ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب در نیشکر هفت‌تپه: خواسته‌های کارگران، راه‌کار مسئولان

کارگران هفت‌تپه از ۱۹ روز پیش در متن تشدید فقر و فلاکت عمومی، شیوع گسترده کرونا و همزمان با برگزاری دادگاه «اخلالگران ارزی» که مدیرعامل شرکت متهم ردیف اول آن است، اعتصاب کرده‌اند.

کارگران نیشکر هفت‌تپه در پنج سال اخیر بارها در اعتراض به شرایط کاری، تعویق مطالبات، فساد و ناکارآمدی مدیریت و با خواست لغو خصوصی‌سازی شرکت دست به اعتصاب زده‌اند و اکنون نیز از ۱۹ روز پیش در اعتصاب به سر می‌برند. آن‌ها این بار در شرایطی متفاوت از گذشته به خیابان آمده‌اند: در متن تشدید فقر و فلاکت عمومی، شیوع گسترده کرونا که ابتلای ده‌ها کارگر شرکت به کووید‌۱۹ را درپی داشته، و محاکمه ۲۱ «اخلالگر کلان ارزی» در دادگاه به اتهام یک و نیم میلیارد دلار فساد مالی که امید اسدبیگی، مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه متهم ردیف اول آن است. حکومت اما می‌کوشد به روش گذشته با پرداخت قطره‌چکانی بخشی از مطالبات معوقه همراه با ایجاد تفرقه و تهدید و ارعاب به اعتصاب کارگران پایان دهد.

کارگران هفت‌تپه از ۲۶ خرداد در اعتصاب به سر می‌برند ــ عکس: آرشیو

پنجشنبه ۱۲ تیر کارگران، به‌رغم اوج‌گیری کرونا و وضع محدودیت‌های تازه توسط ستاد مدیریت کرونا در خوزستان، مانند روزهای قبل پس از تجمع در شهر راهپیمایی کردند.

دور جدید اعتصاب در نیشکر هفت‌تپه روز ۲۶ خرداد آغاز شده است. کارگران که از ابتدای سال حقوق نگرفته‌اند خواستار پرداخت حقوق معوقه، خلع ید از بخش خصوصی و بازگشت به کار نمایندگان اخراجی خود هستند.

امید اسدبیگی، مدیر عامل شرکت از آغاز برگزاری دادگاه اخلال‌گران کلان ارزی که در آن ۲۱ نفر از جمله او به اتهام اختلاس محاکمه می‌شوند، از پرداخت حقوق کارگران خودداری کرده است. قاضی پرونده اسدبیگی در دهمین جلسه دادگاه گفت چند بار از او خواسته حقوق عقب‌افتاده کارگران را بپردازد اما مدیر عامل نیشکر هفت‌تپه از این کار طفره می‌رود تا دادگاه را تحت فشار بگذارد. به عبارت دیگر، اسدبیگی کارگران را به سپر انسانی خود تبدیل کرده است.

از سوی دیگر، ده‌ها کارگر نیشکر هفت‌تپه به کرونا مبتلا شده، و حدود ۴۰ تن از آن‌ها در قرنطینه‌اند. اما کارگران که دو هفته اعتصاب آن‌ها با بی‌توجهی مسئولان مواجه شده است به ناگزیر اعتصاب خود را در روزهای اخیر با تجمع مقابل فرمانداری و راهپیمایی در شهر همراه کرده‌اند.

آن‌ها در هجدهمین روز اعتصاب شعار می‌دادند: «کارگر هفت تپه، اتحاد اتحاد»، «کارگر می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»، «یه اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه»، «استاندار رشوه‌ای نمیخوایم، نمیخوایم»، و «مرگ بر روحانی».

کارگران یک بار دیگر حمایت خود را از همکارشان یوسف بهمنی اعلام کردند. بهمنی همان کارگری است که در دادگاه امید اسدبیگی و برنامه زنده اسدبیگی‌ها در «انصاف‌نیوز» درباره وضعیت شرکت و مشکلات کارگران صحبت کرده و در برنامه زنده توسط اسدبیگیِ پدر اخراج شده بود.

مسئولان به شیوه گذشته می‌کوشند با پرداخت بخشی از مطالبات، کارگران را به پایان اعتصاب وادارند. روز چهارشنبه ۱۱ تیر خبر تمدید بیمه درمانی کارگران منتشر شد و پنجشنبه محمد کعب، امیر نماینده شوش در مجلس گفت حقوق ماه فروردین کارگران به حساب کارگران واریز شده است. اما سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه اعلام کرد این خبر صحت ندارد و تنها حقوق حدود ۴۰۰ نفر از کارگران قراردادی شاغل در بخشهای کشاورزی، حراست و کارخانه واریز شده است.

اسدبیگی‌ها در نمایش اقتدار

در سال‌های اخیر تعدادی از کارگران نیشکر هفت‌تپه که به وضعیت شرکت اعتراض کرده و از فساد و ناکارایی مدیریت پرده برداشته بودند، با شکایت امید اسدبیگی و دیگر مدیران توسط نهادهای امنیتی و قضایی احضار و بازداشت شده‌اند. ظاهرا اکنون فساد و سوء استفاده مدیر عامل نیشکر هفت‌تپه بر دستگاه قضایی آشکار شده است.

۹ تیر، دهمین جلسه دهمین جلسه دادگاه متهمان ۲۱ اخلالگر کلان ارزی- سمت راست در لباس زندان مهرداد رستمی چگنی، ایستاده وسط امید اسدبیگی

امید اسدبیگی متهم ردیف اول پرونده‌ای است که در قوه قضائیه به اتهام فروش غیرمجاز حدود یک و نیم میلیارد دلار ارز تشکیل شده است. او به قید وثیقه آزاد است. اسدبیگی مدعی است هیچیک از اتهامات صحت ندارد، «هفت‌تپه علاوه بر مسائل اقتصادی مسائل پشت پرده زیادی دارد» و او قربانی یک «پرونده سازی» است.

امید اسدبیگی که روز دوشنبه ۹ تیر به عنوان متهم در جلسه دادگاه نشسته بود یک روز بعد سه‌شنبه ۱۰ تیر به همراهی پدر و برادرش به دفتر «انصاف‌نیوز» رفت تا در گفت‌و‌گوی زنده که با درخواست او برگزار می‌شد، حرف‌هایش را از «زبان خودش» به گوش مردم برساند.

واگذاری نیشکر هفت‌تپه به اسدبیگی‌ها، داستان آشنای خصوصی‌سازی ده‌ها و صدها کارخانه‌ی دولتی است که در اثر سال‌ها سوء مدیریت و فساد ورشکسته و زیان‌ده شده بوده و در روابطی مبهم و پیچیده به بهایی ناچیز به خودی‌ها واگذار شده‌اند.

مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه در این گفت‌و‌گو متهم ردیف اول پرونده اختلاس نبود. مدیری کاردان و باتجربه بود که از امکانات رسانه‌ای خود بهره گرفته تا برَند اسدبیگی‌ها را به عنوان تولیدکننده و صنعتگری موفق با ۵۰ سال تجربه معرفی کند. او صبح همان روز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در ارتباط با اتهام خود گفته بود:

«این کیفرخواستی که پیاده شده فقط در جهت تخریب ذهن مردم انجام شده است».

اسدبیگی از «فضاسازی‌ها» گله کرده و افزوده بود: «درست نیست با یک تولیدکننده و صنعتگر همانند یک دلال خیابانی برخورد شود». مدیر عامل نیشکر هفت‌تپه تعویق سه ماه حقوق کارگران را تکذیب کرده و مدعی شده بود حقوق کارگران تنها یک ماه عقب پرداخت نشده و آن هم به این علت که حساب‌های شرکت مسدود است. گفته بود دو هزار نیروی شاغل در نیشکر هفت‌تپه مازادند.

سخنان زنده امید اسدبیگی و پدر و برادرش که بعد از ظهر بطور زنده توسط انصاف‌نیوز در اینستاگرام پخش می‌شد، قرار بود معیاری برای قضاوت درباره بخش خصوصی به دست شنونده بدهد و سران حکومت را شیرفهم کند «درد تولیدکننده را بشنوند» و نگذارند اسدبیگی‌ها ضربه بخورند زیرا در آن صورت «دیگران هم جرات نمی‌کنند پا پیش بگذارند».

شیوه واگذاری نیشکر هفت‌تپه به اسدبیگی‌ها، داستان آشنای خصوصی‌سازی ده‌ها و صدها کارخانه‌ی دولتی است که در اثر سال‌ها سوء مدیریت و فساد ورشکسته و زیان‌ده شده بوده و در روابطی مبهم و پیچیده به بهایی ناچیز به خودی‌ها واگذار شده‌اند. نمونه‌ها بسیارند از هپکو و آذرآب در اراک تا تراکتور سازی تبریز و شرکت فولاد اهواز.

اما به ادعای اسدبیگی‌ها، نیشکر هفت‌تپه در پروسه‌ای شفاف به آنها واگذار شده، پس از واگذاری گسترش یافته و در مسیر پیشرفت و ترقی قرار دارد. به علاوه، مالکان می‌گویند وضع کارگران بهتر شده و اگرچه دو هزار تن از کارگران مازادند اما اخراج نشده‌اند و حقوق‌شان پرداخت می‌شود.

چکیده دو ساعت و نیم صحبت امید اسدبیگی مدیر عامل، اسدالله و امیر اسدبیگی پدر و برادر او و دو تن از مالکان نیشکر هفت‌تپه در پخش زنده انصاف‌نیوز در اینستاگرام این است:

برَند اسدبیگی‌ها به محوریت اسدبیگیِ پدر ۵۰ سال تجربه موفق «صنعتگری و تولید» دارد. اسدبیگی‌ها سال ۱۳۹۴، با پرداخت ۱۰ میلیارد تومان در مزایده نیشکر هفت‌تپه شرکت کرده و برنده شده‌اند. مجموعه را به ۱۲۰۰ میلیارد تومان خریده‌اند که می‌بایست طی ۱۰ سال پرداخت شود.

هفت‌تپه ورشکسته بود با میلیاردها تومان بدهی. کارخانه نان‌خور دولت بوده است. امید اسدبیگی تا مقطع فوق دیپلم درس خوانده و از ۸ سالگی نزد پدر کار کرده و تجربه اندوخته. او صنعتگر و تولید کننده است، نه دلال و از دانش و توانایی مدیریت این مجتمع عظیم برخوردار است.

