ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعداد مبتلایان کرونا در برزیل از مرز یک میلیون نفر فراتر رفت

بعد از ایالات متحده، برزیل دومین کشور در جهان است که از مرز یک میلیون مورد ابتلا به کرونا عبور می‌کند. کارشناسان می‌گویند آمار واقعی می‌تواند حتی تا هفت برابر بیشتر باشد.

برزیل بعد از ایالات متحده دومین کشور در جهان است که بیش از یک میلیون نفر از ساکنانش مبتلا به کووید-۱۹ شده‌اند. به خاطر تعداد به نسبت قلیل تست‌های انجام شده در این کشور اما آمار واقعی می‌تواند حتی هفت برابر بیشتر باشد. با وجود این و علی‌رغم مرگ بیش از ۵۰ هزار تن در عرض سه ماه، بولسونارو هنوز ایده فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی نمی‌گیرد.

یک بنر در ریودوژانیرو در تاریخ ۷ آوریل ۲۰۲۰ آویزان است: ۳۰۰ هزار مورد کرونا در جهان، ۱۵ هزار مرگ! در خانه بمانید و زندگی‌ها را نجات دهید - عکس از MAURO PIMENTEL/AFP

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، دولت برزیل جمعه ۱۹ ژوئن/ ۳۰ خرداد تأیید کرد که این کشور اکنون بیش از یک میلیون بیمار مبتلا به کرونا دارد.

وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد مجموع تعداد مبتلایان اکنون یک میلیون و ۳۲ هزار و ۹۱۳ مورد است که ۵۰ هزار مورد بیشتر از روز پنج‌شنبه گزارش شده است.

این نهاد دولتی گفت که افزایش شدید موارد از روز گذشته به خاطر تصحیح آمارها و افزودن موارد تأیید نشده قبلی به این آمار است.

در عرض سه ماه شیوع کووید-۱۹ در برزیل، بیش از ۵۰ هزار تن بر اثر این بیماری جان باخته‌اند. با این حال ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل هنوز خطرهای این بیماری را جدی نمی‌گیرد و می‌گوید تأثیر جداسازی اجتماعی بر اقتصادی بدتر از خود بیماری خواهد بود.

متخصصان معتقدند که تعداد واقعی موارد ابتلا به کروناویروس در برزیل می‌تواند هفت برابر آمار رسمی باشد. دانشگاه جان هاپکینز گفته است که برزیل به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۱۴ تست انجام می‌دهد و کارشناسان سلامت می‌گویند که این تعداد تست باید ۲۰ برابر بیشتر باشد تا بتوان آمار صحیحی از مبتلایان به دست داد و بیماری را کنترل کرد.

طبق آمار رسمی برزیل در شمال این کشور شامل منطقه آمازون که شیوع ویروس و مرگ بر اثر آن گسترده بوده، روند ابتلا کاهش داشته است؛ در جنوب کشور اما روند صعودی بوده است.

در مناطق روستایی و حاشیه شهرها که برای مقابله با این بحران آماده نبوده‌اند تعداد بیماران به وضوح در حال افزایش است. شهرهای کوچک‌تر با نظام‌های سلامت ضعیف‌تر و کمبود زیرساخت‌های اساسی بهداشتی در برابر سرایت این بیماری توان چندانی ندارند.

از ابتدای همه‌گیری کووید-۱۹، وزارت بهداشت برزیل به ‌رغم اختلاف‌ نظر با رئیس جمهوری این کشور، اطلاعات مدون و دقیقی از شیوع این ویروس و جغرافیای همه‌گیری آن در برزیل، از جمله در میان جمعیت بومیان این کشور، منتشر کرده است.

دولت بولسونارو اما پیش‌ از این بارها صحت آمارهای مربوط به کووید-۱۹ را زیر سئوال برده و به طرز فزاینده‌ای تلاش کرده تا دسترسی به آن را محدود کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.