ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: سفید یا قرمز، عزاداری محرم باید برگزار شود

روحانی می‌گوید ماسک داشتن و جمع نشدن تعداد زیاد در مراسم عزاداری، جزو «شکوه محرم» است.

شش ماه پس از شیوع کرونا در ایران، حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بار دیگر تاکید کرده که همه جا باید عزاداری محرم برگزار شود، چه در شهر و چه در روستا، چه در جایی که قرمز است یا سفید است. همزمان، سخنگوی وزارت بهداشت از ابتلای دو هزار و ۳۱۶ تن دیگر به ویروس کرونا و فوت ۱۹۵ تن در ۲۴ ساعت گذشته خبر داده است.

اعلان نصب شده در یک هیات مذهبی، از مردم دعوت می‌کند ماسک نزنند

چند روز است که حسن روحانی در سخنانش بر لزوم برگزاری مراسم محرم با وجود شیوع کرونا در اغلب استان‌های ایران و تلفات روزانه بالای ۲۰۰ نفر، تاکید می‌کند. او روز شنبه چهارم مرداد هم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به لزوم توجه به پروتکل‌ها در ماه محرم، گفته همه جا باید عزاداری امام حسین برگزار شود، چه در شهر و چه در روستا، چه در جایی که قرمز است یا سفید است.

روحانی گفته:

«یک وقتی در جامعه ما بحث بود که نان یا جان. اما مردم ما نشان دادند که اصلأ چنین دوگانگی وجود ندارد و هر دو در کنار هم می‌تواند محقق شود. الان هم برخی می‌گویند عزاداری یا سلامت؟ پاسخ این است که هردو. هم عزای امام حسین باشد و هم تاکید بر سلامتی.»

او با اشاره به تجربه ماه رمضان و شب‌های احیا گفته با وجود برگزاری این مراسم، «هیچکس بعد از آن نگفت که ماه رمضان و شب‌های قدر باعث شیوع کرونا شد. حتی معاندین هم چنین چیزی را نگفتند.»

روحانی شرایط بهداشتی برگزاری مراسم محرم را چنین توصیف کرده:

«زمان عزاداری و وجود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و یک فضای باز و فاصله گذاری لازم است. زمان عزاداری می‌تواند کنترل شود، می‌شود چهار یا پنج روز باشد. می‌توان زمان حضور در عزاداری‌ها محدود شود چون می‌تواند ما را با مشکل در زمینه شیوع کرونا مواجه کند.»

او ماسک داشتن و جمع نشدن افراد زیاد در فضای محدود را هم جزو «شکوه مراسم محرم» دانسته است و گفته کسی نمی‌تواند بین علم و دین فاصله ایجاد کند: «ما می‌خواهیم هم عزاداری کنیم هم عزادار امام حسین را مبتلا نکنیم. این چیزی است که هم مردم و هم دین و هم امام حسین از ما می‌خواهد.»

این گفته‌ها با آمار رو به افزایش ابتلا به کرونا و مرگ بر اثر آن و حتی برخی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در تضاد است. از جمله، علیرضا زالی رییس ستاد مبارزه با کرونا در تهران به دلیل بالا رفتن آمارها، خواستار دورکاری ۵۰ درصد کارمندان در تهران برای کاهش ترافیک شده است.

تحمل کرونا مثل تحمل تحریم‌هاست

حسن روحانی با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران گفته مردم سال‌های سختی را با وجود تحریم‌ها پشت سر گذاشته‌اند و اینکه گفته می‌شود مردم عروسی داشته باشند اما اجتماع شکل نگیرد مردم را در سختی و فشار قرار می‌دهد اما مردم در طول دوسال و چندماه تحریم و چندماه کرونا نشان داده‌اند که به زانو درنمی‌آید و توان ایستادگی در برابر آن را دارند.

رییس جمهوری ایران گفته مردم باید از این بیماری خطرناک بترسند و مراقبت و استراحت داشته باشند، اما بین اضطراب و استرس و ترس معقول تفاوت وجود دارد. او تاکید کرده وقتی می‌گوییم در اجتماعات باید ماسک داشته باشیم پس وفور کافی و قیمت مناسب ماسک را هم باید در کنارش محقق کنیم.