اسدبیگیِ پدر با خرید نیشکر هفت‌تپه موافقت نداشته اما امید اسدبیگی به عشق «نان رساندن» به ۱۰ هزار کارگر نیشکر هفت‌تپه را خریده است.

«قوه قضائیه و نظام باید از صنعتگر پشتیبانی کنند تا کارش را انجام بدهد». اما از زمان تحویل شرکت نیشکر هفت‌تپه «پرونده سازی» و اشکال‌تراشی در کار مالکان جدید آغاز شده است.

اسدبیگی‌ها از دو سال پیش در تداوم «پرونده سازی» ‌ها، با اتهامی مواجه شده‌اند که «از پایه و اساس ایراد دارد». بدون سند متهم شده‌اند. مشکلات قضایی برایشان ایجاد شده، از بسیاری امکانات محروم شده‌اند. حساب‌هایشان مسدود شده و نتوانسته‌اند حقوق کارگران را بپردازند.

امید اسدبیگی چند ماه پیش دستگیر شده و سه ماه در سلول انفرادی بوده تا اعتراف کند. اما به هدف نرسیده‌اند. وقتی از او پرسیده شد که «آیا شکایت کردید؟»، پاسخ داد: «نه، شکایت نکردم».

بدهکاری به سازمان خصوصی‌سازی بابت خرید شرکت در سال ۹۴، تماماً تسویه شده است. اسناد خصوصی‌سازی هفت‌تپه هم علنی است. اسناد تمام دریافتی و پرداختی‌ها موجود است و هیچگونه تخلفی صورت نگرفته است.

امید اسدبیگی مدیر عامل شرکت، حتی یک دلار هم سوء استفاده نکرده است. رشوه نداده، مسئولان دولتی و قضایی را با پرداخت پول نخریده، زمین‌های شرکت را نفروخته و اجاره نداده است. او «به هیچوجه» غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان را با پرداخت رشوه تطمیع و با خود همراه نکرده است زیرا «استاندار فرد متولی است و حتی حقوق استانداری را دریافت نمی‌کند».

امید اسدبیگی به همسر استاندار خوزستان هم هدیه نداده و ۲۵ هزار دلار هزینه سفر تفریحی خانواده او به خارج را تامین نکرده. تنها بروشور آژانس توریستی اسدبیگی‌ها را به یکی از نزدیکان استاندار داده که او هم به آژانس توریستی مراجعه کرده، پول پرداخته و بلیط خریده است.

اما اسدبیگی‌ها ارتباطات گسترده‌ای دارند و با مسئولان بسیاری در نهادهای مختلف در تماس‌اند. از استاندار خوزستان گرفته تا «ستاد امداد امام» که از نیشکر هفت‌تپه الکل می‌خرد. شاید به خاطر این بده و بستان‌هاست که این ستاد شنبه پیش اعلام کرد به کارگران نیشکر هفت‌تپه که حقوق نگرفته‌اند و با کرونا درگیرند، معادل ۵۰۰ هزار تومان کمک می‌کند و این خشم کارگران را برانگیخت.

کارگران معترض اخراجی به کار باز نخواهند گشت

تولید نیشکر هفت‌تپه در سال‌های اخیر کاهش یافته است. کارگران مدیریت بی‌کفایت بخش خصوصی، یعنی اسدبیگی‌ها را مسئول این اتفاق می‌دانند. اما مالکان کارگران معترض را مقصر می‌شمرند.

۱۰ تیر ۹۹- اسدبیگی‌ها درگفت و گوی زنده انصاف نیوز

به گفته اسدبیگی، عده معدودی کارگر جلوی کارها را می‌گرفتند و همین به کاهش تولید انجامید. او به انصاف‌نیوز گفت که یک سری افراد هم نی‌ها را آتش می‌زنند و ۶۷۰ هکتار نی‌های شرکت را آتش زدند. عوامل بیگانه و رسانه‌های بیگانه هم نفاق‌افکنی می‌کنند.

به گفته مالکان، کارگرانی که در کار «اخلال» می‌کنند، تعدادشان انگشت‌شمار است، همه‌شان فریب‌خورده‌اند و «تحت تاثیر» قرار دارند.

اسدبیگیِ پدر در پاسخ به سوال یکی از بینندگان درباره بازگشت به کار کارگران اخراج شده از جمله اسماعیل بخشی و محمد خنیفر به تاکید گفت: «کارگران اخراجی دیگر هم به هیچ‌وجه، به هیچ‌وجه بر نمی‌گردند.»

اسدبیگی‌ها اخراج کارگران را نیز به همین ترتیب توجیه کردند و حتی از لطف به کارگران گفتند:

« باید درد یک تولیدکننده را متوجه بشوید. کارگرها تحت امر ما هستند. کارگر موظف است دستورات کارفرما را انجام بدهد. اگر تعدادی کارگر موجب اخلال در کار شدند، به نظر شما باید چه کار کرد؟ باید بادشان زد؟ مسئولان امنیتی خواستند ۴۰ نفر را اخراج کنیم و ما این کار را نکردیم. ما آن سه نفر را هم اخراج نکردیم، فقط قراردادشان را تمدید نکردیم. یک در هزار کارگرها زندان رفته‌اند. محمد خنیفر برای چه رفت زندان؟ او مرتب در تولید اخلال می‌کرد. ما مستاصل شده بودیم.»

اخراج یک کارگر در برنامه زنده

در اواخر گفت‌و‌گو به یوسف بهمنی کارگر نیشکر هفت‌تپه برای واکنش به سخنان اسدبیگی‌ها چند دقیقه‌ای فرصت داده شد. بهمنی دوشنبه ۹ تیر در جلسه دادگاه اسدبیگی شرکت کرده و از قاضی پرسیده بود:

«آقای قاضی چرا وقتی من کارگر حقم را می‌خواهم، برایم پرونده‌سازی می‌کنند و لباس زندان تنم می‌کنند ولی امید اسدبیگی با این حجم عظیم از فساد، راست راست با کت و شلوار راه می‌رود، کجای این عدالت است؟»

بهمنی در گفت‌و‌گوی زنده انصاف‌نیوز گفت ادعای اسدبیگی‌ها حقیقت ندارد. هدفشان تولید در نیشکر هفت‌تپه نیست. بهمنی از شیوع گسترده کرونا گفت، از این که کار کارگران به جایی رسیده که ستاد امام می‌خواهد به آن‌ها کمک کند. او خواستار کوتاه شدن دست اسدبیگی‌ها از شرکت شد.

واکنش اسدبیگی‌ها خشم‌آگین بود. امیر اسدبیگی گفت: آقای بهمنی از کارگرانی است که «تحت تاثیر» هستند. او که ظاهرا فیش حقوقی این کارگر را به همراه داشت ارقامی را از فیش حقوقی او خواند. پدر اسدبیگی‌ها همانجا مقابل دوربین، یوسف بهمنی را از نیشکر هفت‌تپه اخراج کرد.

امید اسدبیگی در پاسخ این سوال که چرا با این همه ضرر، کارخانه نیشکر هفت‌تپه را رها نمی‌کنید، گفت: «ما مرد عمل‌ایم، می‌ایستیم و کار انجام می‌دهیم».

رهبران کارگری ساخته می‌شوند

اسماعیل بخشی و برخی دیگر از نمایندگان کارگران که در اعتصاب‌های گذشته نقش برجسته‌ای داشتند با تشکیل پرونده‌ی قضایی- امنیتی محاکمه و زندانی شدند. اسماعیل بخشی و محمد خنیفر از زندان آزاد شده‌اند اما مدیران هفت‌تپه آن‌ها را به همراه تعدادی دیگر از کار اخراج کرده‌اند. کارفرما و دستگاه‌های امنیتی که از توانایی و محبوبیت این کارگران در میان همکارانشان باخبرند، می‌کوشند با دورنگهداشتن این کارگران از شرکت، راه مبارزات کارگری را سد کنند.

سه‌شنبه سوم تیر- در نهمین روز اعتصاب، کارگران نیشکر هفت‌تپه بر ضرورت اتحاد کارگران و تصمیم‌گیری جمعی تاکید کردند

اعتصاب کنونی نیشکر هفت‌تپه اما یک بار دیگر نشان داد گرچه نمایندگان و رهبران کارگران در اعتراضات کارگری نقش ارزشمندی ایفا می‌کنند اما مبارزات کارگری با حذف آن‌ها متوقف نمی‌شوند. مبارزات کارگری قائم به فرد نیستند. از اراده جمعی کارگران نیرو می‌گیرند. کارگران بسیاری در جریان مبارزات آگاه و ساخته می‌شوند.

کارگران نیشکر هفت‌تپه در اعتصاب جاری نشان دادند که قادرند برغم تهدیدها، و کارشکنی و تفرقه‌افکنی عوامل کارفرما، بر اختلاف نظر و سلیقه غلبه کنند و راهی برای حرکت مشترک بیابند. آن‌ها در کارخانه یا در خیابان، با بحث و تبادل نظر به تصمیم جمعی می‌رسند و با شعار «کارگر هفت‌تپه اتحاد، اتحاد» حرکت می‌کنند.

شکی نیست که کارگران در جریان اعتصاب تجربه بیشتری کسب، و با توجه بیشتری تصمیم‌گیری‌ کرده و شعار انتخاب می‌کنند؛ شعارهایی برآمده از آرمان‌های برابری‌طلبانه و انسانی آن‌ها.

کارگران نیشکر هفت‌تپه در اعتصاب جاری نشان دادند که قادرند به‌رغم تهدیدها، و کارشکنی و تفرقه‌افکنی عوامل کارفرما، راهی برای حرکت مشترک بیابند.

«شعار اسدبیگی دروغگو اعدام باید گردد، مفسد اقتصادی اعدام باید گردد» را در نظر بگیریم که در روزهای اخیر توسط (بخشی از) کارگران سر داده شد. کارگران خواستار رفع تبعیض و استثمار و ایجاد جامعه‌ای انسانی‌اند و خواست محاکمه و مجازات مدیران فاسد و اختلاسگر خواستی برحق است.

اما سردادن شعار «… اعدام باید گردد» می‌تواند مرز میان خواست‌های انسانی و مترقی کارگران را با حاکمان مخدوش کند. حاکمانی که اعدام را چاره‌ی هر دردی می‌دانند. ماشین کشتار و اعدام را چهل سال بی‌وقفه به کار گرفته‌اند و در پرونده‌های فساد و اختلاس در گذشته، مهره‌های درشت‌تر را در پناه خود گرفته و با اعدام یک متهم کوشیده‌اند صورت مساله را پاک کنند.

