ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افغانستان از موضوعات مهم مورد بحث ناتو در بروکسل

<p>ناتو اعلام کرد موضوع افغانستان از مسائل مهم مورد بحث وزیران امور خارجه کشورهای عضو این سازمان در نشست بروکسل است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>نشست دو روزه وزیران امور خارجه کشورهای عضو پیمان ناتو روز سه&zwnj;شنبه ۱۴ آذرماه در بروکسل مرکز بلژیک آغاز می&zwnj;شود و قرار است زلمی رسول، وزیر امور خارجه افغانستان نیز در رأس هیئتی در این نشست شرکت کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دومنیک میدلی، سخنگو و نماینده ارشد غیرنظامی ناتو در افغانستان امروز دوشنبه ۱۳ آذر به خبرنگاران در کابل گفت در این نشست مأموریت ناتو در افغانستان از جمله برنامه انتقال مسئولیت&zwnj;های امنیتی به نیروهای امنیتی افغانستان مورد بحث قرار می&zwnj;گیرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>قرار است ناتو نیرو&zwnj;هایش را تا پایان سال ۲۰۱۴ از افغانستان خارج کند و تا آن زمان مسئولیت تأمین امنیت تمام مناطق افغانستان از نظامیان ناتو به نیروهای امنیتی این کشور بسپارد.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>درخواست حکومت افغانستان از کشورهای عضو ناتو برای پرداخت بخش عمده کمک&zwnj;های وعده داده شده به این دولت تاکنون به دلیل فساد اداری در افغانستان، مورد پذیرش قرار نگرفته است</p> </blockquote> <p>سخنگوی و نماینده ارشد غیرنظامی ناتو اما با اشاره به این موضوع تأکید کرد که در نشست بروکسل چگونگی پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ و حضور احتمالی بخشی از نظامیان خارجی بعد از این زمان بررسی خواهد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته میدلی کشورهای عضو ناتو پیش از این در نشست این سازمان در شیکاگو تعهد سپردند هر سال سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای کمک به نیروهای امنیتی افغانستان بپردازند و ناتو به تعهد خود پایبند می&zwnj;باشد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حکومت افغانستان اما درخواست کرده است که کشورهای عضو ناتو بخش عمده کمک&zwnj;های وعده داده شده به این دولت را بپردازند تا آن را به&zwnj;طور مستقیم به مصرف برساند؛ درخواستی که تاکنون به دلیل فساد اداری در افغانستان، مورد پذیرش قرار نگرفته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دومینک میدلی به&zwnj;طور تلویحی این موضوع را پذیرفت اما گفت در حالی که جامعه جهانی به ادامه کمک به افغانستان متعهد می&zwnj;باشد دولت افغانستان نیز باید به تعهداتش در زمینه مقابله با فساد اداری، شفافیت و حکومت داری و تطبیق قانون به&zwnj;طور جدی عمل کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

ناتو اعلام کرد موضوع افغانستان از مسائل مهم مورد بحث وزیران امور خارجه کشورهای عضو این سازمان در نشست بروکسل است.

نشست دو روزه وزیران امور خارجه کشورهای عضو پیمان ناتو روز سه‌شنبه ۱۴ آذرماه در بروکسل مرکز بلژیک آغاز می‌شود و قرار است زلمی رسول، وزیر امور خارجه افغانستان نیز در رأس هیئتی در این نشست شرکت کند.

دومنیک میدلی، سخنگو و نماینده ارشد غیرنظامی ناتو در افغانستان امروز دوشنبه ۱۳ آذر به خبرنگاران در کابل گفت در این نشست مأموریت ناتو در افغانستان از جمله برنامه انتقال مسئولیت‌های امنیتی به نیروهای امنیتی افغانستان مورد بحث قرار می‌گیرد.

قرار است ناتو نیرو‌هایش را تا پایان سال ۲۰۱۴ از افغانستان خارج کند و تا آن زمان مسئولیت تأمین امنیت تمام مناطق افغانستان از نظامیان ناتو به نیروهای امنیتی این کشور بسپارد.

درخواست حکومت افغانستان از کشورهای عضو ناتو برای پرداخت بخش عمده کمک‌های وعده داده شده به این دولت تاکنون به دلیل فساد اداری در افغانستان، مورد پذیرش قرار نگرفته است

سخنگوی و نماینده ارشد غیرنظامی ناتو اما با اشاره به این موضوع تأکید کرد که در نشست بروکسل چگونگی پشتیبانی از نیروهای امنیتی افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ و حضور احتمالی بخشی از نظامیان خارجی بعد از این زمان بررسی خواهد شد.

به گفته میدلی کشورهای عضو ناتو پیش از این در نشست این سازمان در شیکاگو تعهد سپردند هر سال سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای کمک به نیروهای امنیتی افغانستان بپردازند و ناتو به تعهد خود پایبند می‌باشد.

حکومت افغانستان اما درخواست کرده است که کشورهای عضو ناتو بخش عمده کمک‌های وعده داده شده به این دولت را بپردازند تا آن را به‌طور مستقیم به مصرف برساند؛ درخواستی که تاکنون به دلیل فساد اداری در افغانستان، مورد پذیرش قرار نگرفته است.

دومینک میدلی به‌طور تلویحی این موضوع را پذیرفت اما گفت در حالی که جامعه جهانی به ادامه کمک به افغانستان متعهد می‌باشد دولت افغانستان نیز باید به تعهداتش در زمینه مقابله با فساد اداری، شفافیت و حکومت داری و تطبیق قانون به‌طور جدی عمل کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.