ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مشاور آمريکايی توسط يک پليس زن در کابل کشته شد

<p>آيساف يا نيروهای بين&zwnj;المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان، اعلام کرد که يک مشاور آمريکايی به ضرب گلوله يک پليس زن در کابل کشته شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>آيساف در اطلاعيه&zwnj;ای اعلام کرد که اين رويداد امروز دوشنبه چهارم دی&zwnj;ماه در فرماندهی پليس کابل رخ داد و فرد مقتول، يک &quot;مشاور غيرنظامی قراردادی&quot; بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در اين اطلاعيه گفته شده مهاجم از سوی نيروهای امنيتی افغانستان بازداشت شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ژنرال محمد ظاهر، رئيس تحقيقات جنايی فرماندهی پليس کابل گفت مهاجم که يک افسر است و نرگس نام دارد ساعت ۱۰ صبح دوشنبه به سوی مشاور آمريکايی شليک کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی گفت اين مشاور آمريکايی که زخمی شده بود به بيمارستان منتقل گرديد اما به علت شدت جراحات درگذشت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته محمد ظاهر، مهاجم در حال حاضر در بازداشت پليس قرار دارد و بازجويی وی آغاز شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>حمله به نيروهای خارجی از سوی افرادی در نيروهای ارتش و پليس افغانستان طی سال&zwnj;های اخير رو به افزايش بوده است اما اين نخستين بار است که يک پليس زن همکار خارجی خود را هدف قرار می&zwnj;دهد</p> </blockquote> <p>جزئيات بيشتری در مورد اين فرد و انگيزه وی از اين اقدام اعلام نشده است اما يک منبع در پليس کابل گفت که فرد کشته شده مشاور امور لجستيکی فرماندهی پليس کابل بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حمله به نيروهای خارجی از سوی افرادی در نيروهای ارتش و پليس افغانستان طی سال&zwnj;های اخير رو به افزايش بوده است اما اين نخستين بار است که يک پليس زن همکار خارجی خود را هدف قرار می&zwnj;دهد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در اسفندماه سال گذشته دو مشاور ارشد خارجی از سوی فردی که گفته می&zwnj;شد پليس بوده است در ساختمان وزارت کشور افغانستان کشته شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وزارت کشور در آن زمان تأييد کرد که فرد مهاجم در استخدام اين وزارت بوده و پس از هدف قرار دادن مشاوران آمريکايی، فرار کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پس از اين رويداد آيساف آموزش نيروهايی امنيتی افغانستان را تا مشخص شدن تحقيقات در مورد احتمال استخدام مهاجمان از سوی طالبان، به حالت تعليق درآورد اما پس از هفت ماه دوباره آن را از سر گرفت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>گونتر کاتس، سخنگوی آيساف پس از اين حمله گفته بود بررسی&zwnj;های صورت گرفته نشان می&zwnj;دهد که اکثر اين رويدادها بر اثر &quot;عقده&zwnj;های شخصی&quot; و يا &quot;سوء تفاهم&quot; پيش آمده است و تنها يک چهارم به طالبان ارتباط داشته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>کاتس با بيان اين&zwnj;که حدود ۵۰۰ هزار نيروی امنيتی افغانستان و ناتو دوشادوش يکديگر برای تأمين امنيت اين کشور کار می&zwnj;کنند، تأکيد کرده بود که اين&zwnj;گونه رويدادها بر مأموريت مشترک آن&zwnj;ها تأثير منفی نخواهد گذاشت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در ۱۲ ماه گذشته ۵۲ نيروی خارجی از سوی افرادی که لباس پليس و ارتش افغانستان را بر تن داشتند هنگام عمليات و يا در پايگاه&zwnj;های نظامی هدف قرار گرفته و کشته شده&zwnj;اند؛ سال گذشته ۳۵ نظامی خارجی در رويدادهای مشابه کشته شده بودند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آيساف گفته است به&zwnj;صورت مشترک با دولت افغانستان کار می&zwnj;کند تا از بروز اين&zwnj;گونه وقايع جلوگيری کند و از همين رو در روند جلب و جذب افراد در ارتش و پليس افغانستان، تغييراتی را به&zwnj;وجود آورده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

آيساف يا نيروهای بين‌المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان، اعلام کرد که يک مشاور آمريکايی به ضرب گلوله يک پليس زن در کابل کشته شده است.

