ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حریرچی: کرونا در مشهد در یک ماه اخیر ۳۰۰ درصد رشد داشته است

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفته ظرف یک ماه اخیر تعداد مبتلایان به کرونا در مشهد ۳۰۰ درصد رشد داشته است. ایرج حریرچی از همه مردم خواسته برای حفظ سلامت خود و دیگران به این شهر سفر نکنند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفته ظرف یک ماه اخیر تعداد مبتلایان به کرونا در مشهد ۳۰۰ درصد رشد داشته است. ایرج حریرچی از همه مردم خواسته برای حفظ سلامت خود و دیگران به این شهر سفر نکنند. با این حال احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفته بستن حرم مطهر حضرت امام رضا، تعطیل کردن نماز جمعه، بستن مساجد، بازار و دستگاه‌های تفریحی، علاج مشکل نیست.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

ایرج حریرچی جمعه شب در حاشیه  نشست با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفته ۲۰ درصد بیماران کووید ۱۹  بستری در مراکز درمانی مشهد را مسافران و افراد غیربومی تشکیل می دهند.

به دلیل افزایش چشم‌گیر مبتلایان به کووید ۱۹ در مشهد، از روز چهارم مرداد نماینده ویژه وزیر بهداشت به همراه پنج نفر از مدیران ارشد وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مستقر خواهند شد.

معاون وزیر بهداشت بر لزوم پیوستن یکایک ایرانیان به «پویش و جنبش مردمی استفاده از ماسک» تاکید کرد و بار دیگر از مردم خواست در این شرایط با «نذر ماسک» به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کمک کنند. 

این گفته‌ها در حالی است که سیداحمد علم الهدی، خطیب نماز جمعه مشهد در متنی که به عنوان خطبه مجازی نماز جمعه مشهد منتشر کرده نوشته: «با این ویروس باید زندگی کنیم یعنی زندگی در همه موارد فرهنگی، دینی و اقتصادی جریان داشته باشد و در عین ‌حال با این ویروس نیز باید مقابله کرد.»

او  گفته مسوولان باید مدیریت جامع‌تر و کامل‌تری را در نظر بگیرند چرا که با حذف و محدودیت‌های ارتباطات اجتماعی، جامعه به استیصال و یک سقوط فوق‌العاده اقتصادی و فرهنگی خواهد رسید و اکنون برخی از مردم در زندگی خود مستاصل شده‌اند.

امام جمعه مشهد نوشته است: «با سیاست حذف و محدودسازی ارتباطات نمی‌شود جامعه را اداره کرد، مسوولان باید فکر دیگری بکنند، بستن حرم مطهر حضرت امام رضا، تعطیل کردن نماز جمعه، بستن مساجد، بازار و دستگاه‌های تفریحی، علاج مشکل نیست، این تدبیر نیست بلکه مدیریت بر حسب بی‌تدبیری است.

او  تعطیلی‌ها را مدیریت غیرمدبرانه توصیف کرده و گفته است که در مشهد به خاطر کاهش زائر و مسافر، فشار اقتصادی مردم این شهر را مستأصل کرده است.

علم‌الهدی گفته ارتباطات باید مدیریت شود نه اینکه آن را حذف کنند و مردم نیز می‌توانند از طریق فاصله‌های اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مسوولان و کادر درمانی کمک کنند.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۲۸۶ هزار و ۵۲۳ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا به ۱۵ هزار و ۲۸۹ نفر رسیده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.