ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیست و دومین روز اعتصاب در نیشکر هفت‌تپه؛ مسئولان فقط وعده می‌دهند

۲۲ روز از آغاز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه می‌گذرد، اما کسی پاسخگوی مطالبات آن‌ها نیست. کارگران روز دوشنبه ۱۶ تیر پس از تجمع مقابل فرمانداری شوش، با شعار «کارگر هفت‌تپه‌ایم، گرسنه‌ایم، گرسنه» در خیابان‌های شهر راهپیمایی کردند. در تجمع مقابل فرمانداری شوش یکی از کارگران گفت: ما اوباش نیستیم! ما کارگریم! دنبال مطالبات‌مان هستیم، گردن مقابل کسی خم نمی‌کنیم و نیشکر هفت‌تپه را با چنگ و دندان حفظ می‌کنیم.

۲۲ روز از آغاز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه می‌گذرد، اما کسی پاسخگوی مطالبات آن‌ها نیست. کارگران روز دوشنبه ۱۶ تیر پس از تجمع مقابل فرمانداری شوش، با شعار «کارگر هفت‌تپه‌ایم، گرسنه‌ایم، گرسنه» در خیابان‌های شهر راهپیمایی کردند.

دور جدید اعتصاب در نیشکر هفت‌تپه روز ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ آغاز شده است.
دور جدید اعتصاب در نیشکر هفت‌تپه روز ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ آغاز شده است.

دور تازه اعتصاب از ۲۶ خرداد ۹۹ آغاز شده است. کارگران که از ابتدای سال جاری حقوق نگرفته‌اند، خواستار پرداخت مطالبات معوقه، بازگشت به کار کارگران اخراجی، خلع ید از مالکان فعلی شرکت و بخش خصوصی هستند.

مدیرعامل شرکت امید اسدبیگی، متهم ردیف اول یک پرونده اختلاس یک و نیم میلیارد دلاری ارز است. او به بهانه مسدود بودن حساب‌های شرکت از پرداخت حقوق کارگران خودداری می‌کند. اما قاضی پرونده معتقد است اسدبیگی قصد دارد با گروگان گرفتن حقوق کارگران، دادگاه را تحت فشار بگذارد. کارگران نیز می‌گویند اسدبیگی آن‌ها را به سپر انسانی خود تبدیل کرده است.

پنجشنبه هفته گذشته در هجدهمین روز اعتصاب، خبر پرداخت حقوق فروردین ماه کارگران اعلام شد، اما تنها حقوق چند صد نفر پرداخت شد. اکثر کارگران هنوز حقوق فروردین را دریافت نکرده‌اند. دوشنبه ۱۶ تیر خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) به نقل از حسین آمیلی نماینده تام‌الاختیار شرکت نیشکر هفت‌تپه، وعده داد حقوق فروردین کارگران سه‌شنبه واریز می‌شود.

یکی از کارگران در تجمع امروز مقابل فرمانداری طی سخنانی گفت آن‌ها برای کسب مطالبات خود مصمم‌اند. او گفت:

«به ما کارگران معترض می‌گویند که اوباشیم. متاسفم برای مملکتی که بر فرزندان خودش اسم اوباش می‌گذارد. ما اوباش نیستیم! ما کارگریم! دنبال مطالبات‌مان هستیم، گردن مقابل کسی خم نمی‌کنیم و نیشکر هفت‌تپه را با چنگ و دندان حفظ می‌کنیم».

علاوه بر مشکلات معیشتی که تاخیر در پرداخت دستمزدها برای کارگران و خانواده‌های آن‌ها ایجاد کرده، آن‌ها با کرونا نیز دست و پنجه نرم می‌کنند. خوزستان از استان‌هایی است که از لحاظ گستردگی شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد. پیش از اعتصاب نیز کرونا در نیشکر هفت‌تپه شیوع پیدا کرده و تعدادی از کارگران به کووید ۱۹ مبتلا و حدود ۴۰ تن از آن‌ها قرنطینه‌اند.

به گزارش کانال‌های خبری کارگران نیشکر هفت‌تپه در تلگرام، در حین اعتصاب نیز تعدادی کارگر از جمله دو نماینده کارگران، به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. اما کارگران به ناگزیر با مایه گذاشتن از جان خود اعتصاب، تجمع و راهپیمایی می‌کنند.

پرونده اخلال‌گران کلان ارزی که امید اسدبیگی، مدیر عامل شرکت متهم ردیف اول آن است هم‌اکنون در قوه قضائیه در دست بررسی است و ۱۰ جلسه آن برگزار شده است. امید اسدبیگی همه اتهامات را رد می‌کند.

امید اسدبیگی هفته گذشته به همراه پدر و برادرش، دو تن از مالکان شرکت، در یک گفت‌و‌گوی رسانه‌ای زنده دو ساعت و نیمه، تمامی اتهاماتش را رد کرد. به گفته‌ی اسدبیگی، «هفت‌تپه علاوه بر مسائل اقتصادی مسائل پشت پرده زیادی دارد» و آن‌ها قربانی پرونده‌سازی شده‌اند.

مدیر عامل نیشکر هفت‌تپه گفت در صورتی که تبرئه شود و نیشکر هفت‌تپه در تملک آن‌ها باقی بماند، حقوق عقب‌افتاده کارگران را پرداخت می‌کنند و در صورتی که شرکت به کس دیگری واگذار شود، او پاسخگو نخواهد بود.

مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با ۲۴ هزار هکتار وسعت زمین‌های کشاورزی و کارخانه و حدود پنج هزار و ۵۰۰ کارگر سال ۱۳۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد.
نحوه واگذاری این شرکت از ابتدا بحث‌انگیز بود. این شرکت از زمان واگذاری صحنه اعتراض و اعتصاب کارگران نسبت به سوء مدیریت، سوء استفاده از شرکت، تحمیل قراردادهای غیرعادلانه کار، بدی شرایط کار، و تعویق مطالبات است.
کارگران خواستار خلع ید از بخش خصوصی هستند.
بیش از ۱۰۰ کارگر این مجتمع به جرم اعتراض احضار و بازداشت شده‌اند. اسماعیل بخشی، محمد خنیفر و… از نمایندگان کارگران علاوه بر تعقیب قضایی و امنیتی از محل کار خود نیز اخراج شده‌اند.
دور جدید اعتصاب در نیشکر هفت‌تپه روز ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ آغاز شده است. کارگران که از ابتدای سال حقوق نگرفته‌اند خواستار پرداخت حقوق معوقه، خلع ید از بخش خصوصی و بازگشت به کار نمایندگان اخراجی خود هستند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امروز پنج شنبه،بیست و پنجمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه.

    زنده باد اعتصاب. ادامه اعتصاب کارگران مبارز هفت تپه. ✔️ شریعتی حیا کن، خوزستان را راه کن امروز پنج شنبه،بیست و پنجمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه. #نان_کار_آزادی_ #شادی_رفاه_آبادی #نابود_باد_استثمار_و_کار_مزدی_ اعتراضات کارگران هفت‌تپه در راستای کسب مطالبات، وارد بیست و پنجمین روز شد. همچنان ما شاهد بی تفاوتی افرادی هستیم که خود را مسئول!!!؟؟؟؟ می نامند، کسانی که گوش شنوا برای شنیدن درد کارگر را ندارند، اما ثروت های تولید شده توسط کارگران را، غارت می کنند. سندیکای کارگران‌ نیشکر هفت‌ تپه حمایت خود را از اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه اعلام میدارد وخواستار رسیدگی هرچه سریعتر به خواست ومطالبات کارگران میباشد. پنج شنبه ۱۹ تیرماه ۱۳۹۹ سندیکای کارگران نیشکر هفت‌ تپه زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران بر علیه ستم و استثمار آدرس ایمیل سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه *** صفحه #تلگرام #سندیکای کارگران.نیشکر هفت تپه ⬇️ @syndica_7tape با کلیک روی آدرس زیر @Sandika7tapeh اخبار، نظرات و گزارشات خود را برای ما ارسال کنید . اعتراض، اعتصاب، تجمع، تشکل ، داشتن نان و آزادی و زندگی شایسته حق مسلم ماست. آدرس صفحه اینستاگرام سندیکای کارگران هفت تپه ***

  • حمایت از فرزند کارگر

    دریافتی متن ادبی که میفرستم به نشانه حمایت از فرزند کارگری است که امروز همراه پدر در اعتصابات شرکت داشت . پسر باغیرتی که متاسفانه از اینک دغدغه نان را دارد . دلتنگم مثل تو .. مثل هوای وطنم مثل فاخته لب بام نشسته برای همراهی با تو صبر ندارم برای دیدنم شتاب کن تا در هوای هم پرواز کنیم با من حرف بزن بگو از دلتنگیهایت از نان شب که به یغما رفته از شور و غرور و سادگیهایت بگذار با تو بگویم از ... آزادی، میدانم تکراری است اما هر جا ، هر زمان تداعی رهایی در ذهنم زیباست صادقانه می گویم در دنیای تو نیستم ، اما خواسته ات همه دنیای من است ... زهرا . ر‌

  • غارت و چپاول، گرسنگی ، تبعیض و نابرابری، بس است

    تصویر فرزند یکی از کارگران نیشکر هفت تپه که امروز همراه پدر کارگرش در اعتصاب کارگران درشوش، در گرما بالای پنجاه درجه بی هوش و نقش بر زمین می شود. این کودک نازنین آمده بود تا بگوید، غارت و چپاول، گرسنگی ، تبعیض و نابرابری، بس است. ۱۹ تیر ۱۳۹۹

  • بیست و پنجمین روز اعتصاب هفت تپه امروز پنج شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹

    بیست و پنجمین روز اعتصاب هفت تپه امروز پنج شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹ بیست و پنجمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه با حضور پرشور تعداد زیادی از کارگران در درب فرمانداری برگزار شد. در این تجمع، کارگران بر ضرورت اتحاد و ادامه اعتصاب تا رسیدن به مطالبات و از جمله خلع ید بخش خصوصی تاکید کردند. در ادامه کارگران شعار زنان به سمت بازار شوش راهپیمایی کردند. مهم ترین مطالبات کارگران در این اعتصاب به قرار زیر است: ✅ پرداخت فوری حقوق های معوقه و تمدید دفترچه بیمه ✅ بازگشت به کار فوری برای همکاران اخراج شده ✅ بازداشت فوری اسد بیگی و مجازات حبس ابد برای اسدبیگی- رستمی ✅ خلع ید فوری کارفرمای اختلاسگر و بخش خصوصی از هفت تپه ✅ بازگرداندن فوری ثروت های اختلاس شده به کارگران ✅ پایان کار مدیران بازنشسته پیام همکار- انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه @kargare7tape لطفا به خصوصی همکاران و گروه های واتزاپی بفرستید. @kargarane7tape ⬆️ برگزاری اعتصاب کارگران هفت تپه- بیست و پنجمین روز اعتصاب