در هجدهمین روز اعتصاب در نیشکر هفت‌تپه حقوق فروردین ماه یک ماه حقوق بخش کوچکی از کارگران پرداخت شده و چنانچه گفته‌های روز چهارشنبه رئیس اداره کار استان خوزستان واقعیت داشته باشد، بیمه درمانی کارگران هم تمدید شده است.

لُب کلام و حرف آخر اسدبیگی‌ها در گفت‌و‌گوی زنده انصاف نیوز این بود: اگر پرونده اختلاس در دادگستری مختومه شود، و نیشکر هفت‌تپه در تملک آن‌ها باقی بماند، حقوق عقب‌افتاده کارگران را پرداخت می‌کنند. و در صورتی که شرکت به کس دیگری واگذار شود، او می‌ماند و شرکت و به مالکان فعلی ربطی ندارد.

اما خواست‌ کارگران تنها پرداخت حقوق عقب‌افتاده نیست. دادگاه امید اسدبیگی‌ مدیر عامل نیشکر هفت‌تپه در جریان است و اعتصاب کارگران هنوز پایان نیافته است.

خواست‌های کارگران نیشکر هفت‌تپه در اعتصابی که از ۲۶ خرداد آغاز شده:

پرداخت فوری حقوق‌های معوقه و تمدید دفترچه بیمه
بازگشت به کار فوری برای همکاران اخراج شده
بازداشت فوری امید اسد بیگی
خلع ید فوری کارفرمای اختلاسگر و بخش خصوصی از هفت تپه
بازگرداندن فوری ثروت‌های اختلاس شده به کارگران
پایان کار مدیران بازنشسته

اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه موجی از حمایت و همبستگی را در میان مردم شهر شوش برانگیخته است.
تشکل‌‌های مستقل کارگری، بازنشستگان، و حامیان حقوق کودکان کار اعلام کرده‌اند با کارگران هفت‌تپه همراهند و از مبارزات آن‌ها حمایت می‌کنند.

در همین زمینه:


این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سرکوب اعتصابات وارد فاز جدیدی شده

    خسته نباشید به فعالین کارگری که بدون منت هزاران هجمه از سوی دستگاه ها و دست نشانده ها و عوامل کارفرما را به جان خریدند تا حق همکاران را زنده کنند! نام شما در تاریخ به عنوان آزاده و ظلم ستیز ثبت خواهد شد! نام اسماعیل، محمد، ابراهیم، امید، یوسف و دیگر فعالین در کنار بزرگان و دلسوزان این آب و خاک همردیف خواهد شد. آنانکه برای آبادانی این سرزمین در بین انواع سرکوبها سر خم نکردند و به پشتوانه اتحاد دیگر کارگران به دنبال عدالت بودند. تاکنون مسیر صحیح را با خرد جمعی تشخیص داده و بارها این خرد جمعی بوده که ما را از گرفتن تصمیمات اشتباه بر حزر داشته است. شنیده ها حاکی از این است به تعدادی از فعالین مستقل پیشنهاد مصاحبه در رسانه های بسیجی شده است! همکاران عزیز! آیا میدانید شفیعی نیز رئیس بسیج شرکت و شهر خودش است؟ آیا تاکنون به این نتیجه نرسیده اید افرادی که در این نهادها پروار میشوند همه و همه عروسکهایی هستند که در زمان مناسب به تشخیص بالادستی ها برای انحراف مسیر اعتصاب پا به صحنه گذاشته و به قول خودشان مسیر اعتصاب را ریل گذاری میکنند!! بله با پشتوانه همین نیروهای بسیجی، با چشم گذاشتن بر روی عدالت، همکاران ما را شکنجه داده و مستند پر کردند! اگر پافشاری ما و حمایت دیگر کارگران نبود معلوم نبود چه بلایی به سر آنها می آمد! یادتان هست تا اعتصاب ۹۶ تمام شدبسیج دانشجویی چه رپرتاژهایی برای خودش کرد یا آنهایی که از فعالیت های پوچ بسیج دانشجویی برنامه ها ساختند! آن برنامه هایی که به وضوح خواسته های کارگران را تقلیل داده بود! همین دیروز نماینده هایی از بسیاری از ارگانها که باید مدافع حقوق ما باشند با اسد بیگی داعشی بر روی یک میز نشسته و با دزد برای آینده شرکت جلسه گذاشتند شقاوت تا کجا بی عدالتی تا کی؟ بنظر سرکوب اعتصابات ما از سوی سرکوبگران وارد فاز جدیدی شده و از طرق نرم و سخت به صورت زیرپوستی و علنی فعالیتشان گسترش پیداکرده و نشانه اصلی آن بی توجهی به خواسته های برحق و اصلی ماست! پس با توجه به مخالفت های بسیار از سوی همکاران موضوع لایو و مصاحبه با رسانه ها را مطرح کنیم و با خرد جمعی تصمیم بگیریم! میتوان از تاکتیک نه به مصاحبه استفاده کرد تا ببینیم در روزهای آینده آن دسته از رسانه های ضد کارگر هفت تپه چه خواهند گفت؟! توجه داشته باشید مصاحبه گران حکومتی با شگردهای مختلف از جمله سوالات گنگ و شک بر انگیز بدنبال تشویش اذهان عمومی و مقصر جلوه دادن کارگر هستند و از آن سو تحلیلگران و خبرنگاران حکومتی با توجه به گفته های شما با آب و تاب بدنبال منافع خودشان خواهند بود و در آخر این کارگر است که محکوم میشود. این رسانه ها که میگویید رسانه هایی هستند که هنوز از مخالفت و موافقت کارفرما با پرداخت حقوق حرف میزنند! مانندصدای کرخه! گذشت زمان قلم فروشان و ماموران بظاهر خبرنگار را رسوا میکند و بدون شک عاقبت گیر دستهای پینه بسته کارگران خواهند افتاد. مرگ بر ستمگر درود بر کارگر پیام همکار- کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • اشکم دراومد تا این پیام رو نوشتم...

    چی به روز کارگر اومده! هفت تپه اعتصابه! فولاد تحت فشاره! هپکو، معدنچی، پرستار، دکتر، مهندس، بازنشته، همه درگیر شدیم! واقعا افرادی پیدا نمیشند که این وضعیت رو درست کنند؟ وضعیت کارگر و کلا ایران؟ همکار عزیزم که گفتی قلک فرزندت رو شکستی! برادر من هم چند روز پیش قلک فرزندم رو شکستم برای رفتن به دکتر. اما جاش کاغذ پاره گذاشتم! پدر بزرگم با بدبختی زندگی میکنه! پدرم بدبخته! اینم از عاقبت من! برادر تا کی قراره اینجوری باشیم؟ تاکی منتظر یکی باشیم حق ما رو بگیره؟ افتخار میکنم عضوی از خانواده هفت تپه هستم! افتخار میکنم اسماعیل بخشی، ابراهیم عباسی، محمد خنیفر ، یوسف، ایمان و بقیه فعالین هستند! امیدوارم سلامت باشند. تنها راه چاره اینه که بصورت جمعی تصمیم بگیریم و پشت فعالین کارگری بایستیم. تا اونا صدای ما باشند و ما هم حقمون رو بگیریم. تا کی باید غم نان داشته باشیم؟ همکار عزیزم فکرش را بکن تو این شرایط بد اسماعیل، ایمان محمد وبیژنی پور و هفتاد نفر دیگر بی کار شدند. فقط بخاطر اینکه صدای من و تو بودند! فکر کن اونا چی میکشند توی این شرایط! بیایید متحدانه این اختلاسگران رو بیرون کنیم. بخش خصوصی رو بیرون کنیم. به جان بچه هام اشکم دراومد تا این پیام رو نوشتم... پیام همکار - کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • من کارگر هفت تپه هنوز حقوق نگرفتم

    نماینده های بی عرضه مجلس اولین حقوق رو گرفتند. من کارگر هفت تپه هنوز حقوق نگرفتم. کعب عمیر پولی که گرفتی حرام است و مردم از شما راضی نیستند. دیگه گذشت زمانی که همه میومدن تو دولت برای بخور بخور، پولایی که میگیری از حلقومت میاریم بیرون!! همکاران عزیز امیدتون به این نمانده های مجلس نباشه. اینا همه عروسک خیمه شب بازی هستن. از فرماندار تا استاندار تا دادستان و نماینده های مجلس! این ها اختیاری از خودشون ندارند. این ها زندگیشون رو فروختند و سالهاست دارند از خون مردم میخورند. دیدید چطوری بااسدبیگی جلسه گذاشتند؟ توی دزدی هفت تپه خیلی ها دست داشتند و خیلی ها سود بردند. کارگران و مردم عزیز ببینید که چطوری حق مظلوم رو میخورند کارگر هفت تپه اینقدر اومد کف خیابون که کرونا گرفته! اونوقت اسدبیگی تو مصاحبه با ایلنا گفته که به من ظلم شده؟؟ اخه بی حیایی تا چه حد؟؟ امیلی تو تا دیروز زبونت لال شده بود الان زبون درازی میکنی!؟ شماها اینده رو نمیبینید؟ سفت صندلی ها رو چسبیدید؟!!؟ به خدا که سرنوشت بدی در انتظار شماست. شما تا آخرین لحظه دارید به فرزندان این آب و خاک ظلم میکنید. پیام همکار- کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • بیست و دومین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه مقابل فرمانداری شهرستان شوش.

