ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل یک بار دیگر به مواضع ایران در سوریه حمله کرد

هدف حمله اسرائیل پانزده کیلومتری جنوب دمشق، در نزیکی شهر الکسوه، منطقه‌ای است از مقرهای نظامی سپاه قدس در سوریه است.

اسرائیل از بلندی‌های جولان به انبارهای مهمات سپاه قدس در حومه جنوب دمشق حمله کرده است. میزان تلفات و خسارت دقیق این حمله هنوز مشخص نیست.

حمله موشکی اسرائیل به پایگاه سپاه قدس در نزدیکی دمشق

به گزارش رویترز، پدافند هوایی سوریه در اولین ساعت‌های بامداد سه شنبه ۳۱ تیر/۲۱ ژوئیه، با حملات موشکی  اسرائیل در نزدیکی دمشق درگیر شد. رسانه‌های دولتی سوریه اعلام کرده‌اند که هدف حمله انبارهای مهمات سپاه قدس ایران در حاشیه پایتخت این کشور بوده است.

تلویزیون رسمی سوریه (سنا) در گزارش خود اعلام کرد که حمله اسرائیل موشکی بوده است. به گفته یک منبع خبری نزدیک به دولت سوریه، موشک‌های اسرائیلی از جایی در نزدیکی بلندی‌های جولان به سمت اطراف دمشق پرتاب شده‌‌اند. 

ارتشی‌های جداشده از رژیم بشار اسد به رویترز گفته‌اند که موشک‌های اسرائیل به یک انبار مهمات متعلق به ایران در نزدیکی شهر الکسوه اصابت کرده‌اند.

پانزده کیلومتر جنوب دمشق، در نزیکی شهر الکسوه، سپاه قدس منطقه‌ای را به طول ۱۵ کیلومتر حصار کشیده و مدت‌هاست که در آنجا حضور نظامی دارد. این منطقه هدف اصلی حملات بامداد سه‌شنبه اسرائیل بوده است. 

کاربران ویدئوهای حمله اسرائیل را در شبکه‌ها منتشر کرده‌اند:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

به غیر از منطقه الکسوه، اسرائیل همچنین چند منطقه دیگر از جمله شهر زاکیا را هدف قرار داده که محل استقرار نیروهای حزب‌الله لبنان و سایر شبه‌نظامیان نزدیک به تهران است.

سخنگوی ارتش سوریه در تلویزیون دولتی این کشور ادعا کرده است که پدافند هوایی این ارتش، موشک‌ها اسرائیل را پیش از رسیدن به اهداف خنثی کرده است. او همچنین ادعا کرده که این حمله تنها خسارات مادی به جای گذاشته است.

اما «رادیو پیام اسرائیل» از قول برخی رسانه‌های دولتی و همچنین نهاد حقوق بشر سوریه که مرکز آن در لندن است نوشته  که هفت نفر در جریان حمله بامداد سه‌شنبه زخمی شده‌اند که ممکن است برخی از آنها از نیروهای سپاه قدس باشند. یک تحلیلگر سوری که با نیروهای روی زمین در تماس است هم به رویترز گفته است که حمله تلفات به جای گذاشته است. اما تعداد دقیق تلفات و اینکه چه کسی کشته شده، هنوز مشخص نیست.

نه سوریه، نه ایران و نه اسرائیل واکنش رسمی به این خبر نشان نداده‌اند. اسرائیل به طور عادی نسبت به حملاتی که به ارتش این کشور در خاک سوریه نسبت داده می‌شود، واکنش رسمی نشان نمی‌دهد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کبلایی

    حساب حملات اسرائیل به پایگاههای جمهوری اسلامی در داخل ایران و سوریه از دست همه خارج شده است. آنچه مهم است خویشتن داری جمهوری اسلامی از پرداختن به این حملات می باشد. حتی نامی از آن در هیچ یک از رسانه های جمهوری اسلامی یا سپاه دیده نمی شود. پس از برجام سپاه "پارس کنان" بر روی موشکهایش ادعای نابودی اسرائیل را داشت. اما بدنبال خروج آمریکا از برجام سپاه برای همیشه خفه شد. حتی حمله چند صد باره به مواضعش در سوریه و تأسیسات اتمی در ایران باعث نشد تا صدایش درآید. چنین عکس العملی هر تحلیل گری را به فکر فرو می برد که آن کاسه زیر نیم کاسه چیست؟! پاسخ اما روشن است و آن اینست که تمام آن پارس کردنهای سپاه و خامنه ای مصرف داخلی داشتند . حاکمیت از کارت دشمنی با اسرائیل در جهت کنار زدن عروسکهای غربی استفاده کرد. هم اینک عروسکهای شرقی قدرت را بطور کامل تصاحب کرده اند. کاش این بازی کثیف جناحیِ مهره های شرق و غرب دامان کشور و مردممان را نمی گرفت. متأسفانه آنها به چیز جز منافع حامیانشان (بخوانید اربابان خارجی شان) فکر نمی کنند. وزیر خارجه اوکراین از جمهوری اسلامی توضیح خواسته است؛ که چرا در میان آنهمه هواپیما فقط هواپیمای اوکراینی ساقط شده است؟ ظاهراً عروسکهای روسی در سپاه دستور داشتند تا چشم زهری از اوکراین بگیرند!!