  • دولت بدنبال خفه کردن صدای اعتراض ما هست

    همکاران گرامی! اکنون پس از گذشت ۲۴ روز از اعتصاب ما، نه تنها همچنان مقامات از حضور در اعتصاب و توجه به خواسته های ما سرباز میزنند بلکه گفته ها و کردار مقامات نشانگر این است که هیچگونه تصمیمی برای برخورد با اسدبیگی و توجه به درخواست ما کارگران در کل مملکت وجود ندارد و کسانی که تا دیروز دم از حمایت از کارگران میزدند، خود را به خواب زده اند. اکنون پس از گذشت چند سال از پروژه ی امنیتی کردن و اختلاف افکنی و گمراه کردن افکار عمومی از سوی مقامات با ایجاد مستندهای اعترافات اجباری، پرونده سازی از سوی کارفرما و مراجع امنیتی و پروژه تخریب کارگران پیشرو و بسیار کارهای غیر انسانی، کارگر هفت تپه که درگذشته از روی مصالحه و بی پناهی به قوه قضائیه رجوع میکرد به قدرت خود پی برده و خوشبختانه با حمایت سرشار از محبت هم میهنان مواجه شده و این نوید را میدهد که اتحاد، اتحاد، اتحاد در همه زمینه ها کارساز است. در سالهای گذشته تلاش های زیادی در جهت تفرقه در بین کارگران هفت تپه شده است اما کارگران هفت تپه، از این امتحان سربلند بیرون آمدند و دیگر گول تصمیمات جعلی که تضمینی ندارند را نمی خورند. آیا همچنان کسی مانده که نداند همه و همه از بالا تا پایین مقامات، به نوعی همدست اسد بیگی بوده اند چه آنها که حرف زدند و وادار به سکوت شدند و چه مقامات بزدلی که از ترس رو شدن فسادشان از سوی مافیای حامی اسدبیگی چشم خود را بر روی اقدامات ضد انسانی این سرمایه دار فاسد بستند به نوعی به او کمک کرده اند. چندین سال درگیر ماجرای بخش خصوصی دزد بوده ایم و خیلی ها خوشحال از آنکه قوه قضاییه ورود کرده و قرار است عدالتی!! اجرا شود اما دیروز جلسه ای بین مدافعان و حامیان دزدان این روزهای کشور برگزار شد و تصمیماتی گرفتند و مصاحبه هایی کردند و ماهیت این افراد بیش از پیش روشن شد. قسمت جالب داستان، شاه کرمی این فرد ضد کارگر اظهار داشتند کارگران به تجمعات خودشان پایان دهند!! جناب شاه کرمی! شما به آخر خط رسیدید منتظر عدالت باش!! از طرف نهادهای امنیتی و قوه قضائیه هم سینگال توقف اعتصاب فرستاده میشه!!! و از همه مهمتر کعب عمیر نماینده نادان شوش برخلاف تبلیغات انتخاباتیش اظهار داشته نمیتوانم اسد بیگی را خلع ید کنم!! خاک بر سرت! حیف خاندان کعب عمیر نیست که فردی مثل تو بخواد آبروی بزرگان کعب عمیر را لکه دار کند!! خب رسیدیم به قسمتهایی از داستان که بی شباهت به پایان با ضرب و زور سرکوب اعتراضات ما در سالهای گذشته نیست. پس از هر زمانی نیاز به هوشیاری و خرد جمعی داریم تا از یک سوراخ دوباره نیش نخوریم! خوشبختانه اکثریت کارگران پس از سالها مبارزه تنها راه چاره را در اتحاد میبیند. روی صحبتمان با اندک کارگرانی است که به دلایل شخصی و مشکلات روزمره از شرکت در اعتصابات امتناع میکنند‌. برادران دوباره تصمیم به پاک کردن صورت مسئله و سرکوب ما کارگران گرفته اند. متاسفانه تمام دستگاه های دولتی از حبیبی خانه کارگر تا کمیسیون اجتماعی تا روحانی و دیگران بدنبال خفه کردن صدای اعتراض ما هستند. اما نمیتوانند پس میخواهند با سرکوب فرسایشی نقشه هایشان را پیاده کنند و تنها پناه ما مشتهای گره کرده ماست! لطفا برای آینده فرزندانتان در اعتصاب شرکت کنید! وقتی همشهری، مغازه دار فرهنگی، شیخ ریش سفید، کشاورز بازنشسته از ما حمایت میکند و حتی در اعتصاب میاد چرا برخی از همکاران شرکت نمیکنند؟ زجرهایی را که برای رسیدن به این روزهای مهم کشیده ایم به یاد بیاورید. هرچه میخواهند بگویند ما شعارهایمان را داریم. تریبون ما کارگران، کف خیابان است. تنها راه آبادانی هفت تپه و هر جایی در گرو اتحاد است و بس‌! فردا با مشتهای گره کرده فریاد میزنیم: تنها راه کارگر اتحاد اتحاد! مشت های گره کرده ما دیگه نمیشیم برده پیام همکار- انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه @kargare7tape لطفا به خصوصی همکاران و گروه های واتزاپی بفرستید. @kargarane7tape

