ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارکنان قراردادی وزارت بهداشت و درمان مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند

ده‌ها تن از کارکنان قراردادی وزارت بهداشت و درمان در اعتراض به تبعیض در پرداخت دستمزدها مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

ده‌ها تن از کارکنان وزارت بهداشت و درمان با تجمع مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی خواستار پایان دادن به تبعیض در پرداخت دستمزد و تبدیل وضعیت قراردادهای خود شدند.

نیروهای شرکتی وزارت بهداشت و درمان در در مقابل مجلس پارچه نوشته‌ای داشتند که بر آن خواستها خود را نوشته بودند. پنجم مرداد- تهران

یکشنبه ۵ مرداد خبرگزاری‌های رسمی ایران از تجمع پرستاران، هوش‌بران، کارکنان اتاق عمل، پزشکان و روانشناسانی که با قراردادهای موقت و به واسطه شرکت‌های پیمانکاری در وزارت بهداشت و درمان شاغل‌اند در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی خبر دادند.

خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) به نقل از معترضان خواسته آنها را تنها «صنفی» گزارش کرد و نوشت: «نیروهای شرکتی تنها خواسته‌های صنفی دارند. ما صنفی بودن خواسته‌های خود را در بنرها یادآوری می‌کنیم، پس صرفا خواسته سیاسی و غیرصنفی نداریم و تنها خواهان رفع تبعیض میان نیروهای رسمی و...  با نیروهای شرکتی هستیم».

نیروهای موسوم به شرکتی وزارت بهداشت و درمان که اغلب در درمانگاه‌های عمومی و بیمارستان‌های دولتی و خانه‌های بهداشت و درمان به کار گرفته می‌شوند، از نیمه دوم دهه ۷۰خورشیدی با موقت سازی قراردادهای کار جذب شدند و در دهه ۸۰ شمار آنها افزایش یافت.

برخی از معترضان که مقابل مجلس تجمع کرده بودند هم گفتند که بیش از ۱۴ سال سابقه کار دارند اما هنوز با قراردادهای موقت و دستمزد حداقلی کار می‌کنند.

خبرگزاری فارس هم به نقل از یکی از حاضران در تجمع نوشت: در حال حاضر معضل اصلی نیروهای شرکتی افزایش حقوق‌ها و تبدیل وضعیت‌ها است به طوری که نیروهای شرکتی در بیمارستان‌ها شاید بیش از ۶۰ درصد کارهای درمانی را انجام می‌دهند و حجم کار سنگینی روی دوش آنهاست اما در خصوص افزایش حقوق‌ها با وجود اینکه همه ما در حوزه کرونا فعالی بودیم حقوق نیروهای رسمی ۵۰ درصد افزایش یافت و حقوق ما تنها ۱۵ درصد افزایش داشته است. ما نسبت به سایر نیروهای رسمی امنیت شغلی نداریم، قراردادهای ما یکساله است و سالانه این قراردادها تمدید می‌شود.

به گفته معترضان از سه سال قبل حقوق آنها افزایش نیافته است و و از هیچ یک از مزایای پرسنل وزارت بهداشت برخوردار نیستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    از رادیو زمانه می خوام در مورد تغییر شکل فضای جلوی مجلس و گسترش فضای سبز که با هدف جلوگیری از تجمعات مردم صورت گرفت یک مطلب کامل ارائه کنه، فکر می کنم حدود سال 92 بود