ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت شاهین برزگر به یک سال حبس به اتهام مطالبه آزادی زندانیان سیاسی

در دادنامه‌ای که توسط قاضی رحیم حملبر به وکیل این فعال مدنی ابلاغ شده، شاهین برزگر بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم‌ شده است.

شاهین برزگر، فعال دانشجویی آذربایجانی طی رأی صادره از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

شاهین برزگر

طی دادنامه‌ای که توسط قاضی رحیم حملبر در تاریخ ۲۱ تیرماه تنظیم و به وکیل این فعال مدنی ابلاغ شده، شاهین برزگر از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» به یک سال حبس تعزیری محکوم‌ شده است.

در بخشی از ابلاغیه رأی دادگاه آمده است:

«حسب گزارش اداره کل اطلاعات استان، متهم در صفحه اینستاگرام خود مبادرت به انتشار تصاویر و نمادهای تجزیه‌طلبانه کرده، با انتشار تصاویر زندانیان قومیتی، خواستار آزادی آنان شده، علی‌رغم یک فقره سابقه محکومیت بابت همین اتهام از سوی دادگاه نظامی، همچنان به فعالیت‌های خود ادامه داده است.»

به گفته یک منبع آگاه، شاهین برزگر آبان ماه سال گذشته و در حالی که دوره سربازی خود را سپری می‌کرده، با وجود عدم حضور در تجمعات اعتراضی، در منزل پدری خود بازداشت ‌شده است. او بعد از تحمل سه ماه بازداشت و زندان (۷۷ روز بازداشت و ۲۱ روز زندان) به‌طور موقت و تا پایان فرایند دادرسی و با قرار وثیقه  ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شده است.

جلسات رسیدگی به اتهامات این فعال دانشجویی در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، به اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» در شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو تبریز به ریاست قاضی پیری و با اتهامات «عضویت در گروه غیرقانونی گاماج (طیف مستقل آذربایجان)» و «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی»، در شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر برگزار شده است.

شاهین برزگر از اتهام‌های «عضویت در گروه غیرقانونی گاماج» و «اخلال در نظم و آسایش عمومی» تبرئه و بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

این سومین رأی صادر شده برای فعالین آذربایجانی در روزهای گذشته در ارتباط با اعتراضات سراسری آبان ماه بوده است.

بابک حسینی مقدم، فعال مدنی اهل تبریز هم به شش ماه حبس تعزیری محکوم ‌شده. ایوب شیری، دیگر شهروند ساکن تبریز که در جریان بازداشت‌های پس از اعتراضات سراسری آبان ماه دستگیر شده بود نیز از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به دو سال حبس تعزیری محکوم‌ شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.