ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمار رسمی مبتلایان به کرونا در آمریکا به سه میلیون نفر رسید

در آمریکا بیش از ۵۹ هزار مورد ابتلای جدید به کرونا ثبت شد. حدود دو هفته و نیم پس از اجتماع انتخاباتی ترامپ در شهر تالسا اُکلاهما، شمار مبتلایان در این شهر افزایش قابل توجهی داشته است.

در آمریکا ویروس جدید کرونا همچنان قربانی می‌گیرد. بیش از ۵۹ هزار مورد ابتلای جدید به این ویروس ثبت شده است و در پی اجتماع انتخاباتی دونالد ترامپ در شهر تالسا واقع در ایالت اُکلاهما، شمار مبتلایان در این شهر به‌شدت افزایش یافته است.

کرونا در آمریکا ـ عکس از شاتر استاک

براساس آخرین گزارش‌ها در آمریکا، حدود سه میلیون و ۱۵۹ هزار نفر در این کشور به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان ناشی از این ویروس برای دومین روز متوالی طی ۲۴ ساعت بیش از ۹۰۰ نفر افزایش یافته است. در آمریکا تاکنون بیش از ۱۳۴ هزار و ۸۶۰ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین، حدود دو هفته و نیم پس از اجتماع انتخاباتی بحث‌برانگیز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در شهر تالسای اُکلاهما، این شهر شاهد افزایش چشمگیر ابتلا به کووید ۱۹ بوده است. این نخستین اجتماع انتخاباتی ترامپ پس از شیوع ویروس کووید ۱۹ در ایالات متحده بود. بسیاری از شرکت‌کنندگان در این اجتماع مانند ترامپ از ماسک استفاده نکرده بودند.

مدیر اداره بهداشت و درمان تالسا گفت: «این احتمال قوی وجود دارد که افزایش شمار مبتلایان به این ویروس به اجتماع بیش از دو هفته پیش مربوط باشد.»

طبق گفته مقامات بهداشتی محلی، در مدت ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در تالسا به ۲۶۶ نفر افزایش یافته است. در دو روز گذشته بیش از ۲۰۰ مورد جدید ثبت شده است. این در حالی است که در دو هفته اول پس از اجتماع انتخاباتی ترامپ، کاهش شمار مبتلایان جدید در تالسا مشاهده می‌شد. در صورت ابتلا به کووید ۱۹ ممکن است حدود دو هفته طول بکشد تا علائم آن ظاهر شود.

دونالد ترامپ در چنین شرایطی خواهان بازگشایی مدارس شده و تهدید کرده است که اگر مدارسی چنین نکنند بودجه آن‌ها کاهش می‌یابد.

ترامپ سه‌شنبه ۱۷ تیر / ۷ ژوئیه در کاخ سفید گفت: «ما امیدواریم که بیشتر مدارس باز شوند اما برخی ایالت‌ها به دلایل سیاسی می‌خواهند بسته بمانند. آن‌ها فکر می‌کنند که چنین کاری به لحاظ سیاسی برایشان خوب است، بنابراین همچنان مدارس را بسته نگاه می‌دارند. چنین کاری به‌هیچ‌وجه امکان ندارد. ما برای بازگشایی مدارس به فرمانداران و افراد دیگر فشار می‌آوریم.»

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز اعلام کرده است که مقام‌های بهداشتی دستورات جدیدی را برای بازگشایی مدارس صادر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.