  • شوش زیر پای کارگران

    رهبر! مجلس! قضایی! هیهات من الذله ▪️خیابان های شوش زیر پای کارگران هفت تپه در بیست و چهارمین روز اعتصاب بزرگ این کارگران در چهارشنبه ۱۸ تیر۱۳۹۹ @ordoyekar

  • بیست وچهارمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه

    بیست وچهارمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه امروز چهارشنبه شهر شوش ۱۸ تیرماه ۱۳۹۹ #نان_کار_آزادی_ #شادی_رفاه_آبادی #نابود_باد_استثمار_و_کار_مزدی_ کارگران هفت تپه، پایداری و استقامت شما در کسب مطالبات، سرمشق مبارزه برای کارگران ایران شده است. شما نشان دادید که حق گرفتنی است و برای گرفتن حق راهی جز اتحاد و مبارزه وجود ندارد. باید امید وار بود که در آینده نزدیک کارگران در دیگر بخش ها و دیگر شهر ها، با اعتراض و اعتصاب در راستای مطالبات و درد مشترک، به ما بپیوندند تا نیروی طبقاتی ما، زمین زیر پای غارتگران و استثمار گران را داغ کند. آینده از آن ماست، شکی نداشته باشید! زنده باد همدلی و همیاری کارگران نیشکر هفت تپه. اعتصاب تا رسیدن به مطالبات ادامه خواهد داشت. زنده باد اعتصاب،زنده باد رزم طبقاتی کارگران. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران بر علیه ستم و استثمار آدرس ایمیل سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه *** صفحه #تلگرام #سندیکای کارگران.نیشکر هفت تپه ⬇️ @syndica_7tape با کلیک روی آدرس زیر @Sandika7tapeh اخبار، نظرات و گزارشات خود را برای ما ارسال کنید . اعتراض، اعتصاب، تجمع، تشکل ، داشتن نان و آزادی و زندگی شایسته حق مسلم ماست. آدرس صفحه اینستاگرام سندیکای کارگران هفت تپه *** سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

  • چه چیزی خشم کارگران هفت تپه را هزار برابر کرد؟

    چه چیزی خشم کارگران هفت تپه را هزار برابر کرد؟ امروز و روز گذشته با وجود پرداخت اندکی از حقوق، تعداد کارگران اعتصابی که در شهر شوش رژه اعتراضی رفتند ده ها برابر شد و به بالای دو هزار نفر رسید. دقیقا بر عکس محاسبات کارفرمای اختلاسگر و عوامل و جاسوس های آنها! دقیقا برعکس خواسته و میل استاندار فاسد و فرماندار بی عرضه و دستگاه قضایی و مجلس خیانت کار! علت این خروش ناگهانی چیست؟ پاسخ سوال را کسی میداند که هفت تپه را بشناسد. هفت تپه ای ها را تهدید کردند! معاون رئیسی، یعنی محمد باقر الفت که از طرف سید عدالت خواه! برای سامان دادن به وضعیت هفت تپه انتخاب شده در جلسه حکومتی-امنیتی در تهران که برای تجدید بیعت با اختلاسگران برگزار شده، کارگران هفت تپه را تهدید کرد و گفت کارگران از تجمع خودداری کنند. البته تهدید که نکرد چون جرأتش را ندارند اما یک طوری غیر مستقیم در کار کارگران هفت تپه فضولی کرد و گفت کارگران تجمع نکنند. به همین علت کارگران هفت تپه عصبانی شدند و با جمعیت دو هزار نفری در خیابان ریختند. معنای راهپیمایی و رژه باشکوه کارگران هفت تپه این است: حکومتی ها اگر عرضه ندارید اسدبیگی ها را خلع ید کنید و به سزای اعمالشان برسانید، اگر با آنها همدست هستید و علیه کارگران هستید پس لااقل سکوت پیشه کنید و در کار ما دخالت نکنید تا ما خودمان تکلیفشان را یکسره کنیم. تجمع و اعتصاب قانونی و برحق است و ما حق و حقوق خودمان را میدانیم و میشناسیم! به عبارتی پیام کارگران معترض هفت تپه به حکومتی ها این است: یا با مایید یا علیه ما و همدست اسدبیگی! کدام یک؟ مبارزه تا لغو خصوصی سازی ادامه دارد. پیش بینی میشود فردا پنجشنبه جمعیت معترضین با همراهی مردم شوش و خانواده کارگران معترض به بالای چهار هزار نفر برسد! احد شواغیل هفت تپه پیام همکار- کانال مستقل کارگران هفت تپه ⬆️چه چیزی خشم کارگران هفت تپه را هزار برابر کرد؟

  • سند خیانت!

