ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همزمان با رونمایی از تجهیزات جدید، فرمانده سپاه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را بی‌اثر خواند

همزمان با این اظهارات فرمانده سپاه، خبرگزاری تسنیم از رونمایی چهار دستاورد جدید نیروی زمینی سپاه خبر داده است. فرمانده سپاه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه با اشاره به احتمال تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از سوی جامعه جهانی مدعی شد که این تحریم‌ها اثری در قدرت دفاعی سپاه ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز شنبه هفتم تیر در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه با اشاره به احتمال تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از سوی جامعه جهانی مدعی شد این تحریم‌ها اثری در قدرت دفاعی سپاه ندارد.

حسین سلامی گفت این مسأله سبب شده تا سپاه پاسداران در ساخت هیچ یک از سیستم‌های سلاح زمینی «به خارج» نیاز نداشته باشد.

خبرگزاری تسنیم این خودروی زرهی را نفربر بهینه‌شده مکران معرفی کرده است

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران، سلامی در ادامه گفته‌های خود با تأکید بر لزوم استفاده از «تجهیزات برترساز» اعلام کرده که به‌کارگیری این تجهیزات، نیروی زمینی سپاه را برای «یک جنگ تمیز» آماده می‌کند.

او در ادامه گفته:

«در آینده‌ای نزدیک شاهد ورود سیستم‌های غافلگیرکننده خواهیم بود و نیروی زمینی [سپاه] امروز غافلگیری فن‌آورانه را در دستور کار قرار داده است تا در برابر فن‌آوری‌های روز کمبودی احساس نشود.»

همزمان با این اظهارات فرمانده سپاه، خبرگزاری تسنیم در گزارشی دیگر از رونمایی چهار دستاورد جدید نیروی زمینی سپاه خبر داده است.

بر پایه این گزارش، سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه توانسته با به ‌کارگیری ظرفیت‌های موجود برخی از تسلیحات «از رده خارج» را با طراحی و بهینه‌سازی و رفع ایرادات گذشته، برای ورود به بدنه نظامی سپاه آماده کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در سال ۱۳۸۶ و در اوج بحران پرونده اتمی ایران، با تصویب قطعنامه‌ای، خرید و فروش هر گونه سلاح متعارف و سلاح اتمی را در ارتباط با ایران ممنوع کرد.

تانک و خودروهای زرهی، توپخانه‌‌های سنگین، هواپیماهای نظامی و جت‌های جنگنده، هلیکوپترهای تهاجمی، ناوهای جنگی، انواع سامانه‌های موشکی و دفاع موشکی، زیردریایی و قطعات یدکی مورد نیاز تسلیحات نظامی از جمله موارد مورد تأکید شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه خود علیه ایران بود.

این تحریم تسلیحاتی شورای امنیت اما ۲۷ مهر ماه امسال به پایان می‌رسد. با نزدیک شدن زمان برداشته شدن تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، دولت آمریکا و شمار دیگری از کشورهای جهان خواستار تمدید این تحریم‌ها شده‌اند.

مقامات دولتی آمریکا در ماه‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا با ارجاع مجدد پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل، تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران را تا مدت نامحدودی تمدید کنند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز ۲۹ آوریل/ دهم اردیبهشت‌ در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود آمریکا اجازه نخواهد داد ایران پس از لغو تحریم‌های تسلیحاتی‌اش بتواند سلاح‌های متعارف تهیه کند.

پمپئو در ادامه گفته بود کشوری که به حزب‌الله لبنان و جنبش‌های شیعیان در عراق کمک می‌کند و موشک نظامی به هوا شلیک می‌کند، نباید به سلاح‌های پیشرفته‌تری مجهز شود.

تحریم‌های تسلیحاتی بین‌المللی علیه ایران اما سبب شده که ارتش و سپاه پاسداران از لحاظ تجهیزات نظامی و به‌روز، در رده نیروهای نظامی فرسوده جهان قرار گیرند.

فرماندهان سپاه اما در سال‌های اخیر همواره سعی کرده‌اند اثر تحریم‌ها را بر وضعیت نظامی و مالی خود ناچیز جلوه دهند. آنها در این رابطه در بسیاری موارد به تحریم‌های دوران جنگ علیه ایران اشاره می‌کنند.

این ادعای فرماندهان سپاه برای بی‌اثر جلوه دادن تحریم‌ها در حالی‌ست که برخی از سرکردگان سابق سپاه از جمله محسن رضایی، فرمانده سپاه در دوران جنگ، بارها در سخنان و خاطرات خود کاستی‌های ناشی از تحریم جهانی علیه ایران را یکی از دلایل اصلی پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد عنوان کرده‌ است.

همچنین در اواخر آذر ماه ۱۳۹۸ به دنبال کاهش ۵۰ درصدی بودجه دفاعی ایران در بودجه سال ۱۳۹۹ و انتشار برخی گزارش‌ها از فرسوده بودن زیرساخت‌های ارتش، مبلغ دو میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای بودجه نظامی سال آینده به نیروهای نظامی ایران اختصاص یافت.

علاوه بر این، حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ ‌کننده ارتش در دیدار با نمایندگان کمیسیون امور دفاعی مجلس در سال گذشته اعلام کرده بود تجهیزات این نیروی نظامی به شدت فرسوده بوده و درصد بالایی از این تجهیزات در سال‌های پس از جنگ هشت ساله ایران و عراق، به‌روز رسانی نشده است.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.