    بیست و دومین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه مقابل فرمانداری شهرستان شوش. #نان_کار_آزادی_ #شادی_رفاه_آبادی #نابود_باد_استثمار_و_کار_مزدی_ سندیکای کارگران نیشکر هفت‌ تپه حمایت خود را از اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه اعلام داشته است و هرگونه بی احترامی، تهدید و ارعاب کارگران محکوم است. ۱۶ تیر ۱۳۹۹ سندیکای کارگران نیشکر هفت‌ تپه زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران بر علیه ستم و استثمار آدرس ایمیل سندیکای کارگران نیشکر هفت‌ *** صفحه #تلگرام #سندیکای کارگران.نیشکر هفت تپه ⬇️ @syndica_7tape با کلیک روی آدرس زیر @Sandika7tapeh اخبار، نظرات و گزارشات خود را برای ما ارسال کنید . اعتراض، اعتصاب، تجمع، تشکل ، داشتن نان و آزادی و زندگی شایسته حق مسلم ماست. آدرس صفحه اینستاگرام سندیکای کارگران هفت تپه *** سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

  • به رسانه ها، نهاد ها ، انجمن ها در داخل کشور

    به رسانه ها، نهاد ها ، انجمن ها در داخل کشور به نمایندگان مستقل کارگری در هفت تپه دوستان عزیز خنیفر، بهمنی، آزادی، عباسی و ....عزیزان ای کاش این دعوت بسیج دانشجویی را رد میکردید و در برنامه امشب اینها در اینستاگرام اینها نروید. این همه رسانه و نهاد و انجمن هست...حضور بسیج و جهادی و ...در هفت تپه داره زیاد تر از زیاد میشه...اینها خدمتگزار عدالت نیستن دنبال کاسبی جناح سیاسی خودشون هستن. شماها یه ندا بدید صد تا رسانه حاضره مصاحب کنه. بسیج دانشجویی اون طرف همان سکه انصاف نیوز امنیتی است. اصلاح طلب و اصولگرا سر منافع خودشون به هم رقابت دارن و نه سر دفاع از کارگران. رسانه ها! نهاد ها و انجمن ها لطفا اعلام کنید که کدام یک توان دارید برنامه زنده اینستاگرامی برای کارگران هفت تپه ترتیب بدهید که این نمایندگان مستقل کارگری در هفت تپه محبور نشن برن با بسیج دانشجویی برنامه اینستاگرامی بذارن.... عزیزانی نماینده که زحمت کشیدید و تا الان این همه هزینه دادید...میدونیم به فکر منافع کارگران هستید و برای همکاران از هیچ تلاشی دریغ نکردید و نمیکنید اما ای کاش برنامه با این بسیج را لغو کنید. شماها افتخار ما هستید و نامتان در تاریخ ما خواهد ماند. اما امیدواریم این درخواست همکاران خود را قبول کنید. جمعی از کارگران نیشکر هفت تپه از بخش های مختلف انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه توضیح: محتوای این پیام همکاران مورد تایید کانال مستقل کارگران هفت تپه نیز هست و ما هم این درخواست را از نمایندگان کارگری داریم.

  • جمع فاسدها!

    جمع فاسدها! جلسه رفع مشکلات هفت تپه با حضور صاحب و ریشه اصلی معضلات و فساد ها! در حالی که اسدبیگی به عنوان بزرگترین دزد و سارق ارز و فاسدترین فرد در خوزستان در حال دادگاهی شدن است یه تعداد مسئولین دولتی دزد و فاسد باش جلسه گرفتن! چه جلسه ای؟ مسخره کردید؟ ارسلان غمگین که طرفدار اینهاست وزیر کار و معاوناش هم همینطور...اینها در اختلاس هدست اسدبیگی-رستمی بودن الان قراره با خود همین اسدبیگی مشکل رو حل کنن؟ مسئولین دولتی برای نجات جعبه سیاه اختلاس های خودشون یعنی اسدبیگی دست به کار شدن! جلسه امروز یعنی تلاش روحانی برای نجات اختلاسگران...چقدر از این ارزها به حساب اقوام روحانی در خارج کشور واریز شده که الان براش جلسه میذارن؟ ما این جلسه ها رو قبول نداریم. اصلا تاریخ مصرف اسدبیگی تمام شده باید پرت بشه در سطل آشغال تاریخ! این جلسه مورد تایید کارگران هفت تپه نیست خلع ید فوری بخش خصوصی و حبس ابد برای اسدبیگی-رستمی! تنها چیزی که ما قبول داریم همینه! پیام همکار - کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • بیست و دومین روز اعتصاب هفت تپه امروز دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹

    بیست و دومین روز اعتصاب هفت تپه امروز دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ بیست و دومین روز اعتصاب کارگران هفت تپه با حضور تعداد زیادی از کارگران در درب فرمانداری برگزار شد. در ادامه کارگران شعار زنان به سمت بازار شوش راهپیمایی کردند. مهم ترین مطالبات کارگران در این اعتصاب به قرار زیر است: ✅ پرداخت فوری حقوق های معوقه و تمدید دفترچه بیمه ✅ بازگشت به کار فوری برای همکاران اخراج شده ✅ بازداشت فوری اسد بیگی و مجازات حبس ابد برای اسدبیگی- رستمی ✅ خلع ید فوری کارفرمای اختلاسگر و بخش خصوصی از هفت تپه ✅ بازگرداندن فوری ثروت های اختلاس شده به کارگران ✅ پایان کار مدیران بازنشسته پیام همکار- انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه @kargare7tape لطفا به خصوصی همکاران و گروه های واتزاپی بفرستید. @kargarane7tape ⬆️ برگزاری اعتصاب کارگران هفت تپه- بیست و دومین روز اعتصاب

  • احد شواغیل - هفت تپه

    ای دستگاه عظیم قضائی! ای که فیلم بزرگی راه انداختی که بگویی عدالت خواه و عدالت طلب هستی! ای که هنوز پرونده کارگران هفت تپه در اهواز بسته نشده اما بزرگترین اختلاسگر مملکت را آزاد گذاشتی که با کت و شلوار و با افتخار سرش را بالا بگیرد و به دادگاه نمایشی شماها بیاید! ای دستگاه بزرگ قضایی که در مردم بدبخت فرو میروی و ادای دفاع از محرومان و کارگران را در می آوری! ای بر سر شغل گذارنده حسینی پویا در اهواز و نظری و جعفری چگنی در شوش که همراه و همدست اختلاسگران هستند! ای که همزمان همدست اختلاسگران و فاسدان هستی و همزمان هم ادعا میکنی علیه اختلاس هستی! ای دستگاه بزرگ قضائی ای بزرگترین مدعی عدالت و ای بزرگترین خالی بند عرصه عدالت! ای دستگاه! ای بزرگ ! ای بازیگر قهار! ای دستگاه ! ای فیلم و سریال های مسخره و سرکاری! دادگاه اسدبیگی تا ابد ادامه دارد و کارگران هنوز حقوق نگرفته اند! ای دستگاه بزرگ و فیلم و سریال و مسخره بازی! ای که هنوز بخش خصوصی اختلاسگر را حمایت میکنی! ای دادگاه اختلاسگران و ای قاضی مسعودی ای دادستانی و ای نماینده شاهمحمدی! ای برگزار کنندگان خیمه شب بازی عدالت! امروز یک کارگر هفت تپه، قلک فرزند شش ساله اش را شکست؛ امروز یک کارگر هفت تپه پول نداشت نان بخرد؛ امروز به دور از چشم دختربچه شش ساله قلک را طی مراسمی با آه و اشک و شرمندگی شکستند و مبلغ آنرا برای خرید نان خالی هزینه کردند؛ امروز یک کودک شش ساله بعد از متوجه شدن و دیدن قلک شکسته گریه کرد و فریاد زد و از خانه بیرون زد و هق هق میکرد. ای دستگاه بزرگ قضائی و ای محاکمه کننده سارقین یک و نیم میلیارد دلار! امروز یک کارگر هفت تپه از بی پولی، قلک فرزندش را شکست که نان بخرد لطفا سعی کنید خجالت بکشید و فیلم شرمندگی خود را هم برای فریب افکار عمومی در صدا و سیمای مسخره و فاسد پخش کنید تا ادای دفاعتان از عدالت کامل شود و این سریال مضحک تکمیل شود. ای دستگاه بزرگ قضائی! امروز یک کارگر هفت تپه برای رفع گرسنگی شکم خود و خانواده، قلک فرزند شش ساله اش را شکست.... با اجازه از همگی !خاک بر سرتان! احد شواغیل هفت تپه انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه لطفا به خصوصی همکاران و گروه های واتزاپی بفرستید. @kargarane7tape

  • بیست یکمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه

    بیست یکمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه امروز یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ #نان_کار_آزادی_ #شادی_رفاه_آبادی #نابود_باد_استثمار_و_کار_مزدی_ با گذشت ۲۱ روز از اعتصاب کارگران‌ نیشکر هفت‌تپه هیچ مسئولی تاکنون درمیان کارگران حضور پیدا نکرده است. بعد از گذشت سه ماه ونیم از سال ۹۹ تنها دستمزد یک چهارم کارگران پرداخت شده، (دستمزد فروردین) وهیچ گونه خبری از پرداخت دستمزد دیگر کارگران نیست. سندیکای کارگران‌ نیشکر هفت‌ تپه حمایت خود را از اعتصاب کارگران اعلام میدارد وخواستار رسیدیگی هرچه سریعتر به خواست ومطالبات کارگران میباشد. هرگونه تهدید و ارعاب کارگران محکوم است. یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ سندیکای کارگران.نیشکر هفت‌ تپه زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران بر علیه ستم و استثمار آدرس ایمیل سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه *** صفحه #تلگرام #سندیکای کارگران.نیشکر هفت تپه ⬇️ @syndica_7tape با کلیک روی آدرس زیر @Sandika7tapeh اخبار، نظرات و گزارشات خود را برای ما ارسال کنید . اعتراض، اعتصاب، تجمع، تشکل ، داشتن نان و آزادی و زندگی شایسته حق مسلم ماست. آدرس صفحه اینستاگرام سندیکای کارگران هفت تپه *** سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه, [05.07.20 04:50] در بیست و یکمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌ تپه دراعتراض به بخش فاسد خصوص که هفت‌ تپه را به نابود کشانده، خواستار: بازگشت همکاران اخراجی خود ازجمله ✔️اسماعیل بخشی، ایمان اخضری،سالار بیژنی و محمد خنیفری می باشیم. ✔️ پرداخت دستمزد های فروردین واردیبهشت ماه و امنیت شغلی تمام کارگران هفت تپه. ✔️ اعتصاب ادامه خواهد داشت! سندیکای کارگران نیشکر هفت‌ تپه حمایت خود را از اعتصاب کارگران اعلام میدارد وخواستار رسیدگی هرچه سریعتر به خواست ومطالبات کارگران میباشد. ۱۵ تیر ۱۳۹۹ سندیکای کارگران نیشکر هفت‌ تپه زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران بر علیه ستم و استثمار آدرس ایمیل سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه *** صفحه #تلگرام #سندیکای کارگران.نیشکر هفت تپه ⬇️ @syndica_7tape با کلیک روی آدرس زیر @Sandika7tapeh اخبار، نظرات و گزارشات خود را برای ما ارسال کنید . اعتراض، اعتصاب، تجمع، تشکل ، داشتن نان و آزادی و زندگی شایسته حق مسلم ماست. آدرس صفحه اینستاگرام سندیکای کارگران هفت تپه ***

