ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معافيت ۹ کشور از تحريم‌های نفتی عليه ايران تمديد شد

<p>دولت آمريکا معافيت ۹ کشور را از تحريم&zwnj;های نفتی عليه ايران شش ماه ديگر تمديد کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش رويترز، &quot;چين، ترکيه، هند،&zwnj; کره جنوبی، آفريقای جنوبی، سنگاپور، &zwnj;مالزی، تايوان و سريلانکا&quot; کشورهايی هستند که همچنان می&zwnj;توانند از ايران نفت وارد کنند و از مجازات&zwnj;های مربوط به تحريم نفتی عليه ايران معاف باشند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آمريکا و اتحاديه اروپا از تيرماه سال جاری، صادرات نفت ايران را مورد تحريم قرار داده&zwnj;اند و بر همين اساس برای کشورهايی که از ايران نفت خريداری کنند، مجازات&zwnj;هايی پيش&zwnj;بينی شده است اما اين ۹ کشور از اين مجازات&zwnj;ها معاف شده&zwnj;&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>معافيت اين کشورها به اين دليل تمديد شده که در چند ماه گذشته تلاش کرده&zwnj;اند ميزان خريد نفت از ايران را کاهش دهند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>به گفته هيلاری کلينتون اين تحريم&zwnj;ها باعث کاهش درآمدهای ايران شده است. وی گفت اين درآمدها برای برنامه اتمی ايران و &quot;پشتيبانی از تروريسم&quot; هزينه می&zwnj;شده است</p> </blockquote> <p>هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا که روز جمعه ۱۷ آذر خبر تمديد اين معافيت&zwnj;ها را اعلام کرد، گفته است توليد نفت ايران در ماه&zwnj;&zwnj;&zwnj;&zwnj;&zwnj;&zwnj;&zwnj;&zwnj;&zwnj;&zwnj;&zwnj;&zwnj;های سپتامبر و اکتبر سال جاری ميلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته يک ميليون بشکه در روز کاهش پيدا کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته کلينتون اين تحريم&zwnj;ها باعث کاهش درآمدهای ايران شده است. وی گفت اين درآمدها برای برنامه اتمی ايران و &quot;پشتيبانی از تروريسم&quot; هزينه می&zwnj;شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ميزان صادرات نفت ايران در ماه نوامبر، يک ميليون و ۸۰ هزار بشکه در روز بوده که اين صادرات در ماه جاری دسامبر به حدود ۸۳۴ هزار بشکه در روز خواهد رسيد. صادرات نفت ايران سال گذشته در حدود ۲.۴ ميليون بشکه در روز بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وزير خارجه آمريکا از ايران خواست تا با اقدامات واقعی، نگرانی&zwnj;های جامعه جهانی را در مورد برنامه اتمی&zwnj;اش برطرف کند و گرنه با فشارهای بيشتری مواجه خواهد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آمريکا و قدرت&zwnj;های غربی می&zwnj;گويند نگران ماهيت برنامه اتمی ايران هستند که ممکن است اهداف نظامی داشته باشد اما تهران هدف برنامه اتمی&zwnj;اش را صلح&zwnj;آميز می&zwnj;داند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ترديد آمريکا و کشورهای غربی نسبت به ماهيت برنامه اتمی ايران باعث شده تا در چند سال گذشته تحريم&zwnj;های يک جانبه&zwnj;ای را افزون بر تحريم&zwnj;های شورای امنيت سازمان ملل عليه ايران برقرار کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

دولت آمريکا معافيت ۹ کشور را از تحريم‌های نفتی عليه ايران شش ماه ديگر تمديد کرد.

به گزارش رويترز، "چين، ترکيه، هند،‌ کره جنوبی، آفريقای جنوبی، سنگاپور، ‌مالزی، تايوان و سريلانکا" کشورهايی هستند که همچنان می‌توانند از ايران نفت وارد کنند و از مجازات‌های مربوط به تحريم نفتی عليه ايران معاف باشند.

آمريکا و اتحاديه اروپا از تيرماه سال جاری، صادرات نفت ايران را مورد تحريم قرار داده‌اند و بر همين اساس برای کشورهايی که از ايران نفت خريداری کنند، مجازات‌هايی پيش‌بينی شده است اما اين ۹ کشور از اين مجازات‌ها معاف شده‌‌اند.

معافيت اين کشورها به اين دليل تمديد شده که در چند ماه گذشته تلاش کرده‌اند ميزان خريد نفت از ايران را کاهش دهند.

به گفته هيلاری کلينتون اين تحريم‌ها باعث کاهش درآمدهای ايران شده است. وی گفت اين درآمدها برای برنامه اتمی ايران و "پشتيبانی از تروريسم" هزينه می‌شده است

هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا که روز جمعه ۱۷ آذر خبر تمديد اين معافيت‌ها را اعلام کرد، گفته است توليد نفت ايران در ماه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سپتامبر و اکتبر سال جاری ميلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته يک ميليون بشکه در روز کاهش پيدا کرده است.

به گفته کلينتون اين تحريم‌ها باعث کاهش درآمدهای ايران شده است. وی گفت اين درآمدها برای برنامه اتمی ايران و "پشتيبانی از تروريسم" هزينه می‌شده است.

ميزان صادرات نفت ايران در ماه نوامبر، يک ميليون و ۸۰ هزار بشکه در روز بوده که اين صادرات در ماه جاری دسامبر به حدود ۸۳۴ هزار بشکه در روز خواهد رسيد. صادرات نفت ايران سال گذشته در حدود ۲.۴ ميليون بشکه در روز بود.

وزير خارجه آمريکا از ايران خواست تا با اقدامات واقعی، نگرانی‌های جامعه جهانی را در مورد برنامه اتمی‌اش برطرف کند و گرنه با فشارهای بيشتری مواجه خواهد شد.

آمريکا و قدرت‌های غربی می‌گويند نگران ماهيت برنامه اتمی ايران هستند که ممکن است اهداف نظامی داشته باشد اما تهران هدف برنامه اتمی‌اش را صلح‌آميز می‌داند.

ترديد آمريکا و کشورهای غربی نسبت به ماهيت برنامه اتمی ايران باعث شده تا در چند سال گذشته تحريم‌های يک جانبه‌ای را افزون بر تحريم‌های شورای امنيت سازمان ملل عليه ايران برقرار کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • haghighatgo

    حوج خانوم میفرمایند .....جاهائی که امریکائی ها سرمایه گذاری کردن و کارخونه دارن و به امریکا صادرات دارن نفت مجانی ولایت فقیه علی خامنه ای " نفت مطعق به ایران نشینان نیست" اونجا اجازه داره بره !! به گفته حاج خانوم کلينتون اين تحريم‌ها باعث کاهش درآمدهای ايران نشینان و خفه کردن مخالفان حکومت آقای کارتر در ایران شده است ....