ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرزی: حمله به رئيس امنيت ملی افغانستان برنامه‌ريزی شده بود

<p>رئيس جمهور افغانستان می&zwnj;گويد حمله انتحاری که منجر به زخمی شدن رئيس امنيت ملی اين کشور شد در شهر کويته پاکستان طرح&zwnj;ريزی شده بود.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>بر پايه اطلاعات منتشر شده از سوی امنيت ملی افغانستان، اسدالله خالد رئيس اين اداره بعد از ظهر پنج&zwnj;شنبه ۱۶ آذر بر اثر يک حمله انتحاری از سوی فردی که &quot;پيام&zwnj;آور طالبان&quot; بود، زخمی شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حامد کرزی، رئيس&zwnj;جمهور افغانستان روز شنبه ۱۸ آذر در يک نشست خبری در کابل گفت اين حمله مشابه حمله&zwnj;ای بود که سال گذشته باعث جان باختن رئيس شورای عالی صلح اين کشور شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در حمله به برهان&zwnj;الدين ربانی، رئيس شورای عالی صلح، فرد انتحارکننده که ظاهرا حامل پيامی از سوی طالبان بود هنگام احوال&zwnj;پرسی با ربانی، بمب جاسازی شده در عمامه&zwnj;اش را منفجر کرد. مقام&zwnj;های دولت افغانستان در آن زمان گفتند که اين حمله در کويته پاکستان طرح&zwnj;ريزی شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>حامد کرزی: حمله&zwnj;هايی با اين پيچيدگی و پنهان کردن بمب در درون بدن؛ کار طالبان نيست</p> </blockquote> <p>طالبان مسئوليت حمله به رئيس امنيت ملی افغانستان را بر عهده گرفتند اما حامد کرزی گفت باور ندارد اين حمله از سوی طالبان صورت گرفته باشد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>رئيس&zwnj;جمهور افغانستان گفت: &quot;اين حمله ظاهرا به نام طالبان اعلام شد مثل تمام حمله&zwnj;های ديگر که به نام طالبان اعلام می&zwnj;شود اما حقيقت اين است که حمله&zwnj;هايی با اين پيچيدگی و پنهان کردن بمب در درون بدن؛ کار طالبان نيست.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی گفت به&zwnj;زودی نشستی در ترکيه برگزار می&zwnj;شود که در آن رئيس&zwnj;جمهور و ديگر مقام&zwnj;های پاکستانی نيز در آن شرکت خواهند کرد و وی به صراحت از پاکستان خواهد خواست که در زمينه جلوگيری از برنامه&zwnj;ريزی اين گونه حمله&zwnj;ها که در کويته صورت می&zwnj;گيرد، چه اقداماتی کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>خالد در حال حاضر در بيمارستان نظامی بگرام تحت درمان قرار دارد. حامد کرزی گفت وضعيت رئيس امنيت در حال بهبود است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>جان آلن، فرمانده کل نيروهای آمريکايی و آيساف در افغانستان نيز که به عيادت اسدالله خالد در بيمارستان بگرام رفته است از &quot;شجاعت&quot; و &quot;اراده بزرگ&quot; خالد در رهبری امنيت ملی افغانستان ستايش کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اسدالله خالد از جمله مقام&zwnj;های دولت افغانستان است که طرفدار شدت عمل عليه طالبان و سازمان اطلاعات پاکستان (آی&zwnj;اس&zwnj;آی) بود؛ اين سازمان از سوی افغانستان و دولت آمريکا متهم شده است که به طالبان پناه داده و از آنان به&zwnj;خاطر ادامه جنگ در افغانستان حمايت می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>خالد ۲۵ شهريورماه سال جاری در پی برکناری رحمت&zwnj;الله نبيل، رئيس پيشين اين اداره از سوی حامد کرزی، به&zwnj;عنوان نامزد جديد اين اداره به مجلس افغانستان پيشنهاد شد و رأی اعتماد به&zwnj;دست آورد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی در دولت پس از سقوط طالبان چندين سال والی غزنی و قندهار بود و قبل از برگزيده شدن به&zwnj;عنوان رئيس امنيت ملی، وزير امور مرز&zwnj;ها، اقوام و قبايل بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

رئيس جمهور افغانستان می‌گويد حمله انتحاری که منجر به زخمی شدن رئيس امنيت ملی اين کشور شد در شهر کويته پاکستان طرح‌ريزی شده بود.

بر پايه اطلاعات منتشر شده از سوی امنيت ملی افغانستان، اسدالله خالد رئيس اين اداره بعد از ظهر پنج‌شنبه ۱۶ آذر بر اثر يک حمله انتحاری از سوی فردی که "پيام‌آور طالبان" بود، زخمی شد.

