ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای امنیتی عراق هیلا مِویس، فعال آلمانی را آزاد کردند

هنوز معلوم نیست که دولت آلمان بر سر آزادی مِویس با ربایندگان عراقی مذاکره و معامله نکرده باشد. این ظن وجود دارد که داعش یا کتائب حزب‌الله پشت این آدم‌ربایی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری آلمان نیروهای امنیتی عراق «هیلا مِویس» فعال آلمانی ربوده شده در بغداد را آزاد کردند. بر همین اساس یحیی رسول،‌ سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای این خبر را تایید کرد.

«هیلا میفیس» فعال آلمانی در بغداد (عکس: خبرگزاری فارس، الحدث، توییتر)
هیلا مِویس، فعال آلمانی در بغداد - عکس: خبرگزاری فارس، الحدث، توییتر

اشپیگل‌آنلاین، ۲۴ ژوئیه/ سوم مرداد نوشت هنوز معلوم نیست که دولت آلمان بر سر آزادی مِویس با ربایندگان عراقی مذاکره و معامله نکرده باشد. این ظن وجود دارد که داعش یا کتائب حزب‌الله پشت این آدم‌ربایی قرار دارند.

یکی از دوستان و نزدیکان مِویس در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان آزادی این فعال فرهنگی را تأیید کرد. او گفت نیروهای مسلح عراق وعده داده‌اند که به زودی جزئیات آزادی هیلا مِویس را اعلام می‌کنند.

دوشنبه گذشته عده‌ای از افراد مسلح در مرکز بغداد هیلا مِویس را ربوده بودند. مِویس در بغداد چهره‌ای شناخته‌شده بود و با هنرمندان و نویسندگان و روشنفکران عراقی و همچنین با عده‌ای از سیاستمداران در ارتباط بود. دوستان او در سه روز گذشته دولت عراق را زیر فشار گذاشته بودند که برای آزادی او اقدام کند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این آدم‌ربایی را به عهده نگرفته است. با این‌حال این گمان وجود دارد که کتائب حزب‌الله، از گروه‌های شبه‌نظامی شیعه نزدیک به سپاه قدس مسئول این آدم‌ربایی است. سخنگوی کتائب حزب‌الله اما هرگونه مشارکت در ربایش هیلا مِویس را رد کرده است. هسته‌هایی از گروه دولت اسلامی (داعش) هم همچنان در عراق فعال هستند. این ظن هم وجود دارد که داعش مِویس را ربوده بود.

سه‌شنبه گذشته هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان که در آن زمان در آتن به سر می‌برد اعلام کرد که در وزارت خارجه آن کشور برای آزادی هیلا مفیس یک ستاد بحران تشکیل شده است.

حدود سه هفته قبل هشام الهاشمی کارشناس مسائل امنیتی و متخصص گروه‌های افراطی اسلامی در بغداد ترور شد. او منتقد مصونیت قانونی گروه‌های شبه‌نظامی نزدیک به جمهوری اسلامی در سیاست داخلی عراق بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.