ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دومین روز اعتصاب در نیروگاه دماوند در اعتراض به واگذاری مجدد

بانک دی، مالک نیروگاه دماوند قصد دارد با فروش این نیروگاه و سایر دارایی‌های خود، زیان‌های انباشته‌ بانک را جبران و برای خود درآمدزایی کند.

اعتصاب کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی «شهدای پاکدشت» (نیروگاه دماوند) برای دومین روز متوالی ادامه یافت. بانک دی به عنوان مالک این نیروگاه قصد فروش آن را دارد و کارگران که نگران امنیت شغلی خود هستند، خواستار لغو واگذاری نیروگاه شده‌اند.

اعتصاب کارگران نیروگاه دماوند در اعتراض به واگذاری مجدد، دوشنبه ۳۰ تیر ــ عکس: شبکه‌های اجتماعی

کارگران معترض نیروگاه دماوند روز دوشنبه ۳۰ تیر برای دومین روز متوالی دست به اعتصاب زدند.

نیروگاه دماوند که ۶۰۰ کارگر با قرارداد دائم در آن به کار اشتغال دارند، در سال‌های اخیر ملتهب است. نابسامانی‌های مدیریتی و بی‌انضباطی مالی مدیریت به تضییع حقوق کارگران منجر شده است. حقوق و مزایای کارگران کاهش یافته و موجودی صندوق ذخیره آنان ناپدید شده است. تصمیم به فروش شرکت نیز امنیت شغلی و روانی کارگران را از میان برده است.

گرچه در ۱۵ سال گذشته هر ماه بخشی از حقوق کارکنان کسر و به صندوق ذخیره کارکنان شرکت ریخته شده است، اکنون مسئولان نیروگاه ادعا دارند که صندوق خالی است و مدیریت قصد انحلال آن را دارد.

به گفته‌ی یکی از کارگران، «مدیرعامل نیروگاه چندی پیش خبر از خالی بودن حساب ۹میلیارد تومانی صندوق ذخیره کارکنان را داده و قصد دارد اقدام به منحل کردن این صندوق کند».

برات کریمی، مدیر عامل بانک دی یکشنبه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «فارس»، نزدیک به سپاه پاسداران مدعی شد تمام حقوق و مزایای کارگران پرداخته شده است.

کریمی تصمیم به واگذاری نیروگاه را تائید کرد و گفت در راستای اجرای قانون «رفع موانع تولید» که بانک‌ها را از بنگاه‌داری منع کرده است فروش نیروگاه دماوند در دستور کار قرار گرفته است.

سهام نیروگاه دماوند از ابتدای سال جاری به تدریج در بازار بورس عرضه شده است. بانک دی قصد دارد با فروش این نیروگاه و سایر دارایی‌های خود، زیان‌های انباشته‌ی بانک را جبران و برای خود درآمدزایی کند.

بنیاد مستضعفان یکی از نهادهایی است که از آن به عنوان خریدار نیروگاه دماوند نام برده می‌شود؛ گرچه هفته گذشته هلدینگ برق و انرژی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان این خبر «تنها در حد شایعه» خواند.

نیروگاه شهدای پاکدشت (نیروگاه دماوند) که از آن به عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه نام برده می‌شود سال ۹۱ از سوی بنیاد شهید به بانک دی واگذار شده بود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نقی

    بنیاد مستضفان نیروگاه سیکل ترکیبی قم را هم از دولت به قیمت بسیار ارزان آنهم اقساطی خرید و حقوق و مزایای کارگران را کلا ازبین برد و تمام نیروهای با سابقه آنرا باز نشسته کرد و در حال حاضر از نیروهای خدماتی فضای سبز و نظافت چی ها به عنوان بهره بردار استفاده میکند که منجر به چندین حادثه و هزینه های چند صد میلیاردی به نیروگاه شده و تولید برق هم به علت خرابی های مکرر بشدت کاهش یافته است.