ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رکورد تازه جهان در شیوع کرونا

تقریباً ۴۰ کشور جهان این هفته در افزایش روزانه تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ رکورد زدند. همه‌گیری ویروس کرونا در همه مناطق جهان در حال افزایش است.

تقریباً ۴۰ کشور جهان این هفته در افزایش روزانه تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ رکورد زدند. بنا بر آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت نیز افزایش روزانه تعداد مبتلایان در جهان در ۲۴ ساعت گذشته بی‌سابقه بوده و شیوع کرونا در همه مناطق جهان، از آمریکا تا آفریقا شدت گرفته است.

کرونا در جهان - آمار کرونا در جهان

سازمان جهانی بهداشت در آخرین گزارش خود اعلام کرد که افزایش روزانه مبتلایان به کرونا در جهان در ۲۴ ساعت گذشته بی‌سابقه بوده است. بیشترین آمارها از ایالات متحده، برزیل، هند و آفریقای جنوبی گزارش شده است. هر کدام از این کشورها در یک منطقه از جهان واقع شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نرخ رشد مبتلایان فقط در کشورهای ذکر شده در صدر اخبار نظیر ایالات متحده، برزیل و هند در حال افزایش نیست. کشورهای استرالیا، ژاپن، هنگ کنگ، بولیوی، سودان، اتیوپی، بلغارستان، بلژیک، ازبکستان، اسرائیل و شماری دیگر در وضعیت مشابهی قرار دارند.

بسیاری از کشورها که فاصله‌گذاری اجتماعی و پایان تعطیلات را زودتر اعلام کردند، با گذشت یک ماه از اولین شیوع کرونا، شاهد فرارسیدن دومین شیوع بوده اند.

تدروس ادهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت این هفته گفت:‌ «به نرم قدیم باز نخواهیم گذشت. همه‌گیری کرونا شیوه‌ زندگی کردن ما را تغییر داده است.» ادهانوم از همه خواست که تصمیم‌های خود درباره اینکه «کجا می‌روند، چه کار می‌کنند و چه کسی را می‌بینند»، «تصمیم‌های مرگ و زندگی» تلقی کنند.

داده‌ها نشان می‌دهد که تعداد کشورهایی که با افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در ماه گذشته رکورد زده‌اند، به طور مرتب در حال افزایش بوده است. سه هفته قبل دست‌کم هفت کشور چنین رکوردی را داشتند، دو هفته پیش تعداد کشورها به ۱۳ رسید و هفته گذشته و این هفته به ترتیب ۲۰ و ۳۷ کشور صاحب رکورد شدند.

کارشناسان بهداشت و سلامت می‌گویند که تعداد واقعی موارد ابتلا و مرگ و میر قطعاً بیشتر از موراد رسمی است. این موضوع به خصوص در کشورهایی صادق است که نظام بهداشت و سلامت ضعیف‌تر و فقیرتری دارند.

ایالات متحده از نظر تعداد مبتلایان و درگذشتگان در صدر فهرست‌ها قرار دارد. این هفته موارد مبتلا به کرونا در این کشور از مرز چهار میلیون نفر گذشت و بیش از هزار نفر در چهار روز متوالی جان خود را از دست دادند. برزیل و هند نیز از مرز یک میلیون مورد ابتلا گذشتند. همه‌گیرشناسان می‌گویند که هند احتمالا هنوز ماه‌ها تا اوج منحنی همه‌گیری کرونا فاصله دارد.

شیوع دوم

داده‌ها نشان از افزایش تعداد موارد ابتلا در بسیاری از کشورها در همه مناطق جهان دارد.

در استرالیا مقامات برای ششمین هفته اماکن عمومی را تعطیل کرده‌اند و پوشیدن ماسک برای ساکنان ملبورن دومین شهر بزرگ این کشور اجباری شده است.

استرالیا و ژاپن که این هفته افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان را اعلام کرده‌اند به جوانان هشدار داده‌اند که ویروس ممکن است بسیاری از آنها را آلوده کند. بسیاری از جوانان پایان محدودیت‌های اجتماعی را در کافه‌ها و مهمانی‌‌ها جشن گرفته‌اند.

مکزیک نیز که چهارمین کشور در فهرست است این هفته بار دیگر با افزایش تعداد مبتلایان مواجه شده. مقامات این کشور هشدار داده‌اند که روند کاهش در میزان مبتلایان که از اواسط ژوئن و همزمان با کاهش محدودیت‌های اجتماعی آغاز شد ممکن است بازگشت کند.

در اروپا و همزمان با فصل تعطیلات تابستانی رکورد جدید در تعداد مبتلایان در اسپانیا ممکن است مانع از ادامه سفر گردشگران به این کشور شود.

کنیا نیز تنها دو هفته بعد از کاهش محدودیت‌ها با رکورد روزانه تعداد مبتلایان مواجه شده است. مقامات این کشور دوشنبه در دیداری اضطراری این موضوع را به بحث خواهند گذشت.

در خاورمیانه عمان از روز شنبه به مدت دو هفته محدودیت‌هایی وضع کرد تا مانع از گسترش بیشتر ویروس شود.

در ایران بیش از یک ماه است که آمار جانباختگان کرونا سه رقمی شده. در شبانه روز گذشته ۱۹۵ تن دیگر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

وزارت بهداشت ایران در گزارشی تعداد مبتلایان واقعی در کشور را حدود ۲۵ میلیون نفر تخمین زده است؛ آماری که به گفته حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در عرض چند هفته آینده ممکن از به ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر برسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.