    سند خیانت! کله پوک های شورای اسلامی، ***در جلسه تهران به دولت و کارفرما و امنیتی ها تعهد دادند که جلوی اعتصاب و تجمع را بگیرند. دولتی ها و قضایی ها تهدید کردند و دو روز بعد از تعهد این کله پوک های ابله و خودفروخته و تهدید حکومتی، کارگران هفت تپه با چند برابر جمعیت به خیابان ریختند! کارگران هفت تپه را تهدید نکنید! فایده ندارد! کله پوک های احمق شورای اسلامی! سند خیانت شما در تاریخ ماندگار خواهد بود. مبارزه تا لغو خصوصی سازی ادامه دارد بجنگ تا بجنگیم! پیام همکار-کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • بیست و چهارمین روز اعتصاب هفت تپه امروز چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹

    بیست و چهارمین روز اعتصاب هفت تپه امروز چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ بیست و چهارمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه با حضور پرشور تعداد زیادی از کارگران در درب فرمانداری برگزار شد. در ادامه کارگران شعار زنان به سمت بازار شوش راهپیمایی کردند و علیه اختلاسگران و بخش خصوصی شعار دادند. مهم ترین مطالبات کارگران در این اعتصاب به قرار زیر است: ✅ پرداخت فوری حقوق های معوقه و تمدید دفترچه بیمه ✅ بازگشت به کار فوری برای همکاران اخراج شده ✅ بازداشت فوری اسد بیگی و مجازات حبس ابد برای اسدبیگی- رستمی ✅ خلع ید فوری کارفرمای اختلاسگر و بخش خصوصی از هفت تپه ✅ بازگرداندن فوری ثروت های اختلاس شده به کارگران ✅ پایان کار مدیران بازنشسته پیام همکار- انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه @kargare7tape لطفا به خصوصی همکاران و گروه های واتزاپی بفرستید. @kargarane7tape ⬆️ برگزاری اعتصاب کارگران هفت تپه- بیست و چهارمین روز اعتصاب

  • هفت تپه و مسئله مالکیت - بخش هفتم- آخر

    هفت تپه و مسئله مالکیت - بخش هفتم- آخر هشدار به یارمحمدی ها و سایر دزدان بخش خصوصی اعتصاب ما دشمن زیاد دارد. دستهای فراوانی پشت پرده برای هفت تپه کیسه دوخته‌اند. از لنگه های اسدبیگی و کارفرماهای تازه بدوران رسیده مانند یار محمدی ها تا آقازاده های مفتخور دور و بر دولت و استاندار و مقامات استان. طرحهای تغییر کاربری شرکت و تاراج آن از چشم ما کارگران دور نمی ماند. آنها چه می‌خواهند و چه می‌گویند؟ یک هدف اصلی همه لاشخوران اینست که هفت تپه را بالا بکشند. یکی خصوصی سازی جدیدی را پیشنهاد می‌کند و تعدادی مدیر بازنشسته و فاسد و بدبختانه تعدادی کارگر که با گرفتن لقمه ای به همکار و خانواده های گرسنه شان از پشت خنجر می‌زنند، را ابزار این هدف کثیف ضد کارگری قرار داده است. یکی کارگزار زمین‌خواران و ارباب قدرت است و با پشتک وارو زدن و کلاه شرعی "شریک کردن کارگر در اموال شرکت" می‌خواهد کارگر با طناب کارفرما خودش را دار بزند. یکی هم می‌گوید الان که کارگرها مرتب اعتصاب می‌کنند برای خواباندن موضوع موقتا به شستا واگذار کنیم تا بعد ببینیم چه می‌شود کرد. یکی هم وعده می‌دهد که تعدادی اهل کار را هیئت مدیره جدید کنیم و خصوصی سازی و تغییر کاربری را ادامه دهیم. هشدار ما کارگران به همه این مفتخوران اینست که این خواب و خیالها انشالله گربه است! خصوصی سازی به هیچ وجه و در هیچ لباسی مورد قبول نیست و نمی‌گذاریم حتی یک هفته آب خوش از گلویتان پایین برود. شستا یا تامین اجتماعی هم اگر برنامه نمایش دولتی کردن دارد اما از طریق شرکت‌های سرمایه گذاری می‌خواهد سهام هفت تپه را واگذار کند، از حالا می‌گوئیم نیاید بهتر است. هیچ تغییر و تحول از خصوصی به دولتی بدون نظارت کارگران و رفع نگرانی‌های امروز قابل قبول نیست. هشدار به زمین‌خواران! اینروزها تعدادی از عوامل شفیعی-امیلی را که برای اجاره دادن زمین‌ها آمده بودند بیرون انداختیم. هیچ اجاره ای بدون اطلاع و قبول ما اعتبار ندارد. مسئولیت هر اتفاقی اگر گوش شنوا ندارید، با خودتان است. از ما گفتن و از شما نشنیدن. مجتمع هفت تپه مال ماست! نظارت کارگران به امور بنفع دولت هم هست. اگر ما کارگران از روال اوضاع راضی باشیم، کار پیش می‌رود، اگر نه کلاه تان پس معرکه است. وقتی می‌گوییم این شرکت مال ماست، یعنی قبل از بدنیا آمدن نامبارک اسدبیگی ها و یارمحمدی ها و دولتی های همکارشان، کارگر هفت تپه اینجا کار کرده، عرق ریخته، نقض عضو و خانه نشین شده، ثروت تولید کرده و شهر شوش را آباد کرده است. پس اجازه هر غلطی را به هیچ تازه بدوران رسیده ای نمی‌دهد. اینرا توی گوشتان فرو کنید. خلاصه اینکه اگر وضعیت را بحرانی تر کنید، اگر به این تاخت و تاز و مکیدن خون ما مثل زالو ادامه دهید، اگر این سیاست‌های بالاکشیدن هفت تپه و ساقط کردن کارگر و شهر ما را ادامه دهید، ما شرکت را کنترل میکنیم و همه تان را بیرون می اندازیم و اجازه نمی‌دهیم یک مثقال محصول یا یکنفر وارد و خارج شود. بهتر است وارد این دور نشوید. اگر فکر می‌کنید کارگران مانند گوسفند سرشان را پایین می اندازند و به فلاکت و بیکاری و ظلم و جنایت شما کارفرمایان دزد و سرگردنه بگیر رضایت می‌دهند، کور خواندید. آنوقت باید هفت تپه را خاتون آباد و شوش را شهر بابک کنید تا هفت تپه را به کنترل خودتان درآورید. زنده باد اتحاد و یکپارچگی کارگر هفت تپه! مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر! پیام دریافتی- کانال مستقل کارگران هفت تپه ⬆️هفت تپه و مسئله مالکیت - بخش هفتم- آخر