به گفته روحانی، گفته می‌شود در وزارت بهداشت روزانه ۱۱ میلیون ماسک تولید می‌شود. او اما از مردم هم خواسته که در تامین ماسک مششارکت داشته باشند و روحیه ایثارگری و یاری کردن در جامعه حفظ و تقویت شود.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی هم روز شنبه اعلام کرد کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و از ماسک استفاده نکنند هیچ سرویسی در حوزه‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی از جمله وسایل حمل و نقل عمومی به آنها داده نمی‌شود و اگر شخص یا مسوولی در این زمینه تخلف کنند با او برخورد می‌شود.

روحانی گفته این بیماری مقطعی نیست و بحث روز و ماه و شاید سال در این موضوع مطرح نیست و تا زمان تولید واکسن راهی طولانی در پیش روست.

رییس جمهوری ایران همچنان مدعی شده که شیوع کرونا در برخی استان‌ها کنترل شده است.

این در حالی است که سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرده «۱۳ استان کشور در وضعیت هشدار و نگران‌کننده هستند و اگر مردم در این استان‌ها پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند و مسئولان نظارت جدی در اجرای این پروتکل‌ها نداشته باشند و محدودیت‌ها را اعمال نکنند، ممکن است در هفته‌‌های آینده شاهد افزایش موارد فوت و ابتلای کرونا در این استان‌ها باشیم.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند

    چرا باید نگران کسانی شد که با پای خود به مسلخ مرگ می‌روند؟ می‌توانند به دلایل مختلف از رفتن طفره بروند! نگرانی برای کسانی است که این جماعت جاهل در روزهای آینده آلوده خواهند کرد.

  • "مسلخ مرگ"

    روحانی با تشویق تجمع های محرم، بار دیگر مردم را به مسلخ مرگ، این بار در مراسم ماه محرم می فرستد ▪️دولت به جای کنترل بیماری کرونا در ایران و چاره جویی برای وضعیت تاسف‌بار تامین داروهای بیماران کرونایی و کادر درمان در حال فرسایش، درموج اول بیماری کرونا، با اعلام وضعیت عادی کسب و کار، مردم را به قربانگاه مرگ فرستاد. نتیجه اش مرگ هزاران هم وطن و داغدار شدن هزاران خانواده بود. ▪️در موج دوم کرونا، ایران تنها کشور بزرگ جهان است که با موج دوم مرگ بلندتر از موج اول مواجه است و تنها سه استان ایران شهرستان قرمز ندارند، در سطح کشور وضعیت ۱۷۲ شهرستان قرمز (بسیار پرخطر) و ۱۳۸ شهرستان نارنجی (پرخطر) است و تنها یک شهرستان (ابوموسی) وضعیت سبز (بی‌خطر) دارد ▪️در این شرایط، روحانی امروز گفته تجمع های عزاداری محرم «باید» برگزار شود، «حتی در مناطق قرمز و زرد»! و این درحالی است، که طبق پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی و اجماع متخصصان، دولت‌های مسئول همهٔ تجمعات را در ماه‌های گذشته ممنوع کرده‌اند. ▪️آیا این تصمیم دولت فرستادن دهها هزار نفر به سوی ابتلا به کرونا و به مسلخ مرگ کشاندن صدها ایرانی نیست؟

  • آیت ا...شنگولیان

    بسم الل٘ه تعالی ماه مبارک محرم ماهی با فوائد بسیار بر ما روحانیون شیعه علوی دازده امامی ست. همانطور که حضرت امام راحل (لعنت الله و علیهم) فرمودند این نجاست تشیع اسلامی را همین منبرهاو روزه خوانی های ماه نامبارک رمضان و روز های عاشورا و تاسوعای محرم سر پا نگاه داشته و کیسه های گشاد ما آخوندهای مفتخور را همواره پُر نگهداشته است. حالا اگر برادر نامحترم ما حجت الاسلام حضرت آقای دکتر(متقلب رشوه دهنده بدانشگاه گلاسکو انگلیس برای گرفتن دکترا) حسن فریدون(روحانی) اصرار ببرگزاری دهه عزاداری محرم دارند بخشی از آن برمیگردد بتاریخچه ئی که مختصرا" عرض شد بجهت پر کردن جیب های گشاد ما ملایان زالو صفت و بخشی دگرش مربوط است بتوصیه های حضرت آغا سید علی گدا نایب امام زمان و نماینده خدا بر روی زمین جهت ارضای مارهای سیاه روی شانه ها و دور سرش بنام های آغا مجتبی جان و آغا میثم جان و پادوئی حسین طائف دستمال ابرشمی بدست. قربنت گردم، امام حسین سردار عرب متجاوز بایران و شهید۱۴۰۰ساله مهم است. جان مردم چه ارزشی دارد؟ خداوند همه چیز را آفریده است برای یک عده آخوند مفتخور الدنگ. حال ویروس کوید ۱۹ آدم میکشد مهم نیست ما آخوندها خیلی قبل از کوید۱۹ آدمکشی ر و شروع کردیم. پس بحمدالله تا زمانیکه عوام خریدار مزخرفات ابله هانه ما روحانیون است آخوند در نمی ماند. السلامم و علیکم برحمت الله و برکاته

