ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند از مرز یک میلیون نفر گذشت

در حالی‌که ویروس کرونا به روستاهای هند نیز رسیده است شمار مبتلایان تایید شده به ویروس کرونا از مرز یک میلیون نفر هم فراتر رفت.

روز جمعه هند، سومین کشور جهان شد که  از مرز یک میلیون مبتلا به ویروس کرونا گذشت.  برزیل و ایالات متحده دو کشور دیگری هستند که پیش از این تعداد مبتلایان شان از مرز یک میلیون نفر فراتر رفته‌ بود.

کارگران مهاجر داخلی در هند در مسیر بازگشت به خانه به دلیل مقررات قرنطینه کرونا در بزرگ‌راه‌ها می‌خوابند؛ ۹ مه ــ عکس: Manoej Paateel / Shutterstock

ویروس کرونا در حال گسترش در سراسر هند است و اینک به جز شهرهای بزرگ افراد زیادی در شهرهای کوچک، حومه‌ شهرها و روستاها هم به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

بر اساس آمارهای رسمی، هند روز جمعه نزدیک به ۳۵ هزار مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را ثبت کرد، هند در مجموع تا به امروز ۱ میلیون و ۴هزار مورد تایید شده کرونا و ۲۵ هزار و ۶۰۲ مورد مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹ داشته است.

جمعیت هند بالغ بر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون نفر است.

آمریکا و برزیل هر دو کشورهایی با کمتر از ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت هستند و تعداد موارد ابتلا به ویروس در آمریکا ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و در برزیل ۲ میلیون نفر اعلام شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا معتقد است دلیل تعداد بالای موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا  این است که تعداد موارد آزمایش و تست ویروس هم در این کشور زیاد است، به عبارتی هر چه بیشتر تست کنید احتمال این که تعداد موارد بیشتری را رد گیری کنید بیشتر است.

اپیدمیولوژیست‌ها ( متخصصان بیماری‌های همه‌گیر) می‌گویند که هند هنوز به نقطه اوج بیماری نرسیده، و تا چند ماه آینده شاهد اوج بیماری خواهد بود.

هشدار کارشناسان بسیار نگران کننده است، زیرا در حال حاضر هم نظام درمانی و مراقبت‌های بهداشتی هند تحت فشار شدید است و توان کنترل موارد کرونا را به سختی دارد.

با این وجود برخی نیز معتقدند که تعداد موارد اعلام شده کمتر از تعداد موارد واقعی است.

به دلیل وسعت و جمعیت فشرده هند برخی از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که ممکن است هند نه یک دوره اوج بیماری بلکه چندین دوره  و چند موج کرونا را تجربه کند.

بر اساس آخرین آمارها، تعداد تایید شده ویروس کرونا در سراسر جهان دستکم ۱۴ میلیون مورد و تعداد قربانیان این بیماری حدود ۶۰۰ هزار نفر بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.