  • صدای هفت تپه صدای ماست!

    صدای هفت تپه صدای ماست! در رساتر کردن آن، نیروی خود را بمیدان آوریم! تمام حکومت های سرمایه داری بحران اقتصادی خود را زیر ماسک کرونا پنهان کردند و در میان آنها رژیم جمهوری اسلامی سنگ تمام گذاشته است. در شرایطی اپیدمی کرونا در ایران جان هزاران نفر را گرفته و میلیون ها نفر را درخطر ابتلا به آن قرار داده است که فقر و گرسنگی زنده گی میلیونها نفر را به فلاکت انداخته است. قبل از شیوع کرونا درایران اعتراضات بیشمار کارگری و دو خیزش اجتماعی فرودستان جامعه در دیماه 96 و آبان 98 شکاف جامعه با رژیم اسلامی را هر چه بیشتر عمیق کرد. جمهوری اسلامی با شیوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه کردن، بدون در اختیار گذاشتن هیچ رقم ازامکانات اولیه بهداشت وسلامتی برای جامعه، در تلاش برای استفاده ازآن برای رفع ناتوانی ها و نجات خود شد. تحمیل مزد حداقل پنج برابر زیر خط فقر، فشار به زندانیان و تشدید شکنجه و آزار، فشار به زنان و دانشجویان و معلمان وسرکوب اعتراضات اجتماعی، شلاق و جریمه برای کارگران و تلاش برای اعدام بازداشت شده گان آبان ماه 98 نمونه های آشکاری از تلاش رژیم برای ادامه بقای حاکمیت اش است. در راستای همین تلاش در سطح بین المللی نزد دولت های جهانی به دست و پا افتاده است . خیزش آبان 98، بعد از دستگیری دهها هزارنفر و قتل عام صدها نفر دوباره به زیر خاکستر رفت تا در شرایطی دیگرشعله ور شود. اپیدمی کرونا وقفه ای ناگزیردر تداوم اعتراضات اجتماعی ایجاد کرد که طی آن رژیم اسلامی در تلاش برآمد که پایه های لرزانش را با استفاده از آن مرمت کند وزیرماسک کرونا فرصت را بخرد.غافل ازآن که شرایط زنده گی و معیشت کارگران و اکثریت جامعه و مبارزه اجتناب ناپذیرحول آن در شرایط کرونایی نیزخواب ازچشم سرمایه داران و رژیم اسلامی بر می گیرد. اعتراض و اعتصاب کارگران معادن ذغال سنگ کرمان ، کارگران شهرداری ها ، کارگران خط ابنیه و راه آهن، کارگران آذرآپ، کارگران و کارکنان خدمات بیمارستانی، کارگران بخش های ساختمانی و اینک اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه، بحران سرمایه داری و ناتوانی رژیم اسلامی را، آن هم در شرایط کرونایی که جان و هستی آنها را تهدید می کند، دوباره گوشزد کردند. اینک اعتصاب چند هفته ای کارگران هفت تپه درخوزستان کرونا زده که با طرح روشن مطالبات، مطالباتی که به زنده گی وهستی اکثریت مردم درایران مربوط است، ما را درهمراهی وهمصدایی با آن موظف می کند. مبارزه با اختلاس و دزدی که در درون رژیم اسلامی لانه کرده است ونیز مبارزه برعلیه خصوصی سازی سرمایه داری و تعدیل نیروی کار که به معیشت اکثریت جامعه دست درازی کرده است وبه بیکاری وافزایش ارتش ذخیره کارانجامیده است به همت مبارزه کارگران هفت تپه و فولاد اهواز و هپکووماشین سازی تبریز و آذرآپ ومعادن به صدرمطالبات اجتماعی جامعه تبدیل شده است. مطالبات مشترک ما تنها به مبارزه میلیونی ما گره خورده است. سرمایه داری و رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی درمقابل صف عظیم ما ناتوان است وبا هر درجه ازنیروی ابزار سرکوب که در اختیار دارد قادر به درهم شکستن آن نخواهد بود. تجربه دو خیزش فرودستان جامعه در سال 96 و 98 و هزاران حرکت اعتراضی منجمله اعتصابات چند هفته ای سال 97 هفت تپه و فولاد درخوزستان را دراختیار داریم، آن را بکارگیریم و جامعه را به نفع آزادی و رفاه همگانی آزاد کنیم. مبارزه ما رژیم را وادار کرد احکام کارگران زندانی را لغو کند، مبارزه ما اختلاسگران رابه پاسخگویی واداشت. صدای هفت تپه صدای ماست دررسا کردن آن نیروی میلیونی خود را بمیدان آوریم وعملن نشان دهیم که همه ما هفت تپه ای هستیم. تیر 1399 – ژوئیه 2020 *** بولتن اخبار کارگری نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران - خارج کشور

