ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سوء قصد به یکی از اعضای سابق حزب دمکرات کردستان ایران، در هلند

صادق زرزا، از اعضای سابق رهبری حزب دمکرات کردستان ایران (حدکا) در شهر لیوواردن هلند مورد حمله قرار گرفت. ضارب که ایرانی‌ست ۱۵ ضربه چاقو به او وارد آورده و توسط پلیس دستگیر شده است.

صادق زرزا، از اعضای سابق رهبری حزب دمکرات کردستان ایران (حدکا) در شهر لیوواردن هلند مورد حمله قرار گرفت. ضارب که ایرانی‌ست ۱۵ ضربه چاقو به او وارد آورده و توسط پلیس دستگیر شده است.

صادق زرزا، از اعضای سابق رهبری حزب دموکرات کردستان ایران (حدکا) - عکس از «کردستان مدیا» وبسایت حزب دموکرات ایران

روزنامه «آلخمینه داخ‌بلاد» (AD) هلند شنبه ۲۰ ژوئن / ۳۱ خرداد خبر از حمله به صادق زرزا، از اعضای سابق رهبری حزب دمکرات کردستان ایران (حدکا) داد. او روز جمعه در ایستگاه قطار شهر لیوواردن با چاقو مورد حمله قرار گرفته است.

ضارب که ۱۵ ضربه به سر، گردن، شکم و سینه او وارد آورده از محل حادثه فرار نکرده و توسط پلیس دستگیر شده است. طبق اعلام پلیس هلند او مردی ۳۸ ساله و اهل اشنویه در ایران است که به تازگی در شهر روتردام ساکن شده بود.

طاهر زرزا، برادر او به روزنامه محلی «لیواردر» اعلام کرده که صادق زرزا زنده می‌ماند اما به‌شدت آسیب دیده و احتمالا بینایی خود را از دست خواهد داد. او به پلیس گفته برادرش پیش از این نیز پیام‌های تهدید دریافت کرده بوده و احتمالا ضارب انگیزه سیاسی داشته است. به گفته طاهر زرزا، همکلاسی سابق صادق زرزا که در ایران زندگی می‌کند با او تماس تلفنی داشته و از او خواسته بوده که به پسرش که تنها چند ماه است به هلند آمده و قصد تحصیل در روتردام دارد کمک کند. صادق زرزا اما که به تنهایی به ملاقات «پسر همکلاسی‌اش» رفته بوده، مورد ضربات چاقوی او قرار می‌گیرد. یک شاهد محلی گفته ضارب دسته‌گلی در دست داشته و با خونسردی انتظار زرزا را می‌کشیده و به محض رسیدن صادق بدون رد و بدل کردن هیچ کلامی به او حمله کرده است.

سخنگوی پلیس بدون اعلام هویت ضارب گفته پلیس در مرحله نخست تحقیقات قرار دارد و هنوز نمی‌تواند درباره انگیزه او اظهارنظر کند.

ترور مخالفان جمهوری اسلامی در هلند سابقه دارد. علی معتمد که تحقیقات دادگاه نشان داده همان محمدرضا کلاهی صمدی، متهم بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰ است، در سال ۲۰۱۵ با شلیک گلوله ترور شد. او اوایل دهه ۹۰ میلادی در هلند با نام مستعار علی معتمد تقاضای پناهندگی کرده بود. در مورد دیگر احمد مولا ابوناهض مشهور به احمد نیسی، یکى از رهبران و بنیانگذاران «جنبش آزادى‌بخش الأحواز» ‌۸ نوامبر ۲۰۱۷ مقابل منزلش در کوچه «یان فان ری بیک استرات» در شهر لاهه بر اثر اصابت سه گلوله به سرش به قتل رسید.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پژمان

