ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نسخه پدر طب اسلامی: فقط زنان ماسک بزنند

عباس تبریزیان، روحانی شیعه که خود و هوادارانش او را پدر طب اسلامی می خوانند، در کانال تلگرامی خود مدعی شده ویروس کرونا در مردان از طریق هوا منتقل نمی‌شود و مردان نیازی به استفاده از ماسک ندارند.

 عباس تبریزیان، روحانی شیعه که خود و هوادارانش او را پدر طب اسلامی می خوانند، در کانال تلگرامی خود مدعی شده ویروس کرونا در مردان از طریق هوا منتقل نمی‌شود و مردان نیازی به استفاده از ماسک ندارند.

 تبریزیان در کانال خود نوشته: 

«در مردان یا انتقال و سرایت از راه هوا و از شخصی به شخص دیگر اصلا وجود ندارد و این امر مختص بانوان است و صرفا سرایت از خانم‌ها به آقایان و آن هم در صورت تماس نزدیک  محقق می‌شود.
پس احتمالا اگر فقط خانم‌ها از ماسک استفاده کنند، در جلوگیری از پیشرفت کرونا کافی است و آقایان نیازی به استفاده از ماسک ندارند.»

او همچنین تاکید کرده سفارش شرع بر پوشش صورت زنان و نپوشاندن صورت مردان علاوه بر ارزش‌های اخلاقی، با «نظام سلامت اسلامی» هم منطبق است.

با شیوع ویروس کرونا توصیه‌های غیر علمی فراوانی به نام طب اسلامی از سوی مدعیان این حوزه مطرح شده است. از جمله استفاده از پنبه آغشته به روغن بنفشه یا استفاده از ادرار شتر.

همچنین در طول دوران شیوع کرونا، تعدادی از مدعیان طب اسلامی بدون ماسک و گان وارد بیمارستان‌های مرجع در درمان مبتلایان به کرونا می‌شدند تا «بیماران را درمان کنند» و مدعی بودند که بیمار نمی‌شوند.

سازمان نظام پزشکی کشور به حضور افراد معمم و مدعی طب اسلامی در مراکز درمانی اختصاص داده شده به مبتلایان کرونا واکنش نشان داده و آن را تلویحا «مصداق بارز تشویش اذهان عمومی» خوانده بود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نیک

    قابل توجه زنان تحت ستم ایران. ضمن عرض تشکر از این روحانی فرهیخته و پدر طب اسلامی بنده به همه زنان و دختران ایران زمین اکیدا توصیه میکنم که از این پیشنهاد علمی پشتیبانی کامل کرده با زدن ماسک های N -۹۵ و منع آقایان از زدن ماسک ضمن حفظ جان خود اجازه دهند که آقایان به جنگ با کرونا رفته و با جانفشانی هم در کنترل جمیعت و هم در کاهش مرد و مردسالاری خدمتی به ان سرزمین کنند.