حامد کرزی، رئيس‌جمهور افغانستان روز شنبه ۱۸ آذر در يک نشست خبری در کابل گفت اين حمله مشابه حمله‌ای بود که سال گذشته باعث جان باختن رئيس شورای عالی صلح اين کشور شد.

در حمله به برهان‌الدين ربانی، رئيس شورای عالی صلح، فرد انتحارکننده که ظاهرا حامل پيامی از سوی طالبان بود هنگام احوال‌پرسی با ربانی، بمب جاسازی شده در عمامه‌اش را منفجر کرد. مقام‌های دولت افغانستان در آن زمان گفتند که اين حمله در کويته پاکستان طرح‌ريزی شده بود.

حامد کرزی: حمله‌هايی با اين پيچيدگی و پنهان کردن بمب در درون بدن؛ کار طالبان نيست

طالبان مسئوليت حمله به رئيس امنيت ملی افغانستان را بر عهده گرفتند اما حامد کرزی گفت باور ندارد اين حمله از سوی طالبان صورت گرفته باشد.

رئيس‌جمهور افغانستان گفت: "اين حمله ظاهرا به نام طالبان اعلام شد مثل تمام حمله‌های ديگر که به نام طالبان اعلام می‌شود اما حقيقت اين است که حمله‌هايی با اين پيچيدگی و پنهان کردن بمب در درون بدن؛ کار طالبان نيست."

وی گفت به‌زودی نشستی در ترکيه برگزار می‌شود که در آن رئيس‌جمهور و ديگر مقام‌های پاکستانی نيز در آن شرکت خواهند کرد و وی به صراحت از پاکستان خواهد خواست که در زمينه جلوگيری از برنامه‌ريزی اين گونه حمله‌ها که در کويته صورت می‌گيرد، چه اقداماتی کرده‌اند.

خالد در حال حاضر در بيمارستان نظامی بگرام تحت درمان قرار دارد. حامد کرزی گفت وضعيت رئيس امنيت در حال بهبود است.

جان آلن، فرمانده کل نيروهای آمريکايی و آيساف در افغانستان نيز که به عيادت اسدالله خالد در بيمارستان بگرام رفته است از "شجاعت" و "اراده بزرگ" خالد در رهبری امنيت ملی افغانستان ستايش کرده است.

اسدالله خالد از جمله مقام‌های دولت افغانستان است که طرفدار شدت عمل عليه طالبان و سازمان اطلاعات پاکستان (آی‌اس‌آی) بود؛ اين سازمان از سوی افغانستان و دولت آمريکا متهم شده است که به طالبان پناه داده و از آنان به‌خاطر ادامه جنگ در افغانستان حمايت می‌کند.

خالد ۲۵ شهريورماه سال جاری در پی برکناری رحمت‌الله نبيل، رئيس پيشين اين اداره از سوی حامد کرزی، به‌عنوان نامزد جديد اين اداره به مجلس افغانستان پيشنهاد شد و رأی اعتماد به‌دست آورد.

وی در دولت پس از سقوط طالبان چندين سال والی غزنی و قندهار بود و قبل از برگزيده شدن به‌عنوان رئيس امنيت ملی، وزير امور مرز‌ها، اقوام و قبايل بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • haghighatgo

    حوج اوقوه کرزای ....ای ناقلا چش و گوش ت باز شده ....مدت های مدیدیه که در تمام منطقه خاورمیانه عملیات انتهاری انجام میشه که خیلی از همه افراد انتهاری واقعا" !!!!!بدون آنکه بدانند و بخواهند!!!! منفجر شده اند ....!!!همانطور که جیب زنان ماهر کیف پول و یا اجناسی را در زنبیل و یا کیسه عابر پیاده می دزدند همین طور هم میتوانند مواد منفجر بسیار قوی " سی 4" که در حجم حتی کمتر از صد گرم و در بسته بندی ها مختلف " قوطی سیکار و... بسته شکلات و حتی مانند سنگ با تیرکمان قابل پرتاب هستند " و مجهز هم به دستگاه کنترل از راه دور می باشند و به داخل جیب لباس و یا زنبیل خرید و اتومبیل فرد قربانی شونده بیچاره بگذارند که در مقصد از قبل پیش بینی شده منفجر شود...ایستگاه اتوبوس ..بازار سبزی ...مدرسه ...بیمارستان ...و هدف اصلی از این نوع کشتار ترس آور باج گیری و یا ترساندن مردم از دور هم جمع شدن است ..در عراق نمونه بارزی از این نمونه جنایت است ....که قبل از ورود فروپاشی حکومت صدام حسین و ورود نیروهای نظامی غربی به عراق کسی عملیات انتهاری را نمی شناخت...!!!!