  • مجتبی

    عزیزان در بخش نظرات، اشاراتی به خرافات فقه شیعی و اسلامی کردند. این اراجیف آخوندی بحدی زیادند و دلایل برای دنباله روی نکردن بحدی متقن هستند که لازم به تکرار نیست. نکته‌ای که باید بدان اشاره شود این است: جهل و نادانی انسانها در طول تاریخ نشان داده که حد و مرزی نمی‌شناسد. خوشبختانه درصد کمی از مردم ایران در این جهل مرکب دینی درگیر هستند. اما بسیاری دیگر، برایشان فرقی نمی‌کند که آخوند بالای منبر از قم باشد یا از پکن باشد. آنها دنبال پول و مقام و موقعیت اجتماعی هستند. روزی کیف‌بر یک خانمی می‌شوند، روز دیگر تسبیح می‌چرخانند و پامنبر و رو منبر می‌شوند و فرزندشان را به یک شهید پرور آمریکایی می‌دهند! اینها را نان به نرخ روز خور می‌نامند. متأسفانه دوره طولانی استبداد در کشور ما این قشر از انسانها را به وفور پرورش داده است. جمهوری اسلامی حدود دو تا سه میلیون طرفدار دارد، که بیش از سه چهارم از طرفدارانش از این قشر نان به نرخ روز خورها هستند. یک چهارم بقیه هم کسانی هستند که یا جنایت کرده‌اند یا بنحوی حیات و مماتشان به جمهوری اسلامی وصل است. این بدین معنی است که در اولین لرزه‌های قیام مردمی جمهوری اسلامی می‌ماند و 200 تا 300 هزار طرفدار که بخشی از آنها تا صبح روز بعد در ایران نمانده‌اند. یکعده هیأتی جنایتکار و لات و پدر سوخته می‌مانند و کل مردم ایران. پس برای رژیم نمایش عزاداری لاتها از نان شب هم واجب تر است.