    رژیم به شیوه شوروی سابق و بعضی کشورهای دیکتاتوری و قدرتمند در حال از بین بردن مخالفان خود با ترور و کثیف‌ترین روشهاست. اما در شوروی سابق و چین و دیگر کشورها هرگز رهبران یک ملت را ترور نمی‌کردند و نمی‌کنند. آنها جاسوسهای دو طرفه، نیروهای خائن امنیتی و این قبیل افراد را ترور می‌کردند، و کسی هم پیگیر مسئله نمی‌شد. همانگونه که ترور قاضی جنایتکار و پلشت منصوری کسی را ناراحت نکرد. مردم گفتند عاملان رژیم اسلامی برای تقسیم دزدی‌ها همدیگر را می‌درند! اما در دنیا این نوبرانه جنایت و جنایتکاری است که رهبران یک ملت ترور می‌شوند و دل یک ملت را خون می‌کنند. این خونی که ریخته می‌شود قبر خامنه‌ای و رژیم جمهوری اسلامی را خواهد کند. با یک ملت نمی‌توان به زبان ترور صحبت کرد. رژیم باید بفهمد و به خواست مردم که توقف ترور و تروریسم است، تمکین کند! ***جمهوری اسلامی باید دست از ترور مردم ایران بکشد.*** ما مردم ایران از دولت‌های اروپایی خاضعانه تمنا داریم، تا هیچ چشم پوشی و اهمالی در محکوم کردن ترورهای جمهوری اسلامی نکنند. آن را به شدیدترین وجه محکوم کنند و آمران این ترورها را نزد همه مردم دنیا رسوا سازند. برایم جای بسی تعجب است که چرا بعضی رسانه‌های فارسی زبان در اروپا هنوز هیچ خبری از این عمل جنایتکارانه بر روی خروجی‌های خود قرار نداده‌اند! آیا آنها با سکوت در این موارد مهر تأییدی بر رفتار تروریستی جمهوری اسلامی می‌گذارند؟ آیا مدیران این رسانه‌های بعضاً پر بازدید از ترور هموطنان خود ناراحت نیستند؟

  • عمق استراتژیک !!!

    حسام الدین آشنا در مورد مرگ مشکوک قاضی منصوری نوشته بود که پس از این رومانی را هم باید به عمق استراتژیک نظام افزود . بر همین اساس باید گفت عمق این استراتژیک خیلی عمیق تر از این حرفهاست . دهه ها قبل از ترکیه و فرانسه عبور کرده و به آلمان و بلژیک و هلند رسیده بود . فقط مانده جزایر سولومون و آنتارکتیکا که به حول و قوهء الهی و مدد ۱۴ سرویس اطلاعاتی شرق و غرب ، شعبهء جنایتکاران ولایی بزودی در آنجا نیز دایر خواهد شد .

  • مانا

    ماشین ترور جمهوری اسلامی دیر زمانی است که در حال کار کردن بوده و در این چند دهه شیوه های گوناگونی از ترور را بر روی مخالفان حکومت بویژه علی خامنه ای انجام داده اند. از ترورهای بایولوژیک گرفته تا استفاده از سلاح سرد، مسمومیت غذایی، خفگی، سلاح گرم، پَرت کردن از بلندی، منفجر کردن وسیله نقلیه و موارد بسیار دیگری که بکار برده اند تا ولایت علی همچنان بر مسنَد قدرت تمامیت خواه خود بماند. در این میان جنبش های آزادی خواه وطنی در ملت های ایران برای رهایی از چنگال ستم و ظلم بیکران حکومت اسلامی بپا خواسته اند ولی تا کنون توفیقی در رهایی این مرز و بوم از دست این خونخواران نیافته اند. آنچه که اهمیت وافر دارد و بایستی بدان اشاره نمد پیوند ناگسستنی مردم در این دیار رنگارنگ است که بایستی هرچه سریعتر تبدیل به موج خروشانی گردد و این اهریمنان را از این سرزمین پاک، بزدایند. بنده طرفدار خشونت نیستم و نخواهم بود ولی در برابر اینان بایستی با شیوه ای فراتر از آنان وارد عمل شد تا برچیده شوند. هیچ نگرانی برای آینده این مرز و بوم نیست اگر این حکومت اسلامی نباشد.

  • سوری

    جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، سپاه و کل حاکمیت رژیم تبدیل به عفریته‌ای چندش‌آور و متعفن شده که ارزش نثار کردن بدترین کلمات را هم ندارد!