آيساف در اطلاعيه‌ای اعلام کرد که اين رويداد امروز دوشنبه چهارم دی‌ماه در فرماندهی پليس کابل رخ داد و فرد مقتول، يک "مشاور غيرنظامی قراردادی" بوده است.

در اين اطلاعيه گفته شده مهاجم از سوی نيروهای امنيتی افغانستان بازداشت شده است.

ژنرال محمد ظاهر، رئيس تحقيقات جنايی فرماندهی پليس کابل گفت مهاجم که يک افسر است و نرگس نام دارد ساعت ۱۰ صبح دوشنبه به سوی مشاور آمريکايی شليک کرد.

وی گفت اين مشاور آمريکايی که زخمی شده بود به بيمارستان منتقل گرديد اما به علت شدت جراحات درگذشت.

به گفته محمد ظاهر، مهاجم در حال حاضر در بازداشت پليس قرار دارد و بازجويی وی آغاز شده است.

حمله به نيروهای خارجی از سوی افرادی در نيروهای ارتش و پليس افغانستان طی سال‌های اخير رو به افزايش بوده است اما اين نخستين بار است که يک پليس زن همکار خارجی خود را هدف قرار می‌دهد

جزئيات بيشتری در مورد اين فرد و انگيزه وی از اين اقدام اعلام نشده است اما يک منبع در پليس کابل گفت که فرد کشته شده مشاور امور لجستيکی فرماندهی پليس کابل بود.

حمله به نيروهای خارجی از سوی افرادی در نيروهای ارتش و پليس افغانستان طی سال‌های اخير رو به افزايش بوده است اما اين نخستين بار است که يک پليس زن همکار خارجی خود را هدف قرار می‌دهد.

در اسفندماه سال گذشته دو مشاور ارشد خارجی از سوی فردی که گفته می‌شد پليس بوده است در ساختمان وزارت کشور افغانستان کشته شدند.

وزارت کشور در آن زمان تأييد کرد که فرد مهاجم در استخدام اين وزارت بوده و پس از هدف قرار دادن مشاوران آمريکايی، فرار کرده است.

پس از اين رويداد آيساف آموزش نيروهايی امنيتی افغانستان را تا مشخص شدن تحقيقات در مورد احتمال استخدام مهاجمان از سوی طالبان، به حالت تعليق درآورد اما پس از هفت ماه دوباره آن را از سر گرفت.

گونتر کاتس، سخنگوی آيساف پس از اين حمله گفته بود بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که اکثر اين رويدادها بر اثر "عقده‌های شخصی" و يا "سوء تفاهم" پيش آمده است و تنها يک چهارم به طالبان ارتباط داشته است.

کاتس با بيان اين‌که حدود ۵۰۰ هزار نيروی امنيتی افغانستان و ناتو دوشادوش يکديگر برای تأمين امنيت اين کشور کار می‌کنند، تأکيد کرده بود که اين‌گونه رويدادها بر مأموريت مشترک آن‌ها تأثير منفی نخواهد گذاشت.

در ۱۲ ماه گذشته ۵۲ نيروی خارجی از سوی افرادی که لباس پليس و ارتش افغانستان را بر تن داشتند هنگام عمليات و يا در پايگاه‌های نظامی هدف قرار گرفته و کشته شده‌اند؛ سال گذشته ۳۵ نظامی خارجی در رويدادهای مشابه کشته شده بودند.

آيساف گفته است به‌صورت مشترک با دولت افغانستان کار می‌کند تا از بروز اين‌گونه وقايع جلوگيری کند و از همين رو در روند جلب و جذب افراد در ارتش و پليس افغانستان، تغييراتی را به‌وجود آورده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • haghighatgo

    جلل خالق ...از قدیم و ندیم در ایران میگن که هر آدم از سرنوشتش خودش بی خبره و هر آن امکان مردنش وجود داره ..اگر به امریکائی مقتول مرحوم میگفتن که تو در امریکا متولد میشی و به مدرسه و دانشگاه میری و روزی روزگاری شغلت باعث میشه که در یه کشور جهان دهمی قرن حجری و اسلام گزیده بدست یه سرکار خانم افغانستانی کشته بشی باورت نمی شده !! .....جوان پناهنده فقیر افریقائی در آلمان در هنگام گذر از خیابانی در یکی از شهرهای آلمان "شرقی" به ناگهان چند جوان دست راستی اورا محاطه می کنن و به حد مردن کتک می زنند و بعد جنازه وی را هم روی سنگ فرش های خیابان بدنبال خودشان می کشند...البته قاتلان این پناهنده بدبخت در کره مریخ دیده شده اند...!!