  • میم میم از قم

    ببینیدچنانکه من چندین بار نظراتی داده ام بدبختانه روحانی زاده هستم و البته تا چشم کار میکند نسل اندر نسل. و اما هیچ گناهی ندارم چرا که آدمی تصمیم نمی گیرد تا از شکم این یا آن مادر بیرون بیاید یا نیاید. اما شرافتا اگر در جهان روحانیتی گوی بیشرفی و ضدیت با انسان و ضدیت با پیشرفت را ربوده باشد همانان روحانیون و ملایان و آیت الله ها و طلاب و مداحان اسلام و تشیع هستند. ولی اگر روحانیان اسلام عطر این همه تععفن باشند روحانیت شیعه که پدر بزرگوار من هم جزوشان است اصل آن تعفن است. و اما به قول کسروی شیعه گری و خرافات آن انسان را به تحیر وا می دارد. این روزها جمهوری اسلامی مانیفستی را برای اداره جهان باز تولید و منتشر کرده که باعث نه خنده بلکه گریه آدمهای خردمند و آزاده و با فرهنگ است. در این خرافه نامه که حتا در خرافه گریش هم متناقض است انسان از شگفتی بیخود می شود. اما پرسش اساسی که هر انسان با شعوری میکند این است که این ملت را چه رسیده!! این چه بیماری عجیبی ست که ملتی برای کشته شدن کسانی که آمدند مردانشان را از دم شمشیر گذراندند، به زنانشان تا توانستند تجاوز کردند، چنانکه در تاریخ آمده آنقدر تجاوز کردند تا در بستر مردند و یا آنقدر خوردند تا بر نطع طعام ترکیدند و مردند. و اینهمه امامزاده و از ما بهترونها از همان زاد و ولد هستند، آری برای قاتلین و متجاوزین خودشان نزدیک به ۱۴۰۰ سال است که عزاداری میکند، به سر و روی خود میزند. حتا گاهی من در کودکی در خانه پدر بزرگ و پدر روحانیم در قم دیدم که کسانی غش می کنند، بگذریم که اغلب غشها تقلبی ست اما گاهی هم واقعی ست. در هر حال من بر این سند بیماری و بر این سند جنون و بر این سند حقارت و چنانکه کس دیگری هم نوشته بر این سندروم شیعی اسلامی یعنی پناه بردن از شمشیر خونچکان و پیشبند چرمی پر از خون ایرانی در دست علی، امیر مومنان و سفره خونینش به دامان و جسبیدن و دخیل بستن بر قامت همین آٔدمکش قهاری که نمونه ای همانند او در تاریخ بشر نیست و فرزندش که تا توانسته در روز عاشورا آدم کشته و روضه خوانها می گویند که تا زانوی اسبش و یا تا بیضه های اسبش را خون بگیرد آدم کشته، در عین حال در کمال حماقت قاسم یازده ساله و ععلی اکبر ۱۴ ساله و در کمال حماقت بچه شیرخواره اش را با خودش به جنگ برده، بعد سر دست بلند می کند به تیر حرمله اش می سپارد بد برای این چنین آدم «متفکر و پیشوائي» ۱۴۰۰ سال عزا و ماتم و ...کاری که حرمله میکند همان کاری ست که علی با بچه های یهودیان بنی قریضه کرده و سر بریدن حدود هزار یهودی بینوا... حالا این مردم بیمار ایران حدود هزار و چهارصد سال است که در عزای این آدمکشان و تخریبگران فرهنگ و تاریخ و تمدن ایران عزاداری می کنند ماتم می گیرند بر سر و رو می زنند و گاهی حتا قمه می زنند و شمشیر. عجبا که حتا آنهائي که شیک می پوشند و بدحجابند و کرواتیند و درس خوانده و وانمود می کنند که مدرن هستند در روز عاشورا به احمقانه ترین شکل ممکن درعزادری خود تظاهر و چشم و خمچشمی و رقابت می کنند و به رخ می کشند و سیلی به صورت می زنند و سینه و زنجیر و در شبهای ماه نحس و نکبت رمضان و شبهای قدر به رزیلانه ترین و حقارت آمیز ترین نوع ممکن قران به سر می گیرند و زوزه ی «الهی العفو» سر می دهند. قرآنی که به قول خودشان « بی رودربایستی دستوالعمل قتل و زجر کش کنی» ست. بروید سخنان قرآن شناس، کارشناس دینی و مفسر قرآن و مدرس قرآن ابوالفضل بهرام‌پور را دوباره و ده باره بشنوید. با احترام روحانی زاده عاق شده

  • سال بعد عزای ج.ا در بیروت

    ملت ایران از ۵۷ تا حالا توی طولانی‌ترین عزای تاریخ است

  • حقیقتگو

    بساط محرم وعزداری آنهم برای فرد وافرادی که هرگز ایرانی نبوده اند ودرزمره چپاولگران وتعرض کننده گان ویورش بردنده گان و شمشیر بدستان جنایتگری بوده اند باید ایرانی ها حتی قربانی کردن جانشان برای یادبود چنین افرادی درآن شرکت کنند ودرحقیقت ارزش زنده بودن وسلامتی ایرانی برای این حکومت اخوندی فاشیستی ضدایرانی اهمیت نداشته وندارد..بع عباها و عمامه ها وریش های بلند شان توجه کنید که اینها دربست ازهمان قشون هزاروچندصال پیش اسلام هستند وایرانی نبوده ونیستند .....برای ایرانی ها اگرمحرم وعزداری باشد باید برانچه چه مالی وجانی و فرهنگی واقتصادی ورفاهی دست داده اند و ضمیمه آنهم تصاحب کشورشان توسط ضدایرانی ها وضد بشرها باید باشد که تازنده هستند گروگان این حکومت ظالم وپست فطرت عجم پرست هستند !!!