  • احد شواغیل

    حکومت جمهوری اسلامی ایران! ✅شما فقط به ده سال، نه بیشتر، به ده سال تاریخ هفت تپه نگاه کنید. به سرو و ضع و قد و قیافه . رفتار و منش و عادت و فرهنگ ما میخوره ساکت بشینیم؟ ما در حالی که اعتصاب میکنیم زندگی میکنیم. اصلا بعضی از ما تو اعتصاب به دنیا می آییم یعنی وقتی در شکم مادر هستم در اعتصاب بودیم چون کلا خانوادگی اعتصاب میکنیم. اصلا خیلی از ماها تو اعتصاب هم میمیریم. اما خیلی از فاسدا رو هم با همین اعتصاب هامون نابود کردیم. ما با افتخار زندگی کردیم و با افتخار کار کردیم و با افتخار هم مقاومت و مبارزه کردیم. ✅حکومت جمهوری اسلامی ایران! یه لحظه به اخلاق و رفتار و به مرام و خلقیات و اعتقادات و به سر و وضع و قیافه ما هفت تپه ای ها نگاه کنید! وجدانا کلا شبیه گرسنگی و اعتصابیم. اصلا بیشتر شبیه اعتصاب شدیم. اصلا کارمون اعتصابه. وجدانا فکر میکنید تا به مطالبه مون نرسیم دست برمیداریم؟ ✅ حکومت جمهوری اسلامی ایران! یه لحظه چشات رو باز کن. هفت تپه میگه خصوصی سازی باید بره. شنیدی؟ خصوصی سازی باید بره. هفت تپه پایتخت اعتصاب جهان خصوصی سازی را بیرون میکند و هر چیزی سر راهمون باشه رو هم بیرون میکنیم. الان کی میخواد سد راه ما باشه؟ احد شواغیل هفت تپه انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • مطالبات زحمتکشان و کارگران همه جا یکی است!

    سخنرانی اعتراضی و ذکر مطالبات مردم عراق! مطالبات زحمتکشان و کارگران همه جا یکی است! تا بیرون کردن بخش خصوصی فاسد از هفت تپه خواهیم جنگید ♦️نحن نطرد اسدبیگی المحتل من ارض هفت تپه الشریفه ♦️نتحد جمیعا فی انسجام تام استجابه لاکاذیب العائله الفاسده ♦️عائله اسدبیگ و عوامله، هم سلاله الفساد و الارهاب، عنقریب نطردهم ♦️داعش، اسرائیل، اسدبیگی: المحتلون فی عراق-سوریه، فلسطین و هفت تپه ♦️کل شواغیل هفت تپه، من جمیع الاقسام و من جمیع الاقوام ( اخواننا العرب، لر، بختیاری و ...) نتحد لمحاربه الفساد و الاستثمار و سنستعید وطننا هفت تپه پیام همکار- کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • سه‌شنبه بیست و سومین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌ تپه

    سه‌شنبه بیست و سومین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌ تپه #نان_کار_آزادی_ #شادی_رفاه_آبادی #نابود_باد_استثمار_و_کار_مزدی_ کارگران با شعار، کارگران هفته ایم گرسنه آیم گرسنه آیم در شهر شوش راهپیمایی کردند. با گذشت ۲۳ روز از اعتصاب کارگران‌ نیشکر هفت‌ تپه هیچ مسئولی!!؟ تاکنون درمیان کارگران حضور نداشته وصدای حق طلبی کارگران، تا اکنون بی جواب مانده است. امروز کارگران نیشکر هفت‌ تپه همچون روزها گذشته اعتصاب خود را درشوش به صورت راهپیمایی و با تجمع در مقابل فرمانداری شهرستان شوش ادامه دادند. . سندیکای کارگران نیشکر هفت‌ تپه حمایت خود را از اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه اعلام داشته است و گونه بی احترامی،تهدید و ارعاب کارگران نیشکر هفت‌ تپه، محکوم است. ۱۷ تیر ماه ۱۳۹۹ سندیکای کارگران نیشکر هفت‌ تپه

