتون را اخراج کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در توییتر بولتون را یک «احمق کسالت‌بار» و «برزخی» که تنها دلش می‌خواست به جنگ برود توصیف کرد.

جان بولتون، از طرفداران حمله نظامی به ایران در دولت ترامپ بود. بولتون حامی گروه مجاهدین خلق ایران نیز  بود و در گردهمایی‌های سالانه این گروه نیز شرکت می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.