  • چرا استاندار و وزیر دادگاه نمیشوند؟

    ‏شاه بیت دادگاه چهاردهم تیرماه ۱۳۹۹ ‎هفت_تپه : وکیل متهم منتظری گفت وقتی وزیر کار و وزیرکشاورزی و استاندار از اسدبیگی حمایت میکردندچه نیازی به رایزنی و حمایتهای موکل من بود آروم آروم ردپای حامیان ‎#اسدبیگی داره مشخص میشه. همون اول هم گفتم یه جوان۳۰ساله به تنهایی نمیتونه ۱/۵ میلیارد دلار ارز بگیره وزرا و رئیس جمهور همدست اسدبیگی ها! چرا استاندار و وزیر دادگاه نمیشوند؟ علت مماشات قوه قضائیه چیست؟ پیام همکار

  • هنوز حقوق ها داده نشده

    بیست و یک روز از اعتصاب کارگران هفت تپه گذشت. هنوز حقوق ها داده نشده و قاضی پرونده اختلاسگرا و نماینده دادستان دارن تماشا میکنن و اقدامی نمیکنن. مسخره است. هیچ مسئولی پیگیر نیست. استاندار و فرماندار دایم در رسان ها دروغ میگن. صدا و سیمای میلی و فاسد غیبش زده. مجلس و دولت و قوه قضائیه عین خیالشون نیست. چرا؟ چون همشون همدست اختلاسگرا هستن. راه چاره چیه؟ اینکه هر روز با تعداد بیشتری بریم تو شوش و خواب خرگوشی این همدستان اسدبیگی-رستمی رو به هم بزنیم. پیام همکار

  • سرنوشت هفت تپه سرنوشت همه ماست

    مردم غیور و آگاه شوش به حمایت از فرزندان خود بشتابید! معلمان، کارگران، دانشجویان، معتمدین منطقه! سرنوشت هفت تپه سرنوشت همه ماست. تا بیرون کردن اشغالگران متحدانه مبارزه کنیم! بخش خصوصی مایه بدبختی و فلاکت مضاعف است! به تجمع کارگران هفت تپه بپیوندید! پیام همکار- کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • بیست و یکمین روز اعتصاب هفت تپه امروز یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹

    بیست و یکمین روز اعتصاب هفت تپه امروز یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ بیست و یکمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه با حضور تعدادی از کارگران در درب فرمانداری و راهپیمایی در داخل شهر شوش برگزار شد. مهم ترین مطالبات کارگران در این اعتصاب به قرار زیر است: ✅ پرداخت فوری حقوق های معوقه و تمدید دفترچه بیمه ✅ بازگشت به کار فوری برای همکاران اخراج شده ✅ بازداشت فوری اسد بیگی و مجازات حبس ابد برای اسدبیگی- رستمی ✅ خلع ید فوری کارفرمای اختلاسگر و بخش خصوصی از هفت تپه ✅ بازگرداندن فوری ثروت های اختلاس شده به کارگران ✅ پایان کار مدیران بازنشسته پیام همکار- انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه @kargare7tape لطفا به خصوصی همکاران و گروه های واتزاپی بفرستید. @kargarane7tape ⬆️ برگزاری اعتصاب کارگران هفت تپه- بیست و یکمین روز اعتصاب

  • کارگران هفت تپه در کوره اعتصاب آبدیده شده اند

    کارگران هفت تپه در کوره اعتصاب آبدیده شده اند ["سخن روز" - حزب کمونیست ایران] موج جدید اعتصاب کارگران هفت تپه که از روز بیست و ششم خرداد ماه آغاز شد همچنان ادامه دارد. در حالی که بر اساس اعلام رسمی “ستاد ملی مقابله با کرونا”، استان خوزستان به لحاظ شیوع گسترده کرونا در وضعیت قرمز و خطرناک قرار گرفته است، کارگران معترض هفت تپه به این دلیل که برای تامین بدیهی‌ ترین مایحتاج زندگی روزمره خود حتی از تهیه شیر خشک برای کودکان نیز در تنگنا قرار گرفته اند راهی جز این پیش رو ندارند که هر گونه خطر ابتلا به کرونا را با جان بخرند و به اعتصاب و راهپیمایی و تجمع های اعتراضی خود ادامه دهند. از اینرو چهارشنبه یازدهم تیر ماه اعتصاب و اعتراضات متحدانه حدود پنج هزار کارگر مجتمع نیشکر هفت تپه وارد هفدهمین روز خود شد. در این روز صدها تن از کارگران اعتصابی این مجتمع صنعتی با سر دادن شعارهایی از قبیل ” کارگر هفت تپه، اتحاد اتحاد”، ” کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد”، “یه اختلاس کم بشه، مشکل ما حل می شه” در خیابان های شهر شوش راهپیمایی کردند. کارگران پس از راهپیمایی، مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان شوش تجمع کرده و بار دیگر اعلام کردند تا رسیدن به خواسته‌های خود، اعتصاب و اعتراض را ادامه خواهند داد. کارگران در این تجمع اعتراضی بر مطالبات خود مبنی بر پرداخت فوری حقوق های معوقه، تمدید دفترچه بیمه های درمانی و اجتماعی، بازگشت به کار چهار همکار اخراجی خود، اسماعیل بخشی، ایمان اخضری، محمد خنیفر و سالار بیژنی، محاکمه عادلانه امید اسد بیگی مدیر عامل شرکت، بازگرداندن ثروت‌ های اختلاس‌ شده به کارگران و ‌خلع ید از بخش خصوصی تأکید کردند و خواستار رسیدگی مسئولین به مطالبات خود شدند. در حالیکه یکی از مطالبات کارگران محاکمه عادلانه امید اسد بیگی مالک و مدیر عامل شرکت است، نامبرده با تودیع وثیقه آزاد شده و در خارج از زندان به سر می ‌برد. رئیس دادگستری شهر شوش در واکنش به اعتراضات و اعتصاب یکپارچه کارگران هفت تپه طی گفتگویی با صدا و سیمای رژیم اعلام کرده “با پیگیری‌های انجام شده تا اواخر هفته آینده حقوق یک ماه کارگران نیشکر هفت‌ تپه پرداخت خواهد شد.” رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش نیز از تمدید دفترچه بیمه کارگران این شرکت با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داده و گفته است: “دفترچه‌های بیمه کارگران این شرکت چهارشنبه یازدهم تیر ماه تمدید می‌شود”. اما کارگران هفت تپه که طی ماههای اخیر بارها با وعده و وعید دروغین از جانب کارفرمایان و مسئولین دولتی مواجه شده اند با ناباوری توأم با هوشیاری به این وعده ها می نگرند. کارگران اعتصابی هفت تپه که در طی روزهای گذشته در محوطه کارخانه و در محل تجمع خود در “سنگر” گرد هم آمده و همراه با نمایندگان خود در مورد چگونگی ادامه اعتصاب رایزنی و تصمیم گرفته اند تاکنون بارها بر ضرورت حفظ اتحاد و همبستگی خود تا رسیدن به خواسته هایشان تأکید کرده و نسبت به وعد و وعید دروغین و اقدامات تفرقه افکنانه عوامل کارفرما و رژیم در میان کارگران هشدار داده اند. کارگران که در تجمع های روزانه خود بر ضرورت تصمیم گیری جمعی و شورایی در مورد چگونگی ادامه اعتصاب و سازمانیابی آن پافشاری کرده اند، بدون تردید با تکیه بر اراده جمعی و با هوشیاری پاسخ وعده رئیس دادگستری و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را هم خواهند داد و نمی گذارند صف مبارزه متحدانه کارگران در واکنش به این وعده ها با تفرقه روبرو شود. کارگران هفت تپه طی پنج سال گذشته بیش از صد اعتصاب و تجمع اعتراضی را تجربه کرده اند. این کارگران در کوره اعتصاب آبدیده شده اند.اعتصاب هفت تپه، تا همین لحظه، نیروی اتحاد و همبستگی مبارزاتی را در صفوف اعتصاب کنندگان تقویت کرده و حس همسرنوشتی را در میان خانواده هایشان برانگیخته است. این اعتصاب که تبعیت روزمره کارگران از کارفرمایان در درون روابط تولید سرمایه دارانه را موقت هم که شده از هم گسسته، به کارگران قوت قلب داده است. این اعتصاب آگاهی به ماهیت طبقاتی و عملکرد دولت سرمایه داران و رسانه های وابسته به آن را بیش از هر زمان دیگر در صفوف کارگران دامن زده است. کارگران طعم مداخله مستقیم در تصمیم گیری ها و اداره جمعی اعتصاب را چشیده اند. کارگران هفت تپه در جریان اعتراض و اعتصابات خود بیش از هر زمان دیگر به قدرت خود واقف شده اند. آنها می دانند که این اعتصاب با همت و کارآزمودگی رهبرانش تاکنون توانسته شگردهای عوامل کارفرما و دولت برای در هم شکستن این اعتصاب را خنثی کند و با تداوم خود می تواند بر فضای سیاسی و مبارزاتی جامعه تأثیرات بگذارد. همزمان با تداوم اعتصاب متحدانه کارگران هفت تپه، در همین هفته گذشته ما شاهد برپایی چندین اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران برای پیگیری مطالباتشان بوده ایم. استمرار و همزمان شدن این اعتصابات و تجمع های اعتراضی حول خواسته های مشابه، زمینه عینی به هم مرتبط شدن و ایجاد هماهنگی در رهبری این مبارزات را فراهم آورده است. در این راستا طرح مطالبات واحد به وحدت و سراسری شدن مبارزات کارگران کمک می کند. همین ساده ترین شکل وحدت از طریق مطالبات و شعارهای واحد به فعالین و پیشروان کارگری امکان می دهد تا روحیه همبستگی و رفاقت کارگری، تشکل پذیری و اعتماد به نفس و باور به قدرت طبقه کارگر را در میان کارگران بالا ببرند. اما هم جهت کردن، هماهنگی و همزمانی مبارزات کارگران در بخش های مختلف و جلب به موقع همبستگی و حمایت واحدهای مختلف از یکدیگر بدون ارتباط نزدیک میان رهبران و فعالین کارگری پیشرو و مبارزی که سر رشته مبارزه در واحدهای مختلف تولیدی و خدماتی را در دست دارند، ممکن نیست. در شرایط نبود تشکل های توده ای و طبقاتی سراسری کارگران که بتوانند در همچین مواقعی با فراخوان به برپایی اعتصاب های حمایتی پیشروی و موفقیت مبارزه در یک رشته معین را تضمین کنند و جنبش کارگری را در قامتی یکپارچه به میدان آورند، این رهبران و فعالین کارگری در مراکز مختلف صنعتی و خدماتی هستند که در ارتباط و پیوند و همکاری با هم و با ایجاد تشکل و نهادی مانند شورای همکاری فعالین کارگری قادر خواهند شد تا حدودی خلاء نبود تشکل های توده ای و سراسری کارگران را پر کنند.

