ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه اعتراضی سیامک نمازی به رئیس قوه قضاییه: اعلام بی‌گناهی می‌کنم

سیامک نمازی ضمن اعلام مراتب تظلم‌خواهی و تأکید بر دادرسی خلاف عدالت پرونده خود، نوشته که پنج سال است بدون استفاده از حق مرخصی، در زندان اوین به سر می‌برد.

سیامک نمازی زندانی دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی با ارسال نامه‌ای از درون زندان به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران، خواستار اعزام به مرخصی شده و اعلام بی‌گناهی کرده است.

سیامک نمازی

در متن این نامه که در کانال تلگرام روزنامه قانون منتشر شده، او ضمن اعلام مراتب تظلم‌خواهی و تأکید بر دادرسی خلاف عدالت پرونده خود، نوشته «پنج سال است که بدون استفاده از حق مرخصی» در زندان اوین به سر می‌برد.

در این نامه آمده:

«از ما بهترها و آقازاده‌ها که ۲۰ سال محکوم شدند به سه یا چهار ماه مرخصی آمدند ولی با من همچنان تبعیض‌آمیز برخورد می‌شود.»

سیامک نمازی، مدیر ایرانی-‌آمریکایی دفتر برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت نفتی «کرسنت» در امارات و از بنیانگذاران «شورای ملی آمریکاییان ایرانی تبار»، اواسط مهر ماه ۱۳۹۴ و زمانی که برای دیدار با خانواده‌اش به ایران سفر کرده بود، توسط مأموران امنیتی اطلاعات سپاه بازداشت شد.

او در نامه خود از درون زندان نوشته که پس از بازداشت «بیش از ۲۷ ماه یعنی بیش از دو برابر آنچه قانون مجاز دانسته، در بازداشتگاه امنیتی، در قرنطینه و شرایط اسفناک و محدود» به سر برده است.

سیامک نمازی در ادامه در اعتراض به ممانعت مسئولان زندان برای استفاده از حق مرخصی‌اش نوشته:

«نزدیک به پنج سال است بدون بهره‌مندی از حقوق محکومین از جمله مرخصی، یک‌سره در حبس به سر می‌برم و عمیقا نگران حال پدر ۸۴ ساله بیمارم و مادر پیرم هستم.»

این زندانی دو تابعیتی یک سال پس از بازداشت یعنی در ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۵ به‌ همراه پدرش محمدباقر نمازی، بابت اتهام «همکاری با دولت متخاصم آمریکا» هر کدام به ۱۰ سال زندان محکوم شدند.

پدر این زندانی دو تابعیتی که در زمان صدور این حکم ۸۰ سال داشت، در بهمن‌ ماه ۱۳۹۴ به‌ علت تصدی پست استانداری خوزستان در دوره پهلوی بازداشت شد. رسانه‌های حکومتی ایران در دوران پس از بازداشت او، محمدباقر نمازی را متهم کردند که در آتش‌سوزی سینما رکس آبادان در آستانه انقلاب ۵۷ نقش داشته است.

سیامک نمازی اما در نامه خود در اعتراض به روند ناعادلانه رسیدگی به‌ پرونده‌اش نوشته که پیش از محاکمه تنها یک ملاقات ۲۰ دقیقه‌ای با وکیل خود داشته و در دادگاه هم از مشورت و صحبت با او منع شده است.

در این نامه آمده:

«من در سن ۴۴ سالگی بازداشت شدم و دادگاه معتقد است من از ۱۴ سالگی در راستای براندازی به دنبال شبکه‌سازی بودم و این واقعیت که من سه دهه در ایران زندگی نمی‌کردم نیز بر این موضوع تأثیری نداشته ‌است.»

او در ادامه از ابراهیم رئیسی خواسته تا «با توجه به پایمالی مکرر حقوقش» دستور بررسی عادلانه در دادگاهی مستقل و منطبق بر قوانین کشور را صادر کند. ‌

سیامک نمازی همچنین در این نامه خطاب به رئیس قوه قضاییه نوشته:

«از آنجایی که مظالم فراوانی در این پرونده وجود دارد درخواست دیدار کوتاهی با شما را دارم.»

خبرگزاری میزان، مرکز رسانه قوه قضاییه روز ۲۵ مهر ماه ۱۳۹۵ و دو روز پیش از اعلام حکم زندان برای سیامک و پدرش محمدباقر، ویدئویی از لحظه بازداشت این زندانی دو تابعیتی منتشر کرده بود که در آن گذرنامه آمریکایی او و کارت اقامتش در امارات متحده عربی به ‌همراه تصویری از اد رویس، رئیس سابق کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نشان داده می‌شد.

جان مک کین، سناتور درگذشته جمهوری‌خواه ضمن محکوم کردن انتشار این ویدئو از سوی مقامات قضایی و امنیتی ایران، خطاب به باراک اوباما گفته بود:

«دادن امتیازات بی‌شمار به ایران در جریان توافق اتمی باعث شده که این کشور به خود اجازه دهد دست به تهدید آمریکا بزند.»

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.