ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قیمت دلار تا ۲۵ هزار تومان گزارش می‌شود

روز شنبه ۲۸ تیرماه هر دلار آمریکا در بازار تهران ۲۳ هزار و ۹۵۰ تومان مبادله شد. این در حالی‌ست که قیمت دلار روز گذشته به ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان هم رسیده بود.

روز شنبه ۲۸ تیرماه هر دلار آمریکا در بازار تهران تا ۲۵ هزار تومان رسید. این در حالی‌ست که قیمت دلار روز گذشته به ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان هم رسیده بود.

همچنین امروز هر یورو در صرافی‌ها و بانک‌های ایران ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان به‌فروش رسید. قیمت خرید هر یورو نیز به ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

از سوی دیگر، در بازارهای تهران از جمله بازار سبزه میدان، سکه طرح جدید به قیمت ۱۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی به قیمت پنج میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳میلیون و ۲۸۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۷۵۰هزار تومان مبادله شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به حدود یک میلیون و ۶۰ هزار تومان رسیده است.

کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده‌اند به‌علت اوج گیری مجدد شیوع کرونا در کشور و به تبع آن تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و همچنین عدم ارائه برنامه حمایتی از بازار سهام از یک سو و تنش‌های بین‌المللی از جمله هشدار آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا به شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر ریسک‌پذیر بودن پرواز بر فراز آسمان ایران از سوی دیگر، روند افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز در روزهای آینده همچنان صعودی باشد.

برخی رسانه‌های دولتی در ایران اما اعلام کرده‌اند باز شدن مرز هوایی ایران با امارات متحده عربی و از سر گیری بسیاری از مبادلات تجاری میان این دو کشور می‌تواند تأثیر مستقیمی بر بازار سهام و قیمت طلا و ارز در ایران داشته و در روزهای آتی قیمت‌ها با روند کاهشی مواجه خواهد شد.

پس از صعود بی سابقه قیمت‌ ارزهای خارجی در ماه‌های اخیر در ایران، ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران روز ۱۷ خردادماه امسال با اشاره به این افزایش قیمت‌ها گفته بود: «با توجه به اینکه به طور کلی نرخ طلا و سکه در بازار داخل همواره از قیمت جهانی طلا و نرخ ارز در بازار جهانی اثر می‌پذیرد، باید پیش‌بینی‌ها با توجه به روند این دو شاخص صورت گیرد. این در حالی است که ریسک‌های سیاسی و اقتصادی نیز که در عرصه داخلی و بین‌الملل نیز وجود دارد، طبیعتاً بر روی قیمت طلا تأثیر می‌گذارد.»

به گفته او، بازار ارز نیازمند مدیریت بانک مرکزی است و بانک مرکزی به عنوان «بازارساز اصلی» می‌تواند دوباره به مانند نیمه اول سال گذشته این بازار را به آرامش برساند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.