  • ننگ ما ننگ ما! صدا وسیمای ما!

    کارگر هفت تپه آگاه هست و با سابقه چندین سال اعتراض و اعتصابات، دشمنان خود را بخوبی می شناسد یکی از دشمنان اصلی طبقه کارگر و کارگران هفت تپه صدا وسیمای میلی می باشد. صدا وسیمایی که در این چهار سالی که اختلاسگران غارتگر به هفت تپه آمدند برایشان سنگ تمام گذاشتند و پشت سر هم برایشان رپورتاژ خبری می رفتند و آخرین رپورتاژ هم تنها دو هفته قبل از شروع دادگاهشان بود! بخصوص بخش خبری بیست و سی که علیه کارگر هفت تپه مستند کذایی طراحی سوخته تولید کرد و بازجو خبرنگار آمنه سادات ذبیح پور حتی شخصا آستین بالا زد و به اهواز آمد و حتی تو بازجویی ها شخصا شرکت کرد!! اما الان آمنه سادات خبیث و بیست وسی بیشرف کجا هستند؟!! چرا کوچکترین خبری در مورد این ابر فساد ارزی تاریخ کشور منتشر نمی کنند و فقط یک خبر ساده بیست ثانیه ای در مورد دادگاه پخش می کنند و سخنان قاضی و دادستان را منتشر نمی کنند؟!! بله چون صدا و سیمای ما مردمی نیست و محلی برای کسب در آمد برای اشخاص فاسد شده است. اگر به اونا پول بدید برای داعش هم تبلیغ می کنند! ولی کارگر که پول نداره علیهش مستند سی دقیقه ای درست می کنند!! آیا نباید پای صدا و سیما و بیست وسی و آمنه سادات ذبیح پور هم بدلیل حمایت های گسترده و تبلیغات دروغین گسترده نیز به دادگاه این مفسدان کشانده می شد ؟! آیا نباید حساب های صدا و سیما و آمنه سادات و مراودات مالی آنها با خاندان اسدبیگ چک شود؟!! بله شعار کارگر هفت تپه مشخص و روشن است! ننگ ما ننگ ما! صدا وسیمای ما! مرگ بر بیست وسی! بیست وسی دروغگو! پیام همکار- کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • ستون پنجم اطلاعات و کارفرما در صف اعتصابیون شعارهای تند علیه دولت و حاکمیت میدهد!

    ستون پنجم اطلاعات و کارفرما در صف اعتصابیون شعارهای تند علیه دولت و حاکمیت میدهد! *** مامور اطلاعات و معترض نما که در مقابل فرمانداری ویدئو پر میکند تا اینطور نشان بدهد که معترض است و به موقع و در بزنگاه ناگهان شعار انحرافی و پیشنهاد پایان اعتصاب یا تغییر محل اعتصاب برای چند دستگی بدهد. این همان کسی است که 700 میلیون از کارفرما گرفته برای اینکه فعالین را تخریب کند. این مامور وزارت اطلاعات است که برای انجام ماموریت ویژه وارد صف معترضین شده و برخی رسانه های بی اطلاع هم تصویر او را بازنشر میدهند! کارگران هفت تپه فریب این جاسوسان رو نخورده و نخواهند خورد پیام همکار- کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • «همشهری بگوش باش ما کارگریم نه اوباش!»

    کارگران هفت تپه امروز شنبه 14 تیر برای بیستمین روز متوالی اعتراض کردند و در شوش دست به راه پیمایی زدند. با شعار: «همشهری بگوش باش ما کارگریم نه اوباش!»

  • بیستمین روز اعتصاب هفت تپه امروز شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹

    بیستمین روز اعتصاب هفت تپه امروز شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ بیستمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه با حضور تعدادی از کارگران در درب فرمانداری و راهپیمایی در داخل شهر شوش برگزار شد. مهم ترین مطالبات کارگران در این اعتصاب به قرار زیر است: ✅ پرداخت فوری حقوق های معوقه و تمدید دفترچه بیمه ✅ بازگشت به کار فوری برای همکاران اخراج شده ✅ بازداشت فوری اسد بیگی و مجازات حبس ابد برای اسدبیگی- رستمی ✅ خلع ید فوری کارفرمای اختلاسگر و بخش خصوصی از هفت تپه ✅ بازگرداندن فوری ثروت های اختلاس شده به کارگران ✅ پایان کار مدیران بازنشسته پیام همکار- انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه @kargare7tape لطفا به خصوصی همکاران و گروه های واتزاپی بفرستید. @kargarane7tape ⬆️ برگزاری اعتصاب کارگران هفت تپه- بیستمین روز اعتصاب

  • اختلاسگر= دشمن تولید

    در سال ۹۴ که این اختلاسگران با استفاده از رانت با اسم خصوص سازی (خودمانی. یا خصولتی سازی) به هفت تپه آمدند، شرکت نیشکرهفت ۸۴۰۰ هکتار نیشکر اماده برای برداشت جهت انتقال به کارخانه برای تولید شکر داشت . و تناژ ۶۵ هزار تن شکر داشتیم. اما بهره برداری سال ۹۸ را که پشت سر گذاشتیم، ۶۷۰۰ هکتار زمین زیرکشت برای انتقال به کارخانه( برداشت) داشتیم که متاسفانه تقریبا ۱۰۰۰ هکتار آن بدلیل عدم مدیریت صحیح نیشکر برداشت نشد و اوت شد و در نهایت عملکرد اختلاسگران در سال ۹۸، هجده هزار تن شکر زرد بوده است!! لازم به یاد اوریست نه تنها افت شدید تولید داشتیم بلکه کارخانه ای که لقب (مادر)کارخانجات تولیدی شکر درکشور هست با سابقه‌ای بیش از نیم قرن بخش تولید شکر سفید آن به همت برادران کار آفرین اسدبیگی ودوستان همراه دربخش خصولتی تعطیل شده که بیش از صد کارگری که در این بخش تولید شکر سفید به قسمتهای مختلف شرکت تقسیم شده اند . وقتی می گوییم این اختلاسگران تولید کننده نیستند به دلیل . عملکرد ضعیف است که بسیار واضح و شفاف است حتی نیازی به رسم نمودار هم ندارد. فقط کافی است تولید قبل ازامدن بخش خصوصی (۶۵) هزار. و حاصل تولید درسال(۹۸) ۱۸ هزار تن در پایان امسال را کنار هم و در یک ترازو بگذاریم! همچنین با سیاست های غلط و دلال مابانهء آقایون سطح قابل برداشت نیشکر در سال ۹۹، به ۶۱۰۰هکتار رسیده است که اگر شرایط امسال آرمانی باشد و قطعات و وسایل و همه چیز مهیا باشد و زمان را نیز مدیریت کنیم در بهترین حالت به ۳۰ هزار تن شکر خواهیم رسید که با توجه به شرایط کنونی بعید می دانیم حتی به این رقم برسیم! همچنین با توجه به سیاست های غلط این اختلاسگران که احتمالا عمدی می باشد در خصوص اجاره زمین هایی که باید کشت نیشکر در آنها انجام می شد، هر سال سطح زیر کشت نیشکر کاهش می یابد تا کاملا به صفر برسد و سیاست تغییر کاربری زمین ها و تجزیه شرکت را که اختلاسگران سال ها به دنبال آن هستند را پیش ببرند و در نتیجه معیشت و اشتغال کارگران را هدف قرار دهند.این آقایان دلال هستند و ما این را بارها گفته ایم و دلال دشمن تولید است نه کارآفرین و صنعتگر!! و درپایان همه ما کارگران با هوشیاری والا خود در مقابل کارفرما و عواملش فرا می خوانیم. با واریز یک ماه دستمزد کارگران بعد از سه ماه آن هم برای تعدادی از کارگران یک حقوق نصفه نیمه، ما کارگران خواهان خلعیت بخشی خصوص وبازگشت به کار همکاران اخراجی خود در میدان حضور داشته باشند. زیرا آینده و معیشت همه ما کارگران و فرزندان و این منطقه در خطر است . جمعه ۱۳/تیر ۱۳۹۹ جمعی از کارگران نیشکر هفت‌تپه.

  • کرونا به‌سرعت بین کارگران درحال سرایت است

    در جواب اون دوستی که حال آقای یوسف بهمنی رو پرسیده باید بگم بله متاسفانه بجز ایشون چندتا دیگه از نمایندگان کارگری و فعالین کارگری جواب تست کروناشون مثبت شده و الان در قرنطینه خانگی هستن برای همه این عزیزان ارزوی سلامتی داریم پیام همکار