  • هفت تپه و مالکیت - بخش ششم

    هفت تپه و مالکیت - بخش ششم تا اینجا در باره تاریخ مبارزات کارگران هفت تپه، دوره های مختلف مالکیت دولتی و خصوصی، مسئله تعاونی و اشکال تعاونی مختصراً حرف زدیم. "تعاونی کارگری" نیز از مالکیت شروع می‌کند و فرض حاکم به آن تغییر مالکیت مثلا از دولت یا بخش خصوصی به مالکیت سهامداری کارگران است. تعاونی برسر اداره هفت تپه، با تعاونی کارگران برای مثلا مسکن و خواربار و غیره فرق دارد. تعاونی در هر شکل آن تغییر مالکیت در شکل سرمایه دارانه آن است. تعاونی کارگری در بهترین حالت، تقسیم سهام بطور برابر میان کارگران و کارکنان شاغل، تبدیل کارگران به کارفرمای جمعی است. فرض این نوع تعاونی نیز تعدیلاتی در مالکیت سرمایه دارانه و دلسوز کردن آن بنفع کارگران است. این یک توهم بزرگ است و هیچ دولتی صدها شرکت مانند هفت تپه را با سرمایه و امکاناتش بدست کارگران نمی‌دهد. مهمترین مسئله در طرح تعاونی برای ما، نه این تغییر مالکانه بلکه دخالت ما کارگران هفت تپه در سرنوشت آینده شرکت و شهر شوش و خلع ید از بخش خصوصی است. این یک مسئله اقتصادی نیست، یک کشمکش طبقاتی در یکدوره بحرانی است. ما تعاونی در هیچ شکل آن را برای هفت تپه مناسب نمی‌دانیم و نمی‌خواهیم. اگر بحث مالکیت باشد، آن‌وقت تبدیل کارگر به سهامدار و تغییر جای ما با اسدبیگی مطرح نیست، شرکت مال ماست، چند نسل ما اینجا کار کردیم و به کسی تحویل نمیدیم. اما ما نمی‌توانیم از خودمان و اوضاع جلو بزنیم، عقل سلیم می‌گوید که باید برای قدمهای بعدی تلاش‌های چند ساله مان سیاست معقول و روشنی داشته باشیم. ما باید معنای پیروزی اعتصاب و مبارزات دوره چند ساله مان را تعریف کنیم و در هر قدم به فکر جلو رفتن باشیم و امکان واقعی جلو رفتن را مهیا کنیم. شعار تاکتیکی و مورد وثوق میان بیشتر همکاران اينست: "نه رستمی، نه بیگی، شرکت بشه دولتی"! این شعار دو معنا دارد که هر روز همکاران آن را روی سنگر و مقابل فرمانداری طرح میکنند. اول، خلع ید از بخش خصوصی در هفت تپه. یعنی هیچ رستمی و بیگی و کارفرمای جدید خصوصی، حتی اگر اهلیت داشته باشد، نمی‌خواهیم. این خط قرمز ماست. خصوصی سازی باید از هفت تپه جمع کند و برود. دوم، دولت مسئولیت مجدد راه اندازی و رفع مشکلات هفت تپه و بازگشت اموال اختلاس شده را باید بعهده بگیرد و کارگران بر روال کار از صدر تا ذیل نظارت داشته باشند. ما یادمان نرفته دولت خودش شرکت را به اینروز انداخت، خودش مفت و مجانی به اسدبیگی ها داد، خودش هم باید گندی که زده را جمع کند. برای ممانعت از تکرار همین کارها، باید کارگران بر تمام امور نظارت کنند. پیروزی اعتصاب ما یعنی نقد کردن حقوقهای معوقه، تمدید دفترچه های بیمه، لغو خصوصی سازی و بازگشت همکاران اخراجی است. کارفرمای جدید خصوصی نمیخوایم. تغییر کاربری شرکت و تعدیل و بیکارسازی نمیخوایم. در این شرایط مشخص و نظر به تمایل بیشتر همکاران، راه حل دیگری وجود ندارد. اما این راه حل یک قدم جدی مبارزات ما را جلو می برد و نگرانی همکاران از تعطیلی شرکت، از بیکاری وسیع، از فساد و اختلاس، از شرکت‌های پیمانی و پیمانکاران دزد را رفع می‌کند. پیام دریافتی- کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • خانواده کارگران هفت تپه به اعتصاب پیوسته اند

    حمایت و همراهی خانواده های کارگران با اعتصابیون سه شنبه - ۱۷ تیر ۱۳۹۹ پیام همکار

  • بیست و سومین روز اعتصاب هفت تپه امروز سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹

    بیست و سومین روز اعتصاب هفت تپه امروز سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ بیست و سومین روز اعتصاب کارگران هفت تپه با حضور تعداد زیادی از کارگران در درب فرمانداری برگزار شد و در این تجمع همکاران تاکید کردند که تا رسیدن به تمامی مطالبات از جمله خلع ید اختلاسگران و بخش خصوصی، به تجمع ادامه خواهند داد و متحدانه اختلاسگران را از هفت تپه بیرون خواهند کرد. بعد از سخنرانی همکاران، کارگران شعار زنان به سمت بازار شوش راهپیمایی کردند مهم ترین مطالبات کارگران در این اعتصاب به قرار زیر است: ✅ پرداخت فوری حقوق های معوقه و تمدید دفترچه بیمه ✅ بازگشت به کار فوری برای همکاران اخراج شده ✅ بازداشت فوری اسد بیگی و مجازات حبس ابد برای اسدبیگی- رستمی ✅ خلع ید فوری کارفرمای اختلاسگر و بخش خصوصی از هفت تپه ✅ بازگرداندن فوری ثروت های اختلاس شده به کارگران ✅ پایان کار مدیران بازنشسته پیام همکار- انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه @kargare7tape لطفا به خصوصی همکاران و گروه های واتزاپی بفرستید. @kargarane7tape ⬆️ برگزاری اعتصاب کارگران هفت تپه- بیست و سومین روز اعتصاب