ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعدام دو زندانی در زندان ارومیه

مسئولان زندان ارومیه سحرگاه دوشنبه ۳۰ تیر دو زندانی را به نام‌های اسد کشاورز و امین صفرکش اعدام کردند. این زندانیان به اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند.

مسئولان زندان ارومیه دو زندانی را اعدام کردند. این اعدام‌ها تنها چند روز پس از اوج گرفتن کارزار «اعدام نکنید» رخ می‌دهند.

زندان ارومیه

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر ایران (هرانا) دوشنبه ۳۰ تیر از اعدام دست کم یک زندانی در زندان ارومیه خبر داد. به گزارش هرانا سحرگاه امروز دوشنبه حکم اعدام دست کم یک زندانی محکوم به اعدام  در زندان ارومیه اجرا شده است. این زندانی اسد کشاورز نام دارد که ۴۵ ساله و متاهل بوده و پیشتر به اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود.

ساعاتی بعد اعدام یک زندانی دیگر نیز تایید شد که او نیز به اتهام قتل به «قصاص» محکوم شده بود. هویت این زندانی از سوی هرانا تایید شده است که امین صفرکش نام دارد و دربند جوانان زندان ارومیه زندانی بوده است.

این دو زندانی روز یکشنبه همراه با یک زندانی دیگر جهت اجرای حکم به سلول‌های انفرادی زندان ارومیه منتقل شده بودند.

زندانی سوم بیت الله مطلبی نام دارد که صبح امروز با اخذ مهلت یک ماهه از اولیای دم به بند بازگشته است. او نیز ۱۰ سال پیش به اتهام قتل بازداشت شده و به اعدام محکوم شده است. بیت‌الله مطلبی همچنان در معرض خطر اعدام قرار دارد و در صورتی نتواند ظرف این مدتی رضایت خانواده مقتول را جلب کند، حکم وی در زمان تعیین‌شده اجرا خواهد شد.

در روزهای گذشته کاربران شبکه‌های اجتماعی در قالب کارزار «اعدام نکنید» به اجرای حکم اعدام در ایران و به‌ویژه برای سرکوب مخالفان جمهوری اسلامی اعتراض کردند. اعتراض جمعی به صدور احکام اعدام برای  سعید تمجیدی، امیرحسین مرادی و محمد رجبی سه معترض اعتراضات آبان ۹۸ روز گذشته (یکشنبه) به پذیرفته‌شدن درخواست وکلای آن‌ها برای اعاده دادرسی منجر شد.

ابراهیم رئیسی، رئیس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اما روز سه‌شنبه در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره تلویحی به این پرونده اعتراض گسترده به حکم اعدام را «جوسازی و فضاسازی» خواند و گفت: «همکاران قضایی در سراسرکشور نسبت به جرایم خشن حساس باشند و با برخورد قاطع نگذارند افراد شرور و متجاسر به قانون، میدان پیدا کنند».

رئیس قوه قضائیه به صورت ضمنی ادعاها درباره اتهامات پرونده بازداشت‌شدگان آبان را تکرار کرد و گفت: «بنای دستگاه قضایی بر صدور رای بر مبنای شرع و قانون است. بین اعتراض و اغتشاش فرق قائلیم و اعتراض را باید شنید اما خط قرمز ما اغتشاش و ناامنی و به هم ریختن کشور است».

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.