  • گروکشی متهم اقتصادی در هفت‌تپه

    ابوالقاسم رحمانی به گفته کارگران شرکت هفت‌تپه علت اصلی اعتراض‌های اخیر عدم پرداخت حقوق سه ماه اخیر و عدم تمدید دفترچه‌بیمه‌های آنهاست. یعنی از حدود فروردین تا تیرماه امسال، کارگران این شرکت، در این وضعیت بد اقتصادی دریافتی‌ای نداشته‌اند و کسی پاسخگوی این وضعیت آنها نیست. «سینه‌ام درد می‌کنه، نفسم سخت میاد، نمی‌تونم خیلی حرف بزنم، جواب تست کرونام مثبت شده، تو همین تجمعات و تحصن‌هایی که داشتیم، مبتلا شدم. اجازه بده کس دیگه‌ای رو معرفی کنم که باهاتون صحبت کنه، 10ماهه که از شرکت اخراج شدم، برام پرونده‌سازی کردن ولی همراه رفقا تو مطالبه‌گری‌هاشون هستم، از جریان مطلعم اما درد سینه و نفس‌تنگی اجازه نمیده بیش از این صحبت کنم.» به نظر من همین چند خط کافیه، همین چند خط برای فریاد مظلومیت کارگران زحمتکش شرکت نیشکر هفت‌تپه کافیه، همین چند خط برای اثبات شعار بودن تمام آنچه تا امروز به این بندگان خدا قول و وعده داده شد بود، کافیه. همین چند خط که کارگر اخراج‌شده شرکت نیشکر هفت‌تپه پشت گوشی و با صدای گرفته‌اش به من گفت کافیه برای فهم شرایط بحرانی کارگران این شرکت، همین چند خط... راستش را بخواهید این قصه پرغصه کارگران هفت‌تپه برای من هم که کاری جز نوشتن و کمک کردن به بیشتر شنیده‌شدن صدایشان در توانم نیست، گران تمام می‌شود. من هم نمی‌دانم در چنین وضعیت اقتصادی و معیشتی، در این گرانی‌های هر روز و هر لحظه‌ای، در این شرایط بد کسب‌وکارها و اخراج و تعدیل‌های پرشمار و پشت‌سرهم، در این شرمندگی‌های مردانه در برابر مطالبات خانواده‌ها چگونه می‌شود که حق کارگران را خورد و کسی ککش هم نگزد. تازه اینها هفت‌تپه‌ای‌ها هستند که مدت‌هاست صدای مطالبات‌شان به گوش می‌رسد، اینها همان کارگرانی هستند که از شرق تا غرب عالم همه از مطالبات‌شان آگاه شده‌اند و صدایشان به جایی می‌رسد، کارگران فلان کارگاه کوچک در حاشیه شهرهای صنعتی نیستند که بی‌سروصدا اخراج شوند و من رسانه‌ای و شمای دغدغه‌مند اصلا متوجه نشویم چه بلایی بر سرشان آمده است. اینها هفت‌تپه‌ای‌هایی هستند که فعالان دانشجویی و مدنی هرازچندگاهی بهشان سر می‌زنند، مسئولان در حد وعده ‌و وعید هم شده پیگیر مطالبات‌شان هستند و بالاخره هرجوری که باشد، از احوال‌شان مطلعیم. این ویروس خصوصی‌سازی عجیب به جان کارگران مملکت افتاده و برای آنها مساله‌ساز شده است. 15 روز اعتراض، تحصن و مطالبه کسی به داد کارگران نمی‌رسد 15 روزی است که اخباری، هرچند محدود و جسته‌گریخته از تجمعات و اعتراض‌های دوباره کارگران نیشکر هفت‌تپه به گوش می‌رسد. 15روزی است که روزانه تعدادی از کارگران این شرکت، برای پیگیری مطالبات‌شان دست به تحصن و اعتراض زده‌اند و خواهان همان همیشگی‌هایشان هستند، همان مطالبات حداقلی که علی‌رغم تمام بگیروببندها، تمام وعده‌ها و تمام انتظارات هنوز جامه عمل به خود نپوشیده‌اند و در بر همان پاشنه سابق می‌چرخد. از 25 خردادماه سال جاری تا همین دیروز که من درحال نوشتن این گزارش بودم و همین امروز که شما درحال خواندن این خطوط هستید، کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه با اعتراض و تحصن پیگیر وصول مطالبات‌شان هستند. به گفته کارگران این شرکت علت اصلی اعتراض‌های اخیر عدم پرداخت حقوق سه ماه اخیر و عدم تمدید دفترچه‌بیمه‌های آنهاست. یعنی از حدود فروردین تا تیرماه امسال، کارگران این شرکت، در این وضعیت بد اقتصادی دریافتی‌ای نداشته‌اند و کسی پاسخگوی این وضعیت آنها نیست. رسیدگی به وضعیت شغلی، تعیین‌تکلیف شرکت، بازگشت به کار همکاران اخراج‌شده، ابطال واگذاری شرکت به بخش خصوصی و... نیز دیگر مطالباتی است که کارگران این شرکت قدیمی و باسابقه در کشور پیگیر آن هستند. مساله هفت‌تپه برای امروز و دیروز نیست در توضیح و تشریح علل اعتراض‌های اخیر کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه یکی از آنها به «فرهیختگان» گفت: «این اعتراض‌ها به چهار، پنج سال قبل برمی‌گردد. یعنی از سال 94 که این آقایان به منطقه ورود کردند، از بهمن‌ماه 94 مسئولیت شرکت را به عهده گرفتند. از آن زمان تاکنون حقوقی نبوده که بدون اعتصاب گرفته باشیم. یعنی برای هر حقوقی در این چهار،پنج سال که اینها آمدند، اعتصاب کردیم. در این چند سال شاهد بودیم چطور پروژه‌های صوری راه می‌اندازند؛ از آمدن وزیر جهادکشاورزی تا دیدارهای استاندار که مشخص بود کارهایی انجام می‌دهند و یک تخلفی صورت می‌گرفت. بعد از بروز جدی مشکلات از سوی کارگران هفت‌تپه گروهی به‌عنوان مجمع نمایندگان تشکیل دادیم. بچه‌هایی همانند بخشی و دیگر دوستان در این مجمع بودند. اتفاقات آبان 97 و اعتراض‌ها که رخ داد ما را دستگیر کردند و برای من هفت‌سال حبس بریدند و برای بخشی 14 سال، که البته الان عفو خوردیم. برای بالغ بر 200 کارگر پرونده‌های متعدد درست کردند و بسیاری را بایگانی کردند و هزار بلا سر کارگر آوردند. دولتی‌ها و آقایان دولت شرکت را دودستی تقدیم این آقایان کردند و ارز دولتی به میزان یک‌میلیارد و 480 میلیون دلار به آنها دادند و الان گردن نمی‌گیرند. از قوه قضائیه تشکر می‌کنم که به این ماجرا ورود کرده است. اعتصابات 15روزه اخیر هم به‌خاطر این است که محاکمه اسدبیگی و رستمی که دو شریک بودند، زودتر تمام شود که به نام هفت‌تپه ارزهای دولتی دریافت کردند.» 7 مطالبه کارگران هفت‌تپه این کارگر در ادامه مورد به مورد به تشریح مطالبات‌شان پرداخت و گفت: «یک؛ لغو فوری قرارداد واگذاری شرکت و جلوگیری از هر گونه خصوصی‌سازی دیگر، دو؛ پرداخت فوری حقوق‌های معوقه و بیمه کارکنان، سه؛ بازداشت فوری اسدبیگی و رستمی، محاکمه و اشدمجازات غارتگران بیت‌المال، چهار؛ پرداخت مزایای برابر به تمامی پرسنل شرکت، پنج؛ بازگشت به کار، کارگران اخراج‌شده که اعم از محمد خنیفر، سالار بیژن‌پور و... است، شش؛ قطع همکاری و بیرون رفتن تمام مدیران بازنشسته از شرکت، نزدیک به 70-60 نفر بازنشسته در شرکت داریم که یا برای هفت‌تپه بودند یا از اطراف هفت‌تپه آمدند و به‌عنوان بازگشت به کار به‌کارگیری شدند. بازنشسته شده و حقوق چهار، پنج‌میلیونی از تامین اجتماعی می‌گیرند، از اسدبیگی هم حقوق 30-20 میلیونی دریافت می‌کنند. به چه دلیلی اینها به‌کارگیری می‌شوند؟ چون با نفوذی که در جاهای مختلف دارند برای اسدبیگی کارچاق‌کنی می‌کنند. همانند آقای «ح. ش» که اخیرا فرار کرد و رفت. همانند آقای «ش» که رئیس حقوقی شرکت بود و الان که دید اوضاع خراب است، استعفا داد. این آقا در بخش حقوقی بود و کارهای دادگاهی اسدبیگی را پیش می‌برد. به همین شکل بقیه بازنشسته‌ها را به‌کار گرفت. حتی به آقای «ع» نزدیک به 100میلیون حقوق می‌دهد، چون در جاهای مختلف آشنا دارد. این میزان جوان با پتانسیل بالا در هفت‌تپه هستند، چرا از این جوانان استفاده نمی‌شود؟ هفت؛ از رئیس قوه قضائیه تقاضا می‌شود جهت مختومه کردن تمام پرونده‌های قضایی کارگران در دادگستری شوش و اهواز اقدام کند. الان دو پرونده در شوش برای دو کارگر داریم. 16-15 پرونده هم در شعبه 16 تجدیدنظر اهواز داریم. از قوه قضائیه می‌خواهیم این پرونده‌ها را رفع و رجوع کند.» کرونا به‌سرعت بین کارگران درحال سرایت است این فعال کارگری و از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در پاسخ به این سوال که آیا در این ایام تحصن 15روزه کارگران کسی از مسئولان به آنها سر زده تا مطالبات‌شان را بشنود، گفت: «خیر تا الان کسی نیامده است و امروز هم اعتراض به شهر کشیده شده است. من به مدت 10ماه است که اخراج هستم و بخشی هم همین‌طور. خواهشی که دارم بنویسید و آن هم اینکه نگران و ناراحتم درخصوص اینکه کرونا بین کارگران اپیدمی شده و به دلیل تحصن‌ها و اعتراضاتی که در شهر صورت می‌گیرد، این ویروس بین همکاران پخش می‌شود که این یک فاجعه انسانی است. امیدواریم مسئولان زودتر فکری به حال ما کنند.» کارگران سپر انسانی مدیر متهم هفت‌تپه همان‌طور که از صحبت‌های این کارگر مشخص بود، مسئول اصلی این وضعیت پیش‌آمده (البته با چشم‌پوشی بر قصور دولتی) امید اسدبیگی، از متهمان دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی است؛ فردی که به همراه شرکایش در سال 94 مجموعه نیشکر هفت‌تپه را در پروسه‌ای غیرشفاف از دولت خریداری کردند و از همان روز تابه‌حال مانع پایین رفتن آب خوش از گلوی کارگران شد‌ه‌اند. نکته قابل‌تامل در این رابطه که یکی از مطالبات اصلی کارگران هم بود، سرعت بخشیدن و هرچه زودتر تعیین‌ تکلیف‌شدن پرونده اسدبیگی است، چراکه هم به اذعان کارگران و هم به گفته نماینده دادستان و قاضی دادگاه، اسدبیگی با توسل به مساله حقوق کارگران و سوءاستفاده از این ماجرا از دادگاه وقت می‌خرد و با هربار برگزاری دادگاه و پیگیری تخلفاتش ماه‌ها حقوق کارگران را به تعویق می‌اندازد تا از این طریق تغییری در روند رسیدگی به پرونده‌اش ایجاد کند. بد نیست بخشی از این ادعاها را که در دادگاه اسدبیگی بیان شد، مرور کنیم. در دهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۲۱ متهم کلان ارزی به ریاست قاضی مسعودی که اسدبیگی هم به‌عنوان یکی از متهمان در آن حاضر بود، دوباره در ارتباط با حدود یک‌و‌نیم میلیارد دلار ارز دولتی که این مدیر جوان شرکت هفت‌تپه آن را دریافت کرده بود، سخن گفته شد. (این همان پولی است که اسدبیگی علت عدم آزادسازی آن توسط مراجع قضایی را باعث و بانی تعویق حقوق کارگران عنوان می‌کند.) نماینده دادستان در ارتباط با این پول خطاب به اسدبیگی گفت: «شما منابع دیگری هم دارید و از آن می‌توانید حقوق را پرداخت کنید. تا شما را احضار می‌کنیم حقوق کارکنان را دو ماه عقب می‌اندازید. از وقتی که در اردیبهشت دادگاه تشکیل شده است، پرداخت حقوق را عقب انداخته‌اید و این کار را برای فشار به دادگاه انجام می‌دهید.» در همین دادگاه یوسف بهمنی، نماینده کارگران هفت‌تپه خطاب به قاضی خاطرنشان کرد: «آقای قاضی هر موقع اینها [امید اسدبیگی و مهرداد رستمی مالکان هفت‌تپه و متهم قاچاق ارز] پرونده‌شان بالا می‌آید، از کارگران به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.» آزادی این متهم با چنین سیاهه‌ای از اتهامات و ناکارآمدی‌ها هم حسابی خون کارگران را به جوش آورده است، بهمنی در این رابطه هم خطاب به قاضی مسعودی گفت: «آقای قاضی چرا وقتی من کارگر ادعای حقم رو می‌کنم، برام پرونده‌سازی می‌کنند و لباس زندان تنم می‌کنند ولی امید اسدبیگی با این حجم عظیم از فساد با کت و شلوار داره راست‌راست می‌چرخه؟ کجای این عدالت است؟ از زمانی‌که بخش خصوصی به هفت‌تپه اومده، به جز فلاکت و بدبختی و نکبت هیچ دستاوردی نداشته است.» حمایت قضایی، لازم است اما کافی نیست کارگران از ورود قوه قضائیه به ماجرای تخلفات گسترده در شرکت نیشکر هفت‌تپه خشنود هستند، منتها معتقدند این مساله اصلا کافی نیست و تضمینی برای احقاق‌حقوق آنها ایجاد نکرده است. درست هم می‌گویند، 15 روز اعتراض و تجمع و تحصن دوباره، آن‌هم در این وضعیت خطرناک از لحاظ بیماری کرونا نشان از این دارد که حتی با ورود قوه قضائیه به مساله هنوز مشکلات پابرجاست. یادم هست چند ماه پیش که احکام کارگران این شرکت اعلام شد، احکامی که به موجب آن مثلا برای محمد خنیفر، کارگر هفت‌تپه شش سال حبس تعزیری صادر شد، قوه قضائیه ورود خوبی داشت و سخنگوی دستگاه قضا هم گفت: «رویکرد قوه قضائیه در دوره جدید این است که باید میان مفسدان اقتصادی و قشر ضعیفی همچون کارگر که در اثر فشار اقتصادی و مشکلات معیشتی حتی دست به اقدامات مجرمانه می‌زنند، تفکیک جدی قائل شد و با گروه اول درنهایت قاطعیت و با اشدمجازات برخورد کرد اما درخصوص گروه دوم با تسامح و رأفت برخورد کرد.» بعد از این تعداد زیادی از آرا برگشت و کارگران تبرئه شدند، ولی بازهم جز بعد قضایی، مصائب جدی‌تر همچنان برای کارگران پابرجا ماند. خصوصی‌سازی افسارگسیخته و رانتی را شاید بتوان علت اصلی این بلبشوی مدیریتی و سرنخ تمام مشکلات و اتفاقات پیش‌آمده برای کارگران کشور عنوان کرد، اما اینکه راهکاری برای جلوگیری تکرار یا ترمیم آنچه تا امروز اتفاق افتاده است هم وجود دارد یا نه، هنوز در هاله‌ای ابهام قرار دارد.

