ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امارات کاوشگر فضایی «امل» را روانه مریخ کرد

امارات متحده برای نخستین بار یک کاوشگر فضایی را از ایستگاه فضائی تانگاشیما در ژاپن به مریخ فرستاد تا درباره اقلیم و جو مریخ اطلاعات جمع‌آوری کند.

امارات متحده عربی برای نخستین بار و با موفقیت یک کاوشگر فضایی را از ژاپن به مریخ فرستاد.

تصویری از مرکز فضایی محمد بن رشید در دوبی- حاضران پرتاب کاوشگر اماراتی امل (امید) را به صورت زنده مشاهده می‌کنند. (عکس از Giuseppe CACACE / AFP)

کاوشگر اماراتی امل (امید) بامداد دوشنبه ۲۰ ژوئیه/۳۰ تیر از ایستگاه فضائی تانگاشیما در ژاپن سفر ۵۰۰ میلیون کیلومتری خود به مریخ را آغاز کرد تا درباره اقلیم و جو مریخ اطلاعات جمع‌آوری کند.

مدیر پروژه پرتاب کاوشگر فضایی امل به مریخ، ساره امیری، وزیر بلوچ و ایرانی‌تبار اماراتی‌ست. امیری یکی از ۹ زنی‌ست که در کابینه دولت امارات فعالیت می‌کنند و سمت وزارت علوم پیشرفته را برعهده دارد. او به همراه تیمی متشکل از زنان و مردان پژوهشگر موفق شد نام امارات را در زمره کشورهایی که به مریخ کاوشگر فرستاده‌اند، ثبت کند.

پیش‌ از این ایالات متحده، روسیه، هند و اروپا ۶ کاوشگر را برای مطالعه مریخ به فضا پرتاب کرده‌اند.

قرار است این کاوشگر فضایی در فوریه ۲۰۲۱ که مطابق با ۵۰مین سالگرد تشکیل کشور امارات است، به مریخ برسد.

پرتاب کاوشگر امارات برای چهارشنبه گذشته برنامه‌ریزی شده بود اما به خاطر شرایط نامساعد جوی به تعویق افتاد.

ساخت کاوشگر اماراتی امل شش سال زمان‌ برده و جمعی از مراکز علمی ایالات متحده آمریکا، امارات را در این فرآیند همراهی کرده‌اند. شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی سازنده موشک حامل این کاوشگر (موشک H2-A) است.

امارات با این پرتاب تاریخی به جمع ایالات متحده، روسیه، هند و اروپا اضافه شد که پیش از این ۶ کاوشگر را برای مطالعه مریخ به فضا پرتاب کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.