ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا رسماً از سازمان جهانی بهداشت خارج می‌شود

خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت ممکن است مقابله با همه‌گیری جهانی ویروس کرونا را تحت تأثیر قرار دهد.

ایالات متحده آمریکا رسماً اسناد لازم برای خروج از سازمان جهانی بهداشت را  به سازمان ملل ارسال کرد. سخنگوی دبیر کل سازمان ملل نیز اعلام کرد آمریکا می‌خواهد پس از ۷۳ سال از سازمان جهانی بهداشت خارج شود. خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت ممکن است مقابله با همه‌گیری جهانی ویروس کرونا را تحت تأثیر قرار دهد.

سازمان جهانی بهداشت ( عکس: shutterstock)

بر اساس مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا در سال ۱۹۴۸ ایالات متحده موظف است یک سال زودتر خروج خود از سازمان جهانی بهداشت را به اطلاع سازمان ملل متحد برساند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که شرایط خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت در دست بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس جمهوری آمریکا در مه/ اردیبهشت سال جاری اعلام کرده بود که ایالات متحده قصد دارد از سازمان جهانی بهداشت خارج شود. دونالد ترامپ سازمان جهانی بهداشت را متهم کرده بود که به وظیفه خود در برابر جلوگیری از همه‌گیری ویروس کرونا عمل نکرده و هشدارهای لازم را به دولت آمریکا نداده است.

نمایندگان حزب دموکرات در کنگره آمریکا با خروج ایالات متحده از سازمان جهانی بهداشت  مخالف‌اند. نانسی پلوسی، رئیس کنگره آمریکا از این اقدام به عنوان یک اقدام بی‌معنی و بی‌حاصل نام برد.  جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که چنانچه در انتخابات پیروز شود، آمریکا را به سازمان جهانی بهداشت بازمی‌گرداند.

ایالات متحده که ۱۵ درصد از بودجه سازمان جهانی بهداشت را تامین می‌کند همچنان به تعهدات مالی خود به این سازمان جهانی پایبند است. بخش بزرگی از این بودجه صرف مقابله با فلج اطفال و جلوگیری از بیماری‌های مالاریا، سل، ایدز و ایجاد زیرساخت‌های درمانی می‌شود. خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت این برنامه‌ها را به خطر می‌اندازد. مخالفان ترامپ می‌گویند خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت بیش از همه نظام درمان در ایالات متحده را تضعیف می‌کند.

ترامپ در آغاز همه‌گیری ویروس کرونا جدید در استان ووهان چین از تلاش مقامات چینی و سازمان جهانی بهداشت تقدیر کرده بود. اما با آغاز همه‌گیری در آمریکا دولت ترامپ تحت فشار قرار گرفت و در واکنش به فشارهای داخلی بود که انتقادات دولت ترامپ از سازمان جهانی بهداشت بالا گرفت.    

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.