  • کانون انجمن های کارگران ساختمانی کردستان

    بگذار همه دنیا بدانند که طبقه کارگر ایران اعتصاب و حق طلبی هفت تپه خود را تنها نمیگذارد. اعتصاب کارگران هفت تپه هفدهمین روز خود را پشت سر گذاشت. آوازه این اعتصاب سراسر ایران فضای سیاسی و خبری ایران را فراگرفته است. کیست که به عزت و احترام حرکت متحدانه پنج هزار کارگر و خواستهای بر حق و عادلانه هفت تپه به وجد نیاید؟ هفت تپه صدای رسای اعتراض و بیان روشن مطالبات کل طبقه کارگر ایران است. کارگران هفت تپه جلو افتاده اند. آنها در مقابل کوهی از توطئه و سیاست های ضد کارگری از طرف کارفرما و دولت راه را نشان میدهند. این راه چیزی جز درایت و پافشاری بر وحدت میان کارگران و سرسختی بر سر مطالبات نیست. امروز میلیونها کارگر در هزاران واحد تولیدی، از صنعت نفت و خودرو سازی ها تا معادن و کارگاهها اعتراض خود را در اعتصاب هفت تپه باز میشناسند، از این اعتصاب نیرو میگیرند و دلشان برای پیروزی آن میتپد. اعتصاب هفت تپه دست کارگران ایران را در دست هم گذاشته است. به هم سرنوشتی کارگران معنایی زنده و زمینی بخشیده است. وقت آنست دست هفت تپه را بفشاریم و برای هم سرنوشتی، بخصوص روی زمین سفت مبارزاتی و عملی سهمی شایسته ادا کنیم. ما کارگران و استادکاران ساختمانی، اعلام میکنم بخشی از این مبارزه هستیم. پیروزی در هفت تپه را به معنای پیروزی خود و برای کل طبقه کارگر ایران می نگریم. ما تمام توان خود را در قالب انواع کمپین های حمایتی و صندوق های مالی و... برای اعتصاب نیشکر بکار خواهیم انداخت. تاریخ معاصر طبقه کارگر در ایران مملو ازاعتصابات و مبارزاتی است که از همبستگی و اتحاد با یکدیگر واماندند. هفت تپه میتواند، باید و شایسته آنست که سرمنشاء دریایی از ابتکارات همبستگی بخش های کارگری در سراسر ایران شود. بگذار همه دنیا بدانند که طبقه کارگر ایران اعتصاب و حق طلبی هفت تپه خود را تنها نمیگذارد. کانون انجمن های کارگران ساختمانی کردستان بازنشر: کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • اختلاس و ادامه زمین خواری کارفرمای هفت تپه همچنان ادامه دارد

    اختلاس و ادامه زمین خواری کارفرمای هفت تپه همچنان ادامه دارد مصطفی شفیعی مدیر اخراج شده امور غیرنیشکری همچنان به کار اجاره به اقوام ونزدیکان واسع لیسان اسدبیگی و رستمی ادامه می‌دهد تا بدین صورت بساط زمین خواری و فتنه گری را همچنان در منطقه و شرکت هفت تپه نگه دارد. با توجه به اینکه مصطفی شفیعی جزء گروه تجزیه سرزمین های هفت تپه و زمین خواری مدرن است این بار اما به صورت اجاره دهنده زمین های حاصلخیز به عوامل و نوکران کارفرمای بخش خصوصی پرداخته است و در پی جلساتی که در بخش کمپ نی بری شرکت با نفوذی‌ها و فتنه گرانی همچون: عادل سماعی، ناصر نعامی، چایان، مهدی سماعی و دیگر زالوصفتان که در این شرایط تلخ و صعب، کمر به تخریب شرکت بسته اند، شروع به تقسیم ثروت ها و منابع هفت تپه می‌کند. در این بین شخص قائم مقام شرکت، آمیلی و همراه او صابریان زاده، رئیس حراست امجدی، معاون حراست محمد مسحنه، در این خیانت بزرگ مصطفی شفیعی و کارفرما البته سهیم هستند زیرا چگونه می‌شود منابع و سرزمین های هفت تپه به تاراج رود و مسئولین شرکت چشم بر حقایق و واقعیات ببندند جز اینکه در این توطئه سهیم باشند؟! از صدقه سری همین مسئولین و افراد دون مایه، مدتی است بی قانون . در امور شرکت پیاده شده و کسی از دولت و مسئولین مانع این کفتار صفتان نمی‌شود‌. اما کارگران هفت تپه با اتحاد خود جلو این زمین‌ خواری و تجزیه و رشوه دهی را میگیرند و خود افراد نالایق را از هفت تپه یکی یکی و گروه گروه بیرون خواهند انداخت. باید اعلام کرد که هفت تپه با تمام بخش‌هایش از زمین های کشاورزی تا محیط های صنعتی همگی یک هفت تپه واحد است و تمام این ۲۴ هزار هکتار به خود کارگران که رگ ها و پوست و گوشت و استخوان این مجموعه عظیم به شمار می‌روند تعلق دارد و به اخطار شدیدی به فتنه گران میدهیم که دست از سر سرزمین هفت تپه بردارید. پاینده کارگر پاینده هفت تپه. جمعه /۱۳/تیرماه /۹۹ ارسالی کارگران.نیشکر هفت‌تپه

  • نوزدهمین روز اعتصاب هفت تپه امروز جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹

    نوزدهمین روز اعتصاب هفت تپه امروز جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ نوزدهمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه با حضور کارگران از بخش های مختلف شرکت در درب فرمانداری برگزار شد. مهم ترین مطالبات کارگران در این اعتصاب به قرار زیر است: ✅ پرداخت فوری حقوق های معوقه و تمدید دفترچه بیمه ✅ بازگشت به کار فوری برای همکاران اخراج شده ✅ بازداشت فوری اسد بیگی و مجازات حبس ابد برای اسدبیگی- رستمی ✅ خلع ید فوری کارفرمای اختلاسگر و بخش خصوصی از هفت تپه ✅ بازگرداندن فوری ثروت های اختلاس شده به کارگران ✅ پایان کار مدیران بازنشسته پیام همکار- انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه @kargare7tape لطفا به خصوصی همکاران و گروه های واتزاپی